بازدید 5387

بودجه پیشنهادی دولت برای مجلس چقدر است؟

کد خبر: ۷۵۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 11 December 2017

در حالی که سال قبل ۵،۵۵۲،۹۰۰ میلیون ریال به عنوان بودجه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شد، دولت برای سال ۹۷ مبلغ ۵,۳۳۲,۹۰۰ میلیون‌ریال را به عنوان بودجه پارلمان پیشنهاد داده است.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در حالی بودجه سال ۹۷ تقدیم مجلس شد که پس از انتشار جزییات آن رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به مقایسه ردیف‌های آن با سال گذشته پرداختند.

یکی از ردیف‌های بودجه‌ای که برای نمایندگان مجلس و مسئولان مختلف حائز اهمیت است بودجه نهاد قانون‌گذاری است.

در حالی که سال قبل ۵،۵۵۲،۹۰۰ میلیون ریال به عنوان بودجه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شد، دولت برای سال ۹۷ مبلغ ۵,۳۳۲,۹۰۰ میلیون‌ریال را به عنوان بودجه پارلمان پیشنهاد داده است؛ بودجه‌ای که البته در نهایت باید به تصویب قانون‌گذاران برسد.

با این حال آمارها حاکی از آن است که دولت بودجه مجلس شورای اسلامی را نسبت به بودجه مصوب سال قبل قدری کاهش داده است؛ اقدامی احتمالا با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد.

نکته قابل توجه در این میان این است که در جداول بودجه سال ۹۷ همچون سال قبل برای برخی از نهادهای زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی ردیف‌های جداگانه‌ای درنظر گرفته شده است.

بر همین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس با ۴۷۳,۸۶۶ میلیون‌ریال، کتابخانه مجلس با ۳۱۲,۴۹۵ میلیون‌ریال، دیوان محاسبات کشور با ۳,۷۵۷,۲۰۰ میلیون ریال و بخش تنقیح قوانین با ۸۰,۰۰۰ میلیون‌ریال دارای ردیف‌های بودجه‌ای جداگانه هستند.

در این میان بخش تنقیح قوانین سال قبل جزء بودجه مجلس محاسبه شده بود و ردیف جداگانه‌ای نداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان