بازدید 3604

بودجه ۹۷ مغایر با عدالت است

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، پیشنهاد حذف یارانه ۳۴ میلیون ایرانی در لایحه بودجه ۹۷ را غیرمنطقی خواند و گفت: دولت و مجلس بر مبنای فیش حقوقی خود تصمیم به حذف یارانه مردم نگیرند.
کد خبر: ۷۵۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 13 December 2017

 

حسین مقصودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با غیرمنطقی خواندن حذف 34 میلیون ایرانی از لیست یارانه بگیران طبق لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بودجه 97 کل کشور، گفت: شیوه پیشنهادی دولت برای حذف 34 میلیون ایرانی از دریافت یارانه نقدی دارای اشکالات بسیاری بوده و مصداق بارز بی عدالتی است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، با بیان اینکه لایحه بودجه 97 کل کشور در عمل و در تحقق با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، افزود: در این لایحه حذف 34 میلیون یارانه بگیر پیشنهاد شده که این غیر منطقی است زیرا هر چند ساماندهی قانون هدفمندی ضروری است اما تعجیل در این موضوع به گمراهه رفتن در مسیر را منجر می شود.

نماینده مردم سبزوار، چغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه چند دهک مشخص باید از دریافت یارانه حذف شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در لایحه بودجه 97 افزایش سوخت و رشد برخی قیمت ها مانند آب، برق، نان و غیره پیش بینی شده نباید چشم بسته یارانه ها را به ویژه در حوزه روستاییان و حاشیه شهرها که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند حذف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شناسایی اقشار نیازمند حاشیه شهرها و همچنین برخی روستاییان سخت است، افزود: شاید در اصلاح مسیر هدفمندی این افراد نیز به اشتباه حذف شوند که در این صورت شرایط زندگی و معیشت برای آن ها به مراتب غیر قابل تصور خواهد بود.

مقصودی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جمعیت بالای از کشور به ویژه در حاشیه شهرها و در روستاها با یارانه زندگی می کنند، گفت: دولت باید بدانند که بسیاری از مردم برای امرار معاش خود بر روی 45 هزار تومان یارانه حساب کرده اند و کارت یارانه خود را در بقالی ها به امانت گذاشته و در قبال آن مواد غذایی و نیازهای اساسی خود را تهیه می کنند.

رشد آمار بیکاری شرایط خوبی برای حذف یارانه بگیران رقم نمی زند

وی با اشاره به رشد آمار بالای بیکاری در سال های اخیر، افزود: متاسفانه با توجه به تعطیلی ساخت و سازها و رکود در کسب و کارها بسیاری از مردم بیکار شده و وابستگی بیشتری به یارانه ها دارند از این رو با حذف آن شرایط بدی را تجربه خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بودجه 97 بر مبنای آنچه پیش بینی می شود به افزایش فاصله طبقاتی و فقر و رشد فاصله میان فقرا و ثروتمندان می انجامد.

بودجه 97 مغایر با عدالت است

مقصودی افزود: بودجه پیشنهادی دولت بر مبنای عدالت و شعارهای امام خمینی (ره) در روزهای نخست انقلاب و سیاست های رهبر معظم کشور در بحث کارآفرینی، اشتغال زایی، عدالت و مبارزه با فقر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجلس باید یک تصمیم عقلانی گرفته و با تعامل بیشتر با دولت بهبود وضعیت بودجه کشور را رقم بزند، گفت: متاسفانه دولت بدون استفاده از نظرات کارشناسی کارگروه های تخصصی موجود در مجلس به تدوین لایحه بودجه اقدام کرده که این موضوع ضریب کاربردی بودن لایحه را کاهش داده است.

مقصودی تاکید کرد: حذف 34 میلیون ایرانی از لیست یارانه بگیران به ضرر کشور بوده و به طور حتم در صورت اجرایی شدن به افزایش تجمع ها در مقابل مجلس و حتی ریاست جمهوری در سال بعد منجر خواهد شد.

حذف نیازمندان از لیست یارانه بگیران بر تعداد تجمع کنندگان مقابل مجلس می افزاید

وی با بیان اینکه دولت باید به تحصن ها به عنوان سوپاپ اطمینان نظام توجه کند، گفت: ما بر مبنای همین تحصن ها باید نگاهی به بودجه 97 داشته باشیم، با حذف یارانه ها بر تعداد تجمع کنندگان مقابل مجلس در سال آینده افزوده خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، یادآور شد: مجلس و دولت نباید بر مبنای فیش حقوقی و سفره خانه خود تصمیم به حذف یارانه مردم بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار