بازدید 2649

تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه به اصلاح قوانین نیاز دارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مقاله‌های ISI پژوهشگران ایرانی بیشتر مورد استفاده کشورهای خارجی است، خواستار آن شد که اساتید برای مقاله‌های که منجر به حل مشکلی از کشور شود، امتیاز بیشتری در نظر گیرند.
کد خبر: ۷۵۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 11 December 2017

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: این ارتباط می‌تواند بسیاری از نیازهای جامعه نظیر مشکلات اجتماعی را رفع کند؛ تحقق این موضوع در کشور ضرورت دارد چرا که سالهاست این ایده در دانشگاه‌ها مطرح شده و برای این منظور دفاتر ارتباط دانشگاه و صنعت تاسیس گردیده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی شده اساتید را تشویق کرد تحقیقات و طرح‌های خود را به گونه‌ای ارائه دهند تا در جامعه کاربردی شود، ادامه داد: برای تحقق کامل ارتباط دانشگاه و صنعت بایستی اصلاحاتی در نظام آموزشی و صنعت صورت گیرد.

صادقی با انتقاد از اینکه صنعت نیازهای خود را با کپی‌برداری از طرح‌های دردسترس رفع می‌کند، تصریح کرد: صنعت باید با همکاری پژوهشگران مشکلات موجود را حل کند در حالی که در این زمینه هیچ تلاشی صورت نمی‌گیرد از سمت دیگر دانشگاهیان نیز به نیازهای جامعه توجهی ندارند و پروژه‌هایی را بررسی می‌کنند که با خواسته‌های کشور مرتبط نیست.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاهی برای مقاله‌های ISI نسبت به اجرای پروژهایی که منجر به حل مشکلی از کشور شود امتیاز بیش‌تری در نظر می‌گیرند، تاکید کرد: مقاله‌های ISI بیش‌تر مورد استفاده کشورهای خارجی است و نیاز است در وزارت علوم با اصلاح قوانینی از جمله مقررات گزینش دانشجو، ارتقا اساتید و... زمینه برای تشویق دانشگاهیان جهت ارائه تحقیق‌های مرتبط با نیازهای جامعه فراهم شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی وزارت علوم به طور متمرکز در انتخاب دانشجویان نقش چندانی ندارد بلکه اساتید آنها را در مقطع آموزش تکمیلی به ویژه دکتری انتخاب می‌کنند؛ در این کشورها در آموزش عالی اساتید دانشجویان را برای همکاری در پروژه‌های مربوط به صنعت و جامعه به کار می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با اصلاح نظام جذب و گزینش دانشجو، ارتقا اساتید و ... می‌توان زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم کرد، گفت: نیاز است اقدامات لازم در صنعت انجام شود تا این بخش ترغیب شود از طرح‌های موجود دانشگاهی استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار