بازدید 11681

چاقوی ضامن‌دار و «ساتور» سلاح سرد نیست

کد خبر: ۷۵۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 13 December 2017

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی چاقوی ضامن‌دار و ساتور سلاح سرد نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 22 آذر) پارلمان و در جریان بررسی گزارش کمسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره طرح الحاق 2 تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، با اکثریت آراء و انجام اصلاحاتی، آن را تصویب کردند.

 

در تبره یک ماده واحده این طرح آمده است: در صورتی که حمل قمه، شمشیر، قداره یا پنجه‌ بوکس، به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود، جرم محسوب و مرتکب، به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود. تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد، این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

طبق اصلاحیه انجام شده در این طرح، چاقوی ضامن‌دار و ساتور از لیست سلاح سرد حذف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۶
یک دفعه کلت و کلاش را نیز حذف میکردند
خدارو شکر که مشکلمون حل شد ! ایشاا... دوشکا و توپ 106 و موشک ضد هوایی استینگر و موشک زمین به زمین شهاب 3 رو هم از لیست سلاح غیر مجاز قابل حمل هم حذف کنن دیگه امنیت مردم در جامعه کاملا ضمانت میشه به امید خدا!
این قانون کمی خطرناک است و راه را برای بعضی خلافکاران در حمل چاقوی ضامن دار هموار می کند.
چاقوی ضامن دار که از قدیم بدترین نوع سلاح سرد بوده...

اگر سلاح تاشو بدون ضامن بود مشکلی نداشت مثالش قلم تراش یا چاقوی باغبانی...

این عزیزان راه رو برای کشتار با سلاح سرد ضامن دار باز گذاشتن دستشون درد نکنه الان عزیزان زورگیر میرن قمه هاشون رو تحویل میدن بعد یه چاقوی کوچیک میگیرن بجاش هم حملش براشون راحته خسته نمیشن هم اینکه کارشون راه میوفته...
چاقوي ضامن دارد حذف شد؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!......................................................
اگر با چاقوي ضامن دار مضروب شده باشيد ميفهميد كه سلاح است
پس چیه سلاح ولرمه
نمایندگان محترم خسته نباشند زحمت کشیدند . قطعا چند وقت بعد زحمت خواهند کشید و چاقوی ضامن دار را هم ممنوع می کنند. البته مقداری زمان می خواهد تا سطح آگاهی در زمینه های جرایم ایشان بالا برود. انشاالله
خداروشکر، بریم چاقو ضامن دار و ساتور مو وردارم. آخرش قتله دیگه بعداً میریم رضایت میگیرم
از این به بعد فقط با چاقوی ضامن دار و ساتور به افراد حمله میکنم. ساتور یه کمی سنگینه ولی چاره ای نیست. من هم بعنوان یک جنایتکار باید قانون را رعایت کنم.
باید بنا به شغل کسی که ان را حمل میکند جواز دهند مثل قصابان و یا سلاخ ها دارای گواهی حمل باشند
پس میشه برد داخل هواپیما!!!!!
بله اينها آلت قتاله و رذاله و شراره هست٠
چه خوب، از فردا قیمت ساطور بالا میره
اگر سلاح سرد نیستند یعنی سلاح گرم هستند یا ولرم؟ اگر کسی با این چیزها به قتل برسد طبیعتا قتلی رخ نداده است. واقعا به هوش تهیه کنندگان این مصوبه باید مدال طلا داد.
عجب چاقو ضامن دار سلاح نیست پس چی هست؟ مثل اینکه شورای نگهبان اصلا تو مردم نیست ببیند با چاقو ضامن دار یا ساطور چطوری خفت و زور گیری میکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان