بازدید 20317

کواکبیان: چرا کروبی و ناطق دعوت نشدند؟

کواکبیان تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس توضیح دهد که چرا مثل سال گذشته روسای مجالس قبلی را برای حضور دراین مراسم دعوت نکرده است. وی گفت: اشکالی وجود نداشت و می شد که آنها سخنرانی هم نکنند اما حضورشان در جلسه می توانست در امر اتحاد بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۷۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰ 02 December 2009
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی مراسم دیروز مجلس به مناسبت روز مجلس را در شان و جایگاه این قوه ندانست.

به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 84 قانون اساسی درتذکری اظهار داشت: هرچه تذکر شفاهی و کتبی به دولت می دهیم هیچ ترتیب اثری به آن داده نمی شود.

وی در تذکر دیگری گفت: مراسم دیروز که به مناسبت روز مجلس برگزار شده بود درشان خانه ملت نبود و می توانست مثل سال گذشته با شکوه تر برگزار شود.

کواکبیان تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس توضیح دهد که چرا مثل سال گذشته روسای مجالس قبلی را برای حضور دراین مراسم دعوت نکرده است. وی گفت: اشکالی وجود نداشت و می شد که آنها سخنرانی هم نکنند اما حضورشان در جلسه می توانست در امر اتحاد بسیار موثر باشد.

کواکبیان یادآور شد: در هر دستگاهی کارمندان نمونه را معرفی می کنند و من پیشنهاد می کنم هیئت رئیسه نیز به مناسبت روز مجلس نماینده نمونه را بر اساس میزان حضور تاخیر و غیبت ها و سئوالات و تذکرات معرفی کند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: اگر این سنت حسنه را در مجلس هشتم بنیانگذاری کنید امر نمایندگی جدی گرفته می شود و مجلس در تراز منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی قرار خواهد گرفت.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را پس از لاریجانی به عهده گرفت، اظهار داشت: هیئت رئیسه سال گذشته با نگاه به فضای سیاسی جامعه و برای ایجاد یک تجدید خاطره و ارتباط و آشنایی نمایندگان در ادوار مختلف برنامه ویژه ای را تدارک دید که مورد استقبال همکاران ارجمند قرار گرفت.

وی افزود: آن برنامه باید در مقاطعی مثلا هر دهه یا هر 5 سال یکبار به نحو مقتضی برگزار شود تا بتواند پاسخگو باشد والا از آن نتیجه و محصولی که مورد نظر است فاصله خواهیم گرفت.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: امسال نگاه این بود که در سالگرد شهادت آیت الله مدرس میزبان روسای قوای سه گانه باشیم اما با اینکه بنده از بیش از دو هفته قبل خدمت ریاست محترم جمهوری این موضوع را طرح کردم با سفر خارج از کشور ایشان در تنظیم برنامه جهت حضور درجلسه فرصت لازم برای ریاست جمهوری به دست نیامد و ما در حضور روسای دو قوه این نشست را داشتیم.

وی به سفر خود و تعدادی از نمایندگان مجلس به کاشمر در روز گذشته اشاره کرد و گفت: به همین دلیل حضور پرشور کامل نمایندگان را در مجلس نداشتیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها