بازدید 2208

پوتین و اردوغان در پی یافتن راه حل سیاسی برای سوریه هستند

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه از تماس‌های رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک برای یافتن راه حل سیاسی جهت رفع بحران سوریه خبر داده است.
کد خبر: ۷۵۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 11 December 2017

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه از تماس‌های رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک برای یافتن راه حل سیاسی جهت رفع بحران سوریه خبر داده است.

به گزارش فارس، روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که با ترکیه بابت یافتن راه حل سیاسی در پایان دادن به بحران سوریه به رایزنی خواهد پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای یافتن یک راه حل سیاسی ممکن در خاتمه دادن به بحران سوریه به رایزنی خواهند پرداخت.

سخنگوی کرملین افزود که این دو درباره نحوه آمادگی برای حضور در گفتگوی ملی سوریه به بحث خواهند پرداخت.

مسکو امید دارد در این رویداد موفق شود که دولت سوریه و مخالفان را گرد هم آورد و به بحران موجود خاتمه دهد.

رییس‌جمهوری روسیه همچنین امروز اعلام کرد که کشورش از روز سه شنبه خروج نیروهای اصلی خود را از سوریه آغاز خواهد کرد.

پوتین در یک نشست با حضور وزرای دفاع و امور خارجه این کشور خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مسئولیتی که به نیروهای مسلح و وزارت دفاع سپرده شده بود، به طور کلی به اهداف مورد نظر دست یافته و بنابراین من به وزارت دفاع‌ دستور می‌دهم که فرایند خروج بخش اصلی نیروهای ما در جمهوری عربی سوریه از روز سه شنبه آغاز شود.

در همین حال، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در این نشست خاطرنشان کرد: در مبارزه با تروریسم نقطه عطف بسیار مهمی وجود داشته است.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای روسی بیش از 2000 تروریست را در سوریه کشته‌اند که 17 تن آنها از سرکردگان گروه‌های تروریستی هستند که از خاک روسیه وارد سوریه‌ شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار