بازدید 4619
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

پرش شاخص کل بورس به کانال 93 هزار واحدی با افزایش 50 درصدی ارزش معاملات

شاخص کل بازار سهام در معاملات روز چهارشنبه با جهش 654 واحدی توانست برای اولین بار در تاریخ خود وارد کانال 93 هزار واحدی شود. این رکورد تاریخی در حالی امروز رقم خورد که روز گذشته نیز نماگر بورس تهران با رشد 1076 واحدی به کانال 92 هزار واحد رسیده بود. همچنین در بازار فرابورس نیز شاهد رشد 11.5 واحدی شاخص کل و رسیدن به سطح 1042 واحدی رسید.
کد خبر: ۷۵۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 13 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 22 آذرماه 96 با افزایش 654 واحدی معادل 0.71 درصد به رقم 93 هزار و 283 واحد رسید. این جهش شاخص به کانال 93 هزار واحد در حالی امروز رقم خورد که روز گذشته نیز شاهد رشد تاریخی 1076 واحدی نماگر بورس و رسیدن به کانال 92 هزار واحد بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در پنجمین روز کاری هفته، همانند روز، شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 209 واحدی به رقم 29 هزار و 897 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 11 واحدی، عدد 17 هزار و 748 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 8 واحدی به رقم 13 هزار و 382 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 0.53 درصد همراه شد و 537 واحد افزایش را رقم زد به سطح 101 هزار و 9 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 497 واحد افزایش به رقم 66 هزار و 686 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 1223 واحد افزایش همراه بود و عدد 196 هزار و 398 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 12:05 داشت و در سطح 93 هزار و 343 واحد قرار گرفت.
 
پرش شاخص کل بورس به کانال 93 هزار واحدی با افزایش 50 درصدی ارزش معاملات
 
معامله‌گران بورس امروز، با افزایش حجم معاملات نسبت به روز قبل، یک میلیارد و 749 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 91 هزار و 8 نوبت معامله و به ارزش 468 میلیارد و 583 میلیون تومان داد و ستد کردند. ارزش معاملات امروز با رشد بیش از 50 درصدی نسبت به روز قبل، ثبت شد.
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 126 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 102 واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با 70 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 52 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 46 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 43 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 42 واحد و نماد شپدیس متعلق به پتروشيمي پرديس با 40 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل نیز نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 67 واحد، نماد خودرو متعلق به ايران‌ خودرو با 35 واحد، نماد خساپا متعلق به سايپا با 26 واحد، نماد خپارس متعلق به پارس‌ خودرو با 18 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 13 واحد، نماد پاکشو متعلق به گروه صنعتي پاكشو و همچنین نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتيك‌ با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.
 
همچنین بر اساس بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.همچنین بر اساس بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
 
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تولیدی شهید قندی، معادن بافق، فولاد آلیاژی ایران، سرمایه گذاری غدیر، شیشه رازی، تاپیکو و های وب بود.
 
در مقابل نمادهای کاشی الوند، فنرسازی زر، کنترل خوردگی تکین کو، ایران خودرو دیزل، رینگ سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی با بیشترین کاهش قیمت قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
 
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق صکوک رایتل، سهام پتروشیمی فجر، تاپیکو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.
 
در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام داده پردازی ایران، اوراق صکوک رایتل، سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، سهام پارس دارو، نفت بهران و پالایش نفت بندرعباس خارج شوند.
 
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با معامله بلوکی 533 میلیون حجمی به ارزش یک هزار و 47 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
تا یک ماه دیگه (نیمه ژانویه2018) بورس با مغز میخوره زمین این خط اینم نشان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
بورس ما شفاف نيست وبا شايعات بالا و پايين ميره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر