بازدید 9935

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

کد خبر: ۷۵۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 12 December 2017

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه بالغ بر۵۰درصد جمعیت ایران در سال۹۷ یارانه نقدی دریافت می کنند،گفت:منابع حاصل از قطع یارانه دهک های ثروتمند صرف اشتغال جوانان می شود.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود 76میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال 97 مقرر کرده که به 41 میلیون و 800هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود 42 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به 4/7 میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل 3/9میلیون نفر مستمری بگیر و 800 هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

وی ادامه داد:همچنین دولت به حدود 3/6میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل 1/3 میلون نفر مستمری بگیران و 2/3 میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به 1/2 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب 6،7،8،9 که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود 8میلیون نفر در 1598 دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان در سال آینده قطع نمی شود

جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و پشت نوبتی ، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

وی ادامه داد:حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 50درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۱
به نظر من دولت بهترین کاری که میتواند در خصوص یارانه ها انجام دهد
1- کسانی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، وسایر نهادهای حمایتی هستند یارانه بگیرند
2- کسانی که احساس میکنند باید یارانه بگیرند اول باید نسبت به تحت پوشش شدن نهادهای حمایتی اقدام بکنند سپس یارانه بگیرند
- حفوق بگیران اعم از شاغلین وبازنشسته ها از یک مبلغ معین که کمتر دریافتی دارند مشمول دریافت یارانه بشوند
4- دولت اول باید همسان سازی حقوق بازنشسته ها طبق قانون اقدام کند سپس یارانه را قطع کند
5-
تابناک جان این ایجاد شغل من نفهمیدم یعنی چی پول رو می دن به یه بنده خدا که کار نداره؟؟؟؟که بعید است
بعدش پسر برادر من که بیکار هست 33 سال سن صداش می زنن بیا برو سر کار؟؟؟؟؟که بعید هست
تکلیف اونایی که کار ندارن .ظاهرا اینه که یارانه اونا هم قطع می شه؟؟؟؟؟
هرکس شاغل است یارانه اش قطع شود ولی کسی که چهار فرزند بیکار وتحصیل کرده هرکدام هم از سی سال گذشته اند گیرم پدرشان پنج میلیون حقوق هم بگیرد نباید یارانه فرد بیکار خانواده قطع کرد
خیلیا دارن فقط با همین یارانه زندگی میکنن بترسید از کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد
والا من خانواده ای میشناسم که زن سرپرست خانواره و دریافتی 900 هزار تومنی داره از تامین اجتماعی 5 تا بچه داره یارانشو 3 ساله قطع کردن با اعتراض اینترنتی و حضوری هم وصل نشد حتی ی پسرشم که ازدواج کرد نه خونه داره نه کار ثابت به دلیل اینکه واسه خانواده ش قطع بود برای ایشون هم تعلق نگرفت.در همین حال خانواده ای میشناسم که چندین ملک و ماشین دارن با درآمد بالا ولی هنوز دارن یارانه می گیرن.
حتما ما مهندس عمران که 9 ماه حقوق 1600000 نگرفتن جز مرفعه هستن
حالا به نظرتون یه خانواده 4نفره که با 120ساعت اضافه کار دو میلیون و صد حقوق میگیرم نباید یارانه بگیرم؟ همش اخبار نگران کننده باید بخونیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
يك فكري هم بحال مردم حاشيه نشين بلوچستان منطقه چاه بهار بكنيد كه نه سرپناه دارد نه كار دارد نه نان بخور و نمير
گفته ميشود بيش از چند صدهزار نفر داراي چنين شرايطي هستند
معيار ثروتمند بودن چيست؟؟؟؟؟
الان افرادي هستند كه در ظاهر كار دولتي ندارند اما با موتور و تاكسي درآمد 5 تا 10 ميليوني دارند درصورتي كه يك كارمند درآمد 1 تا 2 مييلوني بعد از سي سال كاركردن دريافت ميكنند يارانه كارمند قطع ميكنند اما فرد شاغل در مشاغل آزاد ماينند تاكسي و موتور پيك با درآمد مورد اشاره يارانه دريافت ميكند . در مورد بازاريها كه اصلا حرفشو نزن كه چه درآمد بالائي دارند بخصوص بازاريان تهران و شهرهاي بزرگ .
واقعا مسخره است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل