بازدید 2922

۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار قفل پروژه های عمرانی را باز می کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های عمرانی در کشور ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: منابع دولتی کفاف این میزان پروژه را نمی دهد، دولت باید با منابع بخش خصوصی تکمیل پروژه های عمرانی را ممکن کند.
کد خبر: ۷۵۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 11 December 2017

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آتی همانند سال های گذشته مناسب نبوده و باز هم نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژه ها رقم خواهد خورد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تخصیص بودجه کفاف اتمام پروژه های عمرانی را نمی کند، افزود: برای اتمام پروژه های نیمه کاره موجود در کشور بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این میزان منابع با اعتبارات دولتی تامین نخواهد شد.

بودجه های سنواتی کفاف تکمیل پروژه های عمرانی را نمی دهد

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محدود بودن منابع دولتی و ضرورت تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند پیدا کردن منبع درآمدی غیر از اعتبارات متصل به دولت است، تصریح کرد: اگر پروژه های عمرانی به امید تکمیل با بودجه های سنواتی باشند خواهیم دید که وضعیت فعلی سال های سال تکرار شده و بهره برداری از آن ها میسر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم صرفا پروژه های عمرانی موجود را تکمیل و پروژه جدید آغاز نکنیم باز هم 10 سال زمان برای بهره برداری از پروژه های مذکور لازم است، گفت: مطابق قانون که در برنامه ششم توسعه و همچنین قانون بودجه 96 نیز به آن اشاره شده پروژه ها باید اطلاع رسانی شده و طرح های توجیهی برای آن ها تعریف شود تا به این ترتیب طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند از سوی بخش خصوصی بر عهده گرفته شوند.

منابع بخش خصوصی باید به کمک تکمیل پروژه های عمرانی بشتابد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای حضور بخش خصوصی در حوزه تکمیل پروژه های نیمه کاره عمرانی کشور باید مشوق هایی لازم در نظر گرفته شود، افزود: دولت باید با در نظر گرفتن مشوق هایی تسهیل گر اتمام پروژه های عمرانی باشد، مجلس نیز در این رابطه در صورت لزوم قوانین موجود را مصوب می کند.

وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به حوزه تکمیل پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی باید تقویت شود تا به این ترتیب کشور از عواید آن منتفع شود.

بدری با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید ظرف 5 سال آینده به اتمام رسیده و وارد فاز بهره برداری شوند، گفت: وقتی عملیات ساخت پروژه ای طولانی شود، هزینه های آن بالا رفته و مستهلک شدن سازه در فاز اجرایی از بین می رود، از این رو هزینه های دولت افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با طولانی شدن زمان تکمیل پروژه های عمرانی صرفه اقتصادی و ارزش افزوده ای که پس از بهره برداری خواهد داشت به طبع بسیار کاهش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار