بازدید 8868

کشف بزرگترین محموله بذر مخدر گل در گمرک

ماموران گمرک در عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل شدند .
کد خبر: ۷۵۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 11 December 2017

ماموران گمرک در عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل شدند .

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ بذر ماده مخدر گل یا شاهدانه پیش تر به صورت دانه ای توسط ماموران گمرک کشف شده بود اما در این عملیات به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد .

این میزان بذر ماده مخدر گل به کمک سگ مواد یاب و در گمرک دوغارون از کالاهای همراه مسافری کشف شد که مسافر ورودی قصد داشت از طریق افغانستان این میزان بذر ماده مخدر را وارد کشور کند .

ماموران گمرک با بررسی اطلاعات مسافران ورودی در گمرک دوغارون به یک مسافر مشکوک و اقدام به بازرسی از این مسافر به کمک دستگاه های کنترلی می کنند .

در بازرسی های بیشتر از این مسافر ماموران گمرک از سگ‌مواد یاب برای بررسی کامل کالاهای همراه این مسافر اقدام می کنند که در این بازرسی ها به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل از داخل کالاهای همراه این مسافر توسط ماموران گمرک کشف و ضبط می شود .

قاچاقچیان مواد مخدر همچنان تمایل دارند تا بذر جدید گیاه شاهدانه را وارد کشور نمایند. متخصصین ژنتیک گیاهی روی این گیاه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن 6% بود ، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن 25% است . اسم این گیاه جدید در ایران " گل " است . به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می شود و پس از رشد گیاه قابل استفاده است .

ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته بذر ماده مخدر شاهدانه یا گل را به صورت دانه ای از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل