بازدید 19767

آیت‌الله مکارم: شاید، هیچ‌زمانی مثل امروز دروغ رایج نبود

آدم دروغگو خود را با دروغ حفظ می‌کند و خدا را حافظ خود نمی‌داند و ایمان چنین کسی ویران است.
کد خبر: ۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۰ 02 December 2009
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره تلویحی به چین و روسیه گفت: اینها دوست ما نیستند، ‌دوست منافع خود هستند؛ هرکجا که منافع آنها ایجاب کند آن طرف خواهند بود و در شرایط کنونی دنیا دوستی به معنی ارزش اخلاقی اصلا مفهومی ندارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه دروغ سبب ویرانی ایمان می‌شود، تصریح کرد: آدم دروغگو خود را با دروغ حفظ می‌کند و خدا را حافظ خود نمی‌داند و ایمان چنین کسی ویران است.

وی با اشاره به تبعات و مشکلات ناشی از رواج دروغ و دروغ‌گویی در جامعه تصریح کرد: شاید در هیچ زمانی به اندازه امروز دروغ رایج نبوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی به صدور قطعنامه شورای حکام اشاره کرد و ادامه داد: صدور قطعنامه شورای حکام بر ضد ما پیام‌های مهمی داشت. وی افزود: یک پیام مهم این قطعنامه این بود که ما در دنیا تنهای تنها هستیم و اینکه خیال کنیم دوستی داریم، اشتباه کرده‌ایم و در این جریان شاهد بودیم کسانی که از نظر سیاسی با ما نزدیک بودند، بر ضد ما موضع‌گیری کردند.

این مرجع تقلید با اشاره تلویحی به چین و روسیه گفت: اینها دوست ما نیستند، ‌دوست منافع خود هستند؛ هرکجا که منافع آنها ایجاب کند آن طرف خواهند بود و در شرایط کنونی دنیا دوستی به معنی ارزش اخلاقی اصلا مفهومی ندارد. وی تصریح کرد: پیام دیگر این قطعنامه این بود که باید بدانیم دنیای امروز دنیایی نیست که بتوان بر روی کسی حساب کرد و باید خودمان بر خودمان تکیه کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اینکه خیال کنیم با آمدن رئیس جمهور جدید، سیاست آمریکا عوض شده اشتباه است؛ قطعنامه‌ها، تحریم‌ها و تهدید‌ها ادامه دارد و فقط در حدی الفاظ و ادبیات عوض شده است اما محتوا هیچ تغییری نکرده است. وی گفت: این قطعنامه بهتر از قطعنامه‌های قبلی نبود و به هر حال آن را تصویب کردند و به دنبالش ما را تهدید کردند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: سومین پیام این قطعنامه این است که ما با داشتن چنین دشمنانی باید دست به دست هم داده، متحد شویم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: انتخابات تمام شد، امروز همه باید در سایه نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی دست به دست هم دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت حفظ هرچه بیشتر اتحاد در کشور ادامه داد: اگر متحد باشیم، خداوند هم ما را یاری می‌کند و اگر خدا ما را یاری کند، هیچ کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد.

این مرجع تقلید اتحاد و همدلی گروه‌های مختلف را در شرایط کنونی در کشور ضروری دانست و افزود: در این 30 سال دشمنان خیلی کارها خواستند علیه نظام ما انجام بدهند که موفق نشدند،‌ در شرایط کنونی نیز باید اهداف شخصی را کنار گذاشته و اهداف کلی نظام را مد نظر قرار دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل