بازدید 3128

لزوم اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برنامه ریزی، نیروی انسانی و عقلانیت باید در سرلوحه امور کشور قرار بگیرد،گفت: جناح‌بندی سیاسی و تنگ‌نظری مانع بهره‌گیری از نیروهای کارآمد در کشور شده است.
کد خبر: ۷۵۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 13 December 2017

 

داوود محمدی نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز(چهار‌شنبه 22 آذر)‌ در نطق میان دستور، گفت: مدت کوتاهی از آغاز سال تحصیلی گذشته است بنابراین ضرورت دارد به بنیادی‌ترین موضوع کشور پرداخته شود زیرا دنیای امروز پذیرفته است که کشوری پیشرفته است که مراکز علمی و تحقیقاتی، مدارس و دانشگاه‌های آن پیشرفته باشد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سایه توسعه تعلیم و تربیت کارآمد می‌توان شاهد شکوفایی سایر نهادهای مختلف اجرایی کشور بود و اگرامروز شاهد ناتوانی و عدم کارآمدی برخی از نهادها، دستگاهها و موسسات صنعتی واقتصادی کشور هستیم،عمده آن حاصل بی توجهی به علم، تربیت ،آموزش و نظام تحقیقاتی پژوهشی کشور است.

محمدی افزود: اگر عنصر معلم در جای حقیقی خودش دیده شود و ازجهات مختلف حرمت و جایگاه این قشر فریخته لحاظ گردد، شاهد پویایی و تحرک لازم در سایر حوزه ها خواهیم بود و برای حل معضلات ومشکلات باید جایگاه تعلیم وتربیت درون گفتمان حاکم بر کشور به عنوان یک امر برتر نهادینه گردد.

وی ادامه داد: اعتقاد و ایمان به احساس نیاز در مسئولین نظام به این مهم و اهتمام و پرداختن به آن می تواند راه حل اساسی برای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همکاران محترم در مجلس توجه داشته باشند، حمایت ازآموزش و پرورش ودانشگاه نباید صرفا در کلام باشد به خصوص در زمانی که درتصویب اعتبارات و بودجه هستیم بنابریان باید به نهاد تعلیم و تربیت در دانشگاه ها ، مراکز علمی و تحقیقاتی اعتبارات ضروری تعلق بگیرد تا بتوان تراز لازم را در جایگاه جهانی بدست آورد ودر سایه آن دیگرمسائل جامعه نیز بر طرف شود.

محمدی تصریح کرد: دولت درآغاز کار دوره جدید خود قرار دارد، سه عامل برنامه ریزی،نیروی انسانی و عقلانیت باید در سرلوحه امورکشور قرار بگیرد و درکنارآن شجاعت، جسارت در اجرایی برنامه ها ضرورت عملی دولتمردان است و این در حالی است که دولت ضمن اینکه موظف به اجرایی برنامه ششم توسعه است باید در چگونگی اجرا برنامه مذکور نیز ازآگاهان ومتخصصان حوزه های مختلف و تجارب دیگر کشورها که در امر توسعه موفق بوده اند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط جدی بین اقتصاد، صنعت ،مراکز تحقیقاتی ودانشگاهی لازمه پیشرفت و رسیدن به توسعه پایداراست، تصریح کرد: در بکارگیری نیروی انسانی در کشور بیماری‌های متعددی خودنمایی می کنند.

محمدی افزود:جناح بندی‌های سیاسی، تنگ نظری، عدم شناسایی و بکارگیری نیروهای شایسته و صاحب صلاحیت کشور را در بهره گیری از نیروهای کارآمد و توامند محروم کرده است.

وی ادامه داد:متاسفانه ضعف مدیریت به صورت نگران کننده ای در بسیاری از صحنه ها به چشم می خورد، دولت باید انتخاب و انتصاب را براساس شایستگی و توانمندی به اعتقاد ،صداقت و تعهد به پیشرفت کشور را جایگزین روشهای دیگر کند ودرباره مسائل اقتصادی ،رکود و مشکلات صنعت، وظیفه دولت بیش از هر زمانی دیگری سنگین تر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی باید با برنامه ریزی دقیق که حاصل کار اندیشمندان اقتصادی است به پیش برود و بهره گیری از تجارب دیگر کشورها توسعه یافته ،بومی سازی آنان و همدلی وهمراه کردن مردم در اقدام وعمل وسهیم کردن جدی آنان در سرنوشت کشور حتمی و ضروری است.

محمدی تصریح کرد: رفع نگرانی‌ها درسیاست داخلی با حضور احاد مردم در حل نابسامانی‌ها به مانند گذشته همان طورکه در تمام صحنه‌ها انقلاب نشان دادند وآثار گران قدر آن را در دفاع مقدس شاهد بوده ایم لازم است که در سرلوحه سیاست گذاری های کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد:عموم بازنشستگان خصوصا بازنشستگان فرهنگی در شرایط نامناسب و نگران کننده ای قراردارند واین عزیزان عمر گران مایه خود را در دفاع مقدس و نگهبانی از انقلاب اسلامی ، تعلیم و تربیت فرزندان این ملت سپری کردند،شایسته نیست در دوران بازنشتگی مورد بی‌توجهی قرار بگیرد اجرایی کامل قانون مدیریت خدمات کشوری خواسته آنان است و دولت موظف است در باره ایفای حقوق مسلمان اقدام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وقایع سیاسی وامنیتی درمنطقه خاورمیانه موجب نگران جدی است، تصریح کرد:آمریکا بالذات هیچ وقت روی خوش به نظام و انقلاب ما نشان نداده و نخواهد داد.

محمدی ادامه داد:سپاهیان توامند اسلام طومار داعش دست پرورده استکبار و صهیونیست را در هم پیچیدند بنابراین به جا است که سپاس و قدرانی ملت را تقدیم به این رزمندگان والا مقام کنیم و به روان تابناک این شهدا و این راه مقدس درود بفرستیم واین درحالی است که هدف استکبار ضربه زدن به مسلمانان وتخریب چهره نورانی اسلام است که تاحدودی هم موفق شود و مدت زیادی نیز طول خواهد کشید تا این زنگار از چهره ای اسلام پا ک شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دراین راه وظیفه علمای اسلام است که در راستای معرفی اسلام واقعی و رحمانی اکثر کوشش خود را بکارگیرند.

محمدی افزود: در خصوص سیاست خارجی و روابط بین الملل باید با درایت وتیزبینی اتفاقات را تعقیب و برمبنای عزت، حکمت ، عقلانیت و مصلحت عالمانه تصمیم گیری کرد و یقیقا ایران قدرتمند این اتفاقات را پشت سر خواهد گذاشت و تحت رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت لازم راه توسعه وپیشرفت را طی خواهند کرد.

وی ادامه داد:تهران به عنوان یک کلان شهرمشکلات متعددی دارد که باید بطور جدی به ان پرداخته شود، گسترش بدون ظابطه وغیر علمی، وجود بافتهای فرسوده وقدیمی،آلودگی خطرناک هوا و محیط زیست، مهاجرت از اقصی نقاط کشوربه تهران،آلودگی آبهای زیر زمینی|، حاشیه نشینی ، آسیب‌های اجتماعی ، ترافیک وسایل نقلیه که روزانه به حجم آن افزوده می شود وآثارآن برهمه ابعاد اجتماعی واقتصادی و زیست محیطی مشهور است بنابراین دولت و مجلس قبل از وقوع هر حادثه ناگواری آنها را علاج واقدام لازم را برای آن انجام دهند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس،یادآورشد: در شرایطی که استکبار جهانی ایران قدرتمند را برنمی‌تابد و هر روز در صدد ایجاد توطئه ای جدید است با ید درراستای ایجاد وحدت و همدلی وهمراه کردن همه ملت و صاجب نظران سیاسی، اجتماعی حرکت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار