بازدید 4761
۱

اطلاعات آلمان: داعش در حال کوچ به سمت اروپاست

رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان هشدار داد که جوانان بنیادگرای اروپایی در حال تشکیل حلقه‌های کوچک خرابکاری هستند و عناصر داعش هم با شکست این گروه در خاورمیانه در حال کوچ به سمت قاره سبز هستند.
کد خبر: ۷۵۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 10 December 2017

 

رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان هشدار داد که جوانان بنیادگرای اروپایی در حال تشکیل حلقه‌های کوچک خرابکاری هستند و عناصر داعش هم با شکست این گروه در خاورمیانه در حال کوچ به سمت قاره سبز هستند.

به گزارش فارس، «هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان که سازمان اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود، امروز در خصوص افزایش بی‌سابقه تعداد افراط‌گرایان در جهان، هشدار داد.

بنا به گزارش شبکه خبری راشاتودی، ماسن گفته که تعداد حامیان اسلام‌گرایان افراطی «به بالاترین رقم در طول تاریخ» رسیده و در یک سال گذشته، از 9 هزار و هفتصد نفر به 10 هزار و هشتصد تن رسیده است.

این افسر اطلاعاتی بلندپایه آلمانی گفته که بنیادگرایان در حال خروج از انفعال و کوچ به سمت «حلقه‌های کوچک توطئه‌گر خصوصاً در فضای اینترنت» هستند که این برای آلمان «یک چالش شاخص» است.

ماسن گفته که این روند، نتیجه نامطلوب دیگری هم داشته و آن عبارت است از پخش شدن بنیادگرایان در گروه‌های کوچک‌تر که ردیابی آنها را سخت‌تر می‌کند.

رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان گفته که یکی از شاخص‌ترین تهدیدات پیش روی آلمان، وارد شدن سلفی‌های چچنی و مناطق شمال قفقاز به خاک این کشور است زیرا این اتباع تندروی متعلق به این دو ملیت، پیش از این در اروپا شبکه‌های سلفی‌گرایی ایجاد کرده و تجربه مبارزه مسلحانه با ارتش روسیه در کشور خود یا حضور در صفوف داعش در خاورمیانه را دارند.

ماسن پیش از این در یک مصاحبه دیگر هشدار داده بود که خطر اصلی پیش روی اروپا، ورود کودکانی است که در مدارس تحت کنترل داعش در عراق و سوریه تعلیم دیده‌اند.

حکومت داعش در سوریه و داعش به پایان رسیده و ارتش این دو کشور در حال پاکسازی خاک میهنشان از وجود معدود عناصر باقی‌مانده این گروه تروریستی هستند.

غربی‌ها پیش از این و حتی در اوج مبارزه ارتش‌های عراق و سوریه با داعش، بارها گفته بودند که نابودی داعش به معنای پخش شدن عوامل این گروه در جایی خارج از خاورمیانه است.

«جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی در شهریور 95 گفته بود که «داعش بالاخره در عراق و سوریه شکست می‌خورد ولی آن روز، صدها نفر از نیروهای این گروه به جاهای دیگر نقل مکان می‌کنند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چاه کن همیشه ته چاه هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان