بازدید 4264

صالحی‌امیری با اشاره روحانی سئول‌نشین می‌شود؟

کد خبر: ۷۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 12 December 2017

زمزمه‌های حضور صالحی‌امیری به عنوان کارشناس خبره از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد به طوری که در این انتخاب برخی روسای فدراسیون‌های قوی نیز دست داشتند و حمایت خود را از این انتخاب نشان دادند. البته در این بین نباید لابی‌های پنهان وزارت ورزش را نادیده گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، صالحی‌امیری متولد 1340 است که سابقه کوتاه وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در کارنامه دارد. وی در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به مدت 70 روز به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. صالحی‌امیری با حضور در لیست کارشناسان گزینه جدی برای ریاست کمیته ملی المپیک به شمار می‌رود که البته حمایت مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان را نیز به دنبال دارد.

طاهره طاهریان دیگر نفر منتخب کمیته ملی المپیک برای انتخابات بود. وی در زمان دولت هاشمی‌رفسنجانی از بانوان فعال در عرصه ورزش بود و در انجمن بانوان آن دوره نیز فعالیت چشمگیری داشت. طاهریان در سال 1392 به عنوان مشاور معاون رئیس جمهور در امور ورزش دختران و زنان منصوب شد و بعدها نیز به عضویت هیات رئیسه فدراسیون هندبال درآمد.به نظر می‌رسد وی یکی از گزینه‌های جدی برای نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک است پستی که در این دوره رباب شهریان در آن فعالیت می‌کرد.و اما عاطفه اسلامیان کارشناس خبره دیگری که روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک بوده و مشخص نیست دلیل انتخاب کمیته ملی المپیک به عنوان کارشناس خبره ورزشی چه بوده است. چرا که وی سابقه مدیریتی در کاروان‌های ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی نداشته است اما به عنوان مدیر بین‌الملل همواره مسئولان کمیته را در نشست‌های مختلف همراهی می‌کرد.

حضور 2 بازنشسته یعنی محمود مشحون و علی کفاشیان معادلات را برای انتخابات دوره جدید پیچیده کرد. با توجه به اینکه پیش‌از این تلاش کفاشیان برای دبیرکلی مطرح می‌شد، اما نکته اصلی اینجاست که وی بازنشسته است و باید دید کفاشیان می‌تواند راه فراری برای حضور در پست دبیرکلی پیدا کند یا خیر؟محمود مشحون نیز دیگر بازنشسته ورزش کشور به شمار می‌رود که اخیراً از ریاست فدراسیون بسکتبال کنار رفت. هنوز مشخص نیست مشحون برای چه پستی نامزد خواهد شد، اما به جز نایب‌رئیسی راهی برای حضور در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ندارد.

انتخاب دبیرکل در هاله‌ای از ابهام

نکته‌ای که در اینجا در ابهام باقی مانده پست دبیرکلی است؛ پستی مهم که شایعات زیادی درباره آن مطرح است، از تمایل علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو گرفته تا انتخاب علی کفاشیان. اصغر رحیمی نیز گزینه ای برای این پست به شمار می‌رفت که با عدم حضور در لیست خبرگان ورزشی از معادلات انتخابات کمیته حذف شد. انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی برگزار می‌شود و ثبت‌نام از نامزدها نیز از دوم دی آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار