بازدید 4816
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی فولادی بورس جنب پل حافظ/ شاخص کل به میانه کانال ۹۱ هزار واحدی رسید

سومین روز کاری بورس در حالی به پایان رسید که نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد، خودرو و کگل با تاثیر مثبت باعث جهش 0.39 درصدی شاخص کل به میانه کانال 91 هزار واحدی شدند. این رشد 353 واحدی در حالی رقم خورد که در مجموع دو روز قبل، تنها 106 واحدی افزایش را شاهد بودیم. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با رشد 4.30 واحدی به سطح 1022 واحد رسید.
کد خبر: ۷۵۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 11 December 2017

سبزپوشی فولادی بورس جنب پل حافظ/ شاخص کل به میانه کانال ۹۱ هزار واحدی رسیدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 آذرماه 96 با افزایش 353 واحدی معادل 0.39 درصد به رقم 91 هزار و 552 واحد رسید. 

 
به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته، همانند دو روز قبل، شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 113 واحدی به رقم 29 هزار و 343 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 12 واحدی، عدد 17 هزار و 686 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 9 واحدی به رقم 13 هزار و 337 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 0.52 درصد همراه شد و 509 واحد افزایش را رقم زد به سطح 99 هزار و 325 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف روز قبل با 393 واحد افزایش به رقم 65 هزار و 174 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 0.58 واحد کاهش همراه بود و عدد 194 هزار و 208 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در دقایق پایانی یعنی ساعت 12:30 داشت و در سطح 91 هزار و 552 واحد قرار گرفت.
 
سبرپوشی فولادی بورس جنب پل حافظ/ شاخص کل به میانه کانال ۹۱ هزار واحدی رسید
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 73 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 65 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 52 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 47 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 43 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 41 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 26 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) و نماد خساپا (سايپا) با 25 واحد و همچنین نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 24 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 40 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 34 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 32 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 23 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 15 واحد، نماد فایرا (آلومينيوم‌ايران‌) با 9 واحد و نماد وصندوق (سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌) و همچنین نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) با 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز، با افزایش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، یک میلیارد و 179 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 91 هزار و 869 نوبت معامله و به ارزش 313 میلیارد و 325 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز گروه های اطلاعات و ارتباطات، خودرو و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی الوند، حمل و نقل پتروشیمی، ایران خودرو، نفت سپاهان، محورسازان ایران خودرو، سایپا دیزل و چادرملو بود.

در مقابل نمادهای گرانیت بهسرام، سیمان کردستان، آلومینیوم ایران، ایران ارقام، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، فنرسازی خاور و مس شهید باهنر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام چادرملو، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از نمادهای سیمان اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند.

در پایان معاملات امروز های وب با معامله 167 میلیون سهم به ارزش 966 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل