بازدید 7748

پور ابراهیمی: یارانه 30 میلیون نفر قطع می‌شود

کد خبر: ۷۵۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 12 December 2017

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با پیشنهاد دولت در سال 97، یارانه 30 میلیون نفر قطع می شود و رقم حذف شده از یارانه نقدی قرار است به نان، طرح تحول سلامت و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود.

به نوشته اعتماد محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش بودجه هدفمندی یارانه ها در بودجه 97 گفت: حدود 40 هزار میلیارد تومان در سال 96 یارانه نقدی پرداخت می شد که میزان پرداخت در لایحه بودجه 97، 23 هزار میلیارد دیده شده است. با این عدد حدود 40 درصد از جمعیت کشورمان یعنی بیش از 30 میلیون نفر با پیشنهاد دولت یارانه شان در سال آینده قطع می شود.

وی ادامه داد: رقم حذف شده از یارانه نقدی قرار است به بخش های دیگر پرداخت شود. از این عدد 3 هزار میلیارد تومان به نان یارانه داده می شود. 3 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت و 7 هزار میلیارد تومان به خانواده های تحت پوشش امداد و بهزیستی کمک می شود. البته این پیشنهاد دولت است و در مجلس بررسی می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نظر نمایندگان درباره حذف یارانه 30 میلیون نفر از مردم، خاطرنشان کرد: اگر بجای پرداخت یارانه نقدی به اشتغال جوانان کمک کنیم به نظر می رسد در این شرایط مردم از حذف یارانه نقدی استقبال کنند. اما اگر یارانه قطع شود و اثر و خروجی آن را در توسعه، رونق اقتصادی، حل مشکلات و بویژه اشتغال جوانان نبینیم، جامعه از این موضوع استقبال نمی کند.

پورابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا اختصاص یارانه نقدی به نان، طرح تحول سلامت و اقشار آسیب پذیر گام خوبی از سوی دولت است؟ تصریح کرد: به نظر بنده این سر فصل ها را باید از منابع عمومی پرداخت کنیم. در قانون هدفمندی یارانه ها بخش اشتغال و تولید یکی از موضوعات مهم است. بنابراین به نظر می رسد که این بند و نوع تخصیص با قانون هدفمندی یارانه ها مغایرت دارد و با آن قانون همخوانی ندارد.

وی افزود: بنابراین باید مبلغ کسر شده از یارانه نقدی متناسب با قانون به بخش تولید و کمک به اشتغال تخصیص داده شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه آیا نان در سال آینده افزایش قیمت خواهد داشت؟ گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد. دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد اما قاعدتا با توجه به اینکه هزینه ها افزایش یافته ما به التفاوتی را به نانوا می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۶
عمرا بتوانید قطع کنید ...مگر انکه برق و سایر انرژی ها قیمت ثابت داشته باشد
صرف كودوم اشتغال متاسفم براي ايران
قطع کنید بابا قطع کنید.ببینید اگه لازمه گردن این 40 درصد رو هم قطع.
تجربه سالهاي نه چندان دور نشان ميدهد كه با اين اقدام نه تنها تغييري در معيشت و رفاه مردم ايجاد نخواه شد كه مبلغ ناچيزي كه دولت را تا يك قدمي ورشكستگي كشانده از دست مردم خواهد رفت!
به خدا اگر جائی دیگر خرج شود؟
قطره قطره جمع شود وانگهی ناپدید شود.
از حلق مردم بگیرید. خدائی هست.
خردولت از پل گذشت دیگه !
رقم حذف شده از یارانه نقدی قرار است به نان، طرح تحول سلامت و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود... همانطور که قبلنا پرداخت شد... راستگویی مرد به از دولت اوست
شما که نان رو هم گران می خواهید بکنید؟ بعد یارانه بره واسه نان
به جناب پروابراهیمی بفرمائید .
یارانه ما را بیش از یکسال و نیم که قطع کرده اند و هیچ کس جوابگو نبوده و نیست . حتی در ایام انتخابات پیام دادن که یارانه شما از این ماه (ماه منتهی به انتخابات) واریز می گردد.

به چه مجوزی یارانه مردم را قطع می کنید مگر این یارانه پول گاز و برق و آب و بنزین و... نبود که هزار نفر آمدند و از طرحش دفاع کردند و پولش را به خودمان دادند که مثلا ما خودمان مصرف را مدیریت کنیم و سوبسید پرداختی در صندوق خودمان ذخیره شود نه صندوق دولت و محرومان. هر کس خودش صلاح دانست پولش را صدقه می دهد نمی خواهد مسئولین قیمشان باشند. همان چیزهای دیگری که قیومیتش را گرفته اند بس است درست کار کنند بقیه بخششان.


ولی یک مطلب برای ما روشن شده است توی این کشور اگر بخواهند چنان تبلیغ می کنند که مثلا ماست سیاه است مردم بیچاره باور کنند ماست سیاه بوده و هست و حکایت ما حکایت آن پادشاه ، خیاط و آن بچه بازیگوش است متاسفانه در کشور ما کودک بازگوش پیدا نمی شود.
یک روز هزاران نفر و هزار برنامه درست کردند که یارانه مستقیم به مردم بدهیم که چنان است و چنین است و چقدر منفعت دارد و امروز می گویند پرداخت آن چنان است و چنین است و چقدر مضرات دارد .
خدا به دادمان برسد.
اگر مسئولین راست میگن با حقوق وزارت کار حقوق بگیرن و هیچحقماموریتی نیز دریافت نکنن اونوقت متوجه میشن تو جامعه چه خبره
باسلام . یه پیشنهاد برای دولت دارم که اگر ممکنه بذارید به رأی عمومی مردم. اینکه : هر خانواده به ازای هریک از اعضای خانواده مبلغ 100هزارتومان(2.2برابر یارانه پرداختی توسط دولت) بصورت ماهیانه به حساب دولت واریز کنند و در مقابل قیمت حامل های انرژی شامل بنزین ، نفت ، گاز ، گازوئیل و ... و همچنین کرایه حمل و نقل و مسکن و اجاره و ... برگرده به دوره قبل از هدفمندی یارانه ها.خانواده بنده 3نفریم و به این موضوع راضی هستیم. شما چطور؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
برادر از آن زمان قیمت ارز چهار برابر شده حقوق شما هم سه برابر شده مشگلی نیست تعدیل نرخ ارز را در نظر بگیریم حقوق شما را هم بر می گردانیم به سال 89 دیگر مشگلی نیست
وزارت غول پیکربهداری اول بایدبابرگرداندن آموزش پزشکی به جایگاه اصلی وعلمی اش(وزارت علوم) اصلاح شودبعدکه وزیرفهمیدشغل اصلیش چیست(مدیریت بهداری ونه دانشگاهی) می توان بودجه هایی مثل طرح تحول سلامت رادراختیارش گذاشت با این وضع فعلی هرطری درآن بی نتیجه است
اقای پور ابراهیمی :
خود شما چقدر حقوق میگیری؟
اگه راست میگی تو هم بیا و بین 1تا 3میلیون حقوق بگیر به خدا ما اصلا" یک ذره از این یارانه را هم نمیخواهیم؟
مرد باش و این کار را بکن!
بیجا می کنی قطع کنی
یارانه برای همه هست پولدار و بی پول
هر کی خودش نخواست بگیره مهم نیست نگیره
آخه چرا اینقد تن ما را میلرزونید ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار