بازدید 3067

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی با 1.33 دلار افزایش به 1249.82 دلار رسید، اما انتظار برای افزایش نرخ بهره در آمریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.
کد خبر: ۷۵۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 11 December 2017

قیمت طلا در بازارهای جهانی با 1.33 دلار افزایش به 1249.82 دلار رسید، اما انتظار برای افزایش نرخ بهره در آمریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما با توجه به انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت با افزایش بسیار مواجه نشد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1.33 دلار افزایش یافت و 1249.82 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها در 7 دسامبر به 1243.71 دلار رسید که کمترین رقم از 26 جولای به شمار می‌رود.

دلار در ساعات اولیه معاملات، برخی از افزایش‌های خود را از دست داد اما این کاهش ارزش به علت انتشار گزارش قوی‌تر از انتظار فرصت‌های شغلی و انتظار برای افزایش نرخ بهره در آمریکا محدود بود.

آمارهای بیکاری آمریکا در روز جمعه نشان داد فرصت‌های شغلی در ماه نوامبر افزایش یافته که ترسیم‌کننده یک اقتصاد سالم است و تحلیلگران می‌گویند که به محرک‌های مالی که ترامپ پیشنهاد می‌کند، حتی با وجود اینکه دستمزدها چندان تغییری نکرده است، نیاز ندارد.

تحلیلگران ای‌ان‌زد در یادداشتی اعلام کردند: «پس از اینکه آمارها نشان داد که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است، قیمت طلا در اطراف 1250 دلار در هر اونس نوسان کرد.»

به گفته تحلیلگران ای‌ان زد، «انتظارات برای افزایش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز بر اشتهای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر گذاشته است.»

به شدت انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست دو روزه این هفته افزایش دهد و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در سال آینده را معین کند.

بالا رفتن نرخ بهره آمریکا ارزش دلار را افزایش می‌دهد و تاثیر منفی قیمت طلا دارد. طلا در این ماه به علت انتظار برای افزایش نرخ بهره و پیشرفت اصلاحات مالیاتی در آمریکا، تاکنون 2 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در عین حال، ارزش بیت‌کوین در بازار مبادلات سی‌بی‌اُایی به بالای 18000 دلار رسید. هنگام بازگشایی بازار ارزش هر بیت‌کوین 15460 دلار بود.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «به نظر می‌رسد که علاقه شدید به بیت کوین بسیاری از سرمایه‌گذاران را مجذوب کرده است. با این حال، اخیرا شدت گرفتن بی‌ثباتی رد معاملات اتی بیت‌کوین ممکن است سرمایه‌گذاران را از ارزهای رمزپایه دور کند و به سوی طلا سوق دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی