بازدید 5221
۸

سیل بیشتر از زلزله تهران تهدید می‌کند

کد خبر: ۷۵۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 12 December 2017

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به 4 سیل مخرب پایتخت گفت: خطر سیل برای شهر تهران قریب‌الوقوع‌تر از زلزله است.

به گزارش آنا، زهرا نژاد بهرام در جریان بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه کلان شهر تهران طی سه دهه گذشته 4 سیلاب مخرب در سال‌های 1366، 1374، 1391 و 1394 پشت سر گذاشته اظهار کرد: در جریان این وقایع تلفات جانی غیر قابل جبرانی به بار آمده است به گونه‌ای که نزدیک به 320 نفر از شهروندان تهرانی جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس نتایج مطالعات تخصصی دوره بازگشت سیلاب‌ها در تهران در دو مقیاس اولیه و ثانویه 25 و 50 ساله است. به همین دلیل نیاز به تغییر رویکرد از جمله جنگل‌زدایی و بارگذاری بدون لحاظ مطالعات جامع و استراتژیک در توسعه حوضه‌های آبریز آمایش سرزمین به طور جدی احساس می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری تهران از هر گونه تجاوز به حریم یا بستر رودخانه و کاهش ظرفیت آب‌گذری توجه کند، عنوان کرد:‌ تمرکز بر روش‌های سازه‌ای صفر در قبال مهار سیل نگاه نقطه‌ای به حوضه آبریز و فقدان برنامه‌ریزی بلند مدت باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تمرکز خود را باید بر تهیه برنامه جامع مقابله با خطرات سیلاب متمرکز کنیم.

به گفته نژاد بهرام خطر سیل برای شهر تهران قریب‌الوقوع‌تر از زلزله است.

به گزارش آنا بنا برا اعلام نژاد بهرام در سیلاب سال 1374 (سلوقان- کن) 5 نفر جان خود را از دست داده و به 50 هکتار از اراضی باغی آسیب مالی رسیده است. همچنین در سیلاب 1366 (تجریش- شمیرانات) بیش از 300 نفر کشته و مفقود شدند. در سیلاب سال 91 (شهر تهران) بیش از 200 میلیارد تومان خسارت مالی به شهر و شهروندان و نزدیک به 21 میلیارد تومان خسارات به مترو وارد شد و در آخرین سیلاب استان تهران (حوزه کن) 340 میلیارد ریال خسارت مالی به جا ماند و 20 نفر جان خود را از دست دادند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: به روز رسانی طرح‌های پهنه‌بندی سیلاب شهر تهران، پهنه‌بندی و توزیع خسارت سیلاب و ریسک مخاطرات جانی شهر تهران، توجه ویژه به طرح‌های کنترل رسوبات و واریزه حوضه‌های مشرفت به شهر تهران، توجه ویژه به طرح‌های تقویت و بهسازی سامانه جمع‌آوری و دفع سیلاب، بهبود فرآیند استفاده مجدد از رواناب حاصل از سیلاب‌های شهری برای تامین نیاز آبی فضای سبز و تسریع در اجرای طرح احیا و ساماندهی رود دره‌های شهر تهران از جمله مواردی است که می‌تواند به هنگلام وقوع سیلاب در پایتخت از خسارات بیش از حد جلوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
واقعا سیل در تهران با زلزله قابل مقایسه است.
بنده خدا اصلا ببین بارون میاد که سیلم بخواد بیاد؟
باران ببارد ما به سیل آن هم راضی هستیم!
شوخی می کنید
با کدوم بارون
نکته اول اینکه بالاخره آب هست یا نیست.
نکته دوم تلفات جانی غیر قابل جبرانی که گفتید 320 نفر : جان هر انسان بسیار ارزشمند است ولی در صورت زلزله به نظر می رسه که تلفات خیلی بیشتر از این اعداد و ارقام باشه. پس خطر زلزله بسیار بزرگتر خواهد بود.
البته که می بایست در مورد همه بلایا دور اندیشی کرد ولی به نظر شما با این ساختمانهای غیر استاندارد کوچه های تنگ و تاریک گاز کشی شهری خدای نکرده بعد از زلزله در تهران چه اتفاقی خواهد افتاد!!!!
مدیریت شهری باید فکری برای باز نگهداشتن ابراه ومسیل های طبیعی وهمچنین احداث شبکه دفع روان ابها باشد ،واگر اینکار صورت نگیرد ،در کوچکترین رگبارها معلومه که در کلان شهری مثل تهران فاجعه روی خواهد داد .وگناه ان گردن کسانی خواهد بود که بموقع فکری برای ان از قبل نکرده بودند ،
سیل تجریش که 66 نبود! تا جایی که یادم هست سال 68 بود
اولا جز سیل شمیران سال 66، هنه تلفات انسانی ناشی از بی احتیاطی خود افراد بوده است. ثانیا با اندک مراقبت میتوان از آسیب های سیل در امان بود در حالیکه جلوگیری از آسیب های زلزله برای مسولین در شرایط فعلی بسیار دشواراست و در صورت وقوع، تلفات آن با سیل اصلا قابل قیاس نیست. گفتن اینکه سیل از زلزله بیشتر تهران را تهدید میکند، نوعی فرار به جلو و پرت کردن حواس مردم و مسولین است. به این عضو محترم شورای شهر توصیه میکنم بیشتر به فکر دلبندش در کانادا باشد که دور ازایشان مراحل رشد را میگذراند. 
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل