بازدید 25573
مروری بر لایحه بودجه سال 97؛

بودجه دانشگاه های کشور افزايش یافت +توضيحات ضروري

در خبر درج شده در خصوص بودجه دانشگاه ها در لایحه بودجه سال 97 اشتباه کلیدی رخ داده و بر اساس آن اشتباه، نتیجه گیری نادرستی ارائه شده بود که بدین وسیله تصحیح می‌شود و جا دارد که از مخاطبان بابت رقم خوردن چنین اشتباهی پوزش بخواهیم؛ با این امید که خوانندگان خطای سهوی رخ داده را بر ما ببخشند.
کد خبر: ۷۵۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 11 December 2017

بودجه دانشگاه های کشور کاهش یافت تا شیب سقوط علمی تندتر شود!در خبر درج شده در خصوص بودجه دانشگاه ها در لایحه بودجه سال 97 اشتباه کلیدی رخ داده و بر اساس آن اشتباه، نتیجه گیری نادرستی ارائه شده بود که بدین وسیله تصحیح می‌شود و جا دارد که از مخاطبان بابت رقم خوردن چنین اشتباهی پوزش بخواهیم؛ با این امید که خوانندگان خطای سهوی رخ داده را بر ما ببخشند.

بنا بر لایحه بودجه سال 97 که صبح یکشنبه توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، بودجه بسیاری از دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه های مادر افزايش یافت؛ رویداد قابل انتظاري که مي تواند اميدها را براي افزايش سرعت رشد علمي و جلوگيري از عقب ماندگي ها افزايش دهد.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از مهم ترین بخش های لایحه بودجه سال 97 را وضعیت منابع مالی تخصیص یافته به جامعه علمی و به ویژه دانشگاه های کشور در بر می گیرد؛ دانشگاه هایی که در رقابت با مراکز علمی منطقه و جهان کار سختی در پیش دارند و برای اجرای طرح های توسعه ای خود نیازمند منابع مالی فراوان هستند.

مروری دقیق بر وضعیت بودجه هشت دانشگاه بزرگ کشور از سال 93 تا سال 97 به خوبی نشان می دهد با در نظر گرفتن مسائلي مثل افزایش تورم و هزینه های فراوانی که به دانشگاه ها تحمیل خواهد شد، میزان اعتبار تأمین شده برای این دانشگاه ها همانند سال هاي گذشته افزايش يافته است؛ شرایطی که البته برای همه دانشگاه ها يكسان نيست.

بودجه دانشگاه های کشور  افزايش یافت تا شیب سقوط علمی كاهش يابد!+توضيحات ضروري

شرایطی که برای دانشگاه های بزرگ کشور پیش آمده است، تقریباً در مورد بسیاری از دانشگاه های کوچک کشور نیز صادق است و دانشگاه هایی مثل جیرفت، فسا، فنی مهندسی گلپایگان نيز با چنين رشد بودجه اي رو به رو هستند.

بودجه دانشگاه های کشور  افزايش یافت تا شیب سقوط علمی كاهش يابد!+توضيحات ضروري

 

افزايش منابع مالی و درآمدهای دولت را شاید بتوان یکی از اصلی ترین دلایل گرایش دولت به افزايش بودجه دانشگاه های کشور عنوان کرد، اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که شرایط پیش آمده در سال آتی، بسیاری از دانشگاه های کشور را به دليل انتظارات فراواني كه از اين دانشگاه ها هست همچنان با محدودیت ها رو به رو خواهد كرد.

اين افزايش به جاي بودجه در حالي رقم خورده است كه رتبه بندی های جدید علمی دانشگاه های کشور، حکایت از رشد روزافزون دانشگاه های عربستانی و برخی دیگر از کشورهای منطقه مثل ترکیه و مصر دارد و برخی دانشگاه های ایران از جمله تبریز، صنعتی شریف، فردوسی مشهد در این رتبه بندی ها با کاهش رتبه رو به رو هستند.

برای نمونه، در شرایط کنونی، عربستانی ها با صرف هزینه های زیاد تلاش دارند اساتید و دانشجویان نخبه جهانی را حتی برای دوره های کوتاه زمانی در هر سال به دانشگاه های بزرگ خود بکشانند و با تأمین حداکثری ضمن بهره مندی از توان علمی، آنها را ترغیب کنند در مطالعات و پژوهش های خود نام دانشگاه های عربستانی را در مقالات و طرح های پژوهشی خود درج کنند و در این فرایند، دانشگاه ملك عبدالعزيز و دانشگاه ملك عبدالله با ارسال ایميل به دانشمندان تراز اول جهان و طرح پيشنهاد همكاري در ازاي يك همكاري مختصر ـ كه شامل دو بار حضور در سال و هر بار يك هفته در دانشگاه و پرداخت كليه هزينه هاست ـ از آنها می خواهند نام دانشگاه هاي عربستان در مقالات علمي خود را که در فصلنامه های معتبر علمی منتشر می شوند، بیاورند؛ اتفاقی که نیاز به هزینه های زیادی دارد و البته رتبه این دانشگاه های عربستانی را در سال های اخیر به شکل چشمگیری بهبود داده است.

رقابت دانشگاه های ایرانی با دانشگاه های بزرگ خاورمیانه از یک سو و عواملی دیگر مثل رشد روز افزون تکنولوژی که نیاز به ابزارهای پیشرفته مطالعاتی را ایجاب می کند، در کنار افزایش ظرفیت دانشگاه های کشور و سیر صعودی تورم به شکل مشخص نیازهای مالی دانشگاه ها را نیز افزایش داده است.

در چنین شرایطی، افزایش منابع مالی دانشگاهی به موضوعی بدیهی تبدیل شده است و انتظار منطقي نيز اين بود که در لایحه بودجه سال 97 منابع مالی تخصیص یافته به دانشگاه ها رشد داشته باشد.

البته نيازهاي روز افزون دانشگاه ها به منابع مالي سبب شده است كه دانشگاه ها تا حدودي مسير خود را از دریافت منابع مالی مستقیم از دولت به سمت جذب منابع مالی جدید از طریق فعالیت های پژوهشی و یا کمک های خیرین بکشانند كه به خودي خود موضوع بدی نیست؛ اما در سال های گذشته دیده شد که بسیاری از دانشگاه های کشور برای جبران کاستی های مالی راه ساده تری یعنی جذب دانشجوی پولی را در دستور کار قرار دادند؛ طرحی که نه تنها نتوانست منابع مالی مطمئنی را برای دانشگاه ها فراهم کند، بلکه هزینه هایشان را نیز افزایش داد و ضربات سنگینی نیز به ساختار علمی کشور زد.

با شرایط پیش آمده انتظار است در سال آينده دانشگاه هاي كشور مسير رشد علمي خود را با سرعت بيشتري طي كنند و دانشگاه هاي مادر در رقابت با دانشگاه هاي بزرگ خاورميانه همچنان حرف هاي تازه اي براي گفتن داشته باشند.

در پايان دوباره تأكيد مي شود كه در خبر قبلي كه با موضوع بودجه دانشگاه ها نوشته شده بود به دليل يك اشتباه ناخواسته اينگونه برداشت شد كه بودجه دانشگاه ها در سال 97 كاهش يافته است كه به اين وسيله ضمن تصحيح خبر از همه خوانندگان و جامعه دانشگاهي عذرخواهي مي شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۶
قیمت نفت که در شرایط خوبیه نسبتا، پس چه اتفاقی افتاده که وضعیت برنامه ریزی بودجه اینقدر عجیب غریب؟
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
عذرخواهی میکنم. اما تیکه نپرونین... من از 89 تا95 دانشجو بودم. هردوتا مقطع هم توی دانشگاههای مادر و درجه یک کشور. توی همه این سالهاهم زیاد چیز خاصی از دانشگاه ندیدم، نه دوره احمدی نژاد و نه دوره روحانی. هرکاری کردم، خودم پولش رو دادم. از خرید قطعه بگیرین تا پولی که باید برای کنفرانسها بدیم تا مقاله چاپ بشه... باز خدا پدر و مادر ژورنال های خارجی رو بیامرزه که بدون هیچ پولی تنها با داوری و بررسی سطح کار و نوآوریش اجازه میدن مقاله توشون چاپ کنیم، وگرنه همین پیشرفت علمی رو هم ایران نداشت
استاد شیمی دانشگاه سمنان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
سلام
من نظر این دانشجوی عزیز را (البته نه به طور عام) قبول دارم! البته ما ریالی از دانشجو نمی گیریم و خودم همیشه تنخواه دست دانشجو دارم. البته کل بودجه پژوهشی بنده به عنوان استاد تمام حدود 15 ملیون تومان در سال است! با همین بودجه، خدا را شکر کلی مقالات با ایمپکت بالای 3 داریم، حتی اخیرا به یو اس پتنت هم رسیده ایم. من سعی می کنم با صرفه جویی و مواد صنعتی (که از کارخانه های صنعتی دوست-که مشکلاتشان را حل می کنیم- می گیرم) پروژه های دانشجویانم را پیش ببرم. هر هفته گروپ میتینگ داریم و خلاصه به معنای واقعی کلمه صفا می کنیم و لذت بحث علمی را می بریم-خدا را شکر-اما سیستم علمی ما-مثل تخصیص بودجه ما-از نظر بنده خیلی نقص دارد. زعمای قوم هم می دانند یعنی نمی شود که ندانند!. این مختصر را هم گفتم که -ان شاالله- به وظیفه ام عمل کرده باشم
ممنونم
متاسفانه تا 1400با روحانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
مگه روحانی با بقیه فرقی داره؟ اصولا رییس جمهور چه کاره ست؟
اتفاقل خیلی بهتر شده اصلا افزایش بودجه در دانشگاه های ایران منجر به رشد علمی نمی شود. اتلاف منابع در دانشگاه ها بسیار بیشتر از دستگاه های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری است. دانشگاه ها واقعا با همین بودجه اگر بخواهند و اگر به سمت آموزش و پژوهش سوق دهند رشد علمی بسیاری بیشتری خواهند داشت. بحث این است که دانشگاه های ما نمی دانند چه کار می کنند به ویژه در حوزه علوم انسانی اتلاف منابع بسیار بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ببین نظر کارشناسانه خودت رو بذار برا خودت. بودجه که کم بشه، از کار تحقیقاتی که کم نمیکنن، از غذای سلف و وضعیت خوابگاه و وسایل داخل آزمایشگاه و ... میزنن. چون قبلا هم زیاد دانشگاهها فاند آنچنانی نمیدادن برای کارهای تحقیقاتی ولی زور خودشون رو میزدن که حداقل آزمایشگاهها مجهز باشن. الان این امکان دیگه کامل از بین میره
من خودم از دانشجویان دانشگاه سراسری هستم و باید بگویم اساتید ما برخلاف دانشگاه های معتبر جهان بسیار تنبل و خودخواه و بی روحیه علمی هستند و بسیار مغرور و با اینکه خودشان فرصت مطالعاتی به خارج رفته اند و با اساتید متواضع و پرتلاش آن مراکز کار کرده اند ، باز رعایت دانشجویان را نمی کنند و به وضوح یکدهم حقوقی که میگیرند کار علمی انجام نمی دهند و دانشگاه های ما بسیار عقب تر از کشورهای مثل ترکیه و ...هستند. در واقع علم در کشور ما دیگر ارزشی ندارد و عالم به تبع آن و عالمان ناامید از آینده و بی تلاش شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
به هر حال کاهش بودجه اول از همه برای دانشجویان وضعیت را بدتر می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
چقد نظرات عقده ای می دید در مورد یک مساله کلی که همه افراد رو تحت تاثیر منفی می گذارد، چه استاد خوب چه استاد بد و چه انواع مختلف دانشجویان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اگه تخصص ندارن عوضش یه دنیا تدین دارن
عوضش بودجه نمایندگیهای نهادهای خاص در دانشگاهها افزایش یافت
این به اون در باقیشم مهم نیست
آخه تابناک عزیز کدام صعود علمی داشته ایم که حالا سقوط کنه...
دانشگاههای ما موسسات تولید مقاله های صدمن سه غاز شدن... کدوم مشکل را از صنعت و تولید را حل کردن؟!
بنده برای چندمین بار در آزمون دکترا رتبه زیر 10 آوردم اما پذیرش نشدم چون مقاله ندارم درحالیکه چند تالیف کتاب دارم!
دانشگاههای ما فقط مقاله isi میبینند و چشمشان بروی هر تحقیق دیگری کور است
در ضمن ماشاالله هزار ماشالله از شهریه چنان درآمدی دارن که سه تا دولت را میتونن اداره کنن شما نگران نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ضعف علمیت رو با بیانات پر فیضت نشون دادی برادر
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقایی که تست زدی و جندبار رتبه زیر 10
آوردی، اتفاقا نداشتن مقاله یعنی اینکه شما تحقیق کردن رو بلد نیستی. لذا کاملا طبیعی است که شما را پذیرش نکنند. جونکه در انتها ی دکترا باید یک کار نو بکنی که شما استعداد آنرا نداری. شما همون کتاب نوشتن رو ادامه بده، برات بهتر است.
اینم مثل بقیه مخصوص آقازاده ها میشه و نورچشمی ها میرن دانشگاه و کاری به استعداد نداره فقط هرکی پول بیشتر داره تحصیل می کنه
سلام تابناک جان
شما فکر میکنید با بالابردن بودجه و رشد علمی الکی که در چندسال گذشته به واسطه چاپ مقالات آبکی نصیب کشور شده دردی از جامعه حل شده؟؟؟؟؟ کدوم صنعت کشور از دانشگاه تغذیه شده؟؟؟؟ کدوم دانشگاه پژوهش به درد بخوری داشته؟؟؟ رشد علمی الکی و آبکی بر روی کاغذ ره به جایی نمیبره بهتر است اندیشه ای نو داشته باشید و این همه پول را صرف تحقیقات بیخود نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقای نامید، بهتر است که نظرات سطح پایین ندهی و به جای آن تلاش کنی اولا وظیفه دانشگاه را بفهمی چیه و بعد بدونی چرا ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیفه
تابناک عزیز تا الان که بوجه خوبی داشتن چه کردن
از نظر عملی کجا قرار گرفته ایم
واقعا اگر کار مفیدی انجام داده اند بیلان شان را خیلی شفاف اعلائم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خروجی دانشگاه دانشجوهای خوبی بوده که الان دارند توی کشورهای دیگه کار میکنند. ارزش علم را نمیدونن به دانشگاه چه ربطی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
چطوره دانشگاه را تعطیل کنید تا این عده ادمهای دشمن دانشگاه دلشون شاد بشود!
علم کیلویی چند؟؟؟؟ علم به چه دردمون میخوره؟؟؟!!! بعضی جاها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی مهم ترن!!
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو این 4 سال دوم دارن سنگ تموم میذارن ... چون دیگه میدونن که دیگه نیستن!
هر چه دارید و ندارید ، بپوشید و بخندید و.... که دیگه 4 سال بای بای هستش!
چه میکنه این آقای روحانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سقوط علمی چیه؟
هم عمر خدشونو تلف می کنه و هم بیت المال را تا یه مشت مقاله چرت و پرت چاپ کنند.
دانشگاهی علمی است که صنعت و اقتصاد و فرهنگ ایجاد کند.
دولت امید خیلی وقته که امیدمون رو نا امید کرده...
وقتی دانشگاه با صنعت و جامعه پیوندی ندارد همان به که بودجه اش کم تر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کدوم صنعت؟ ایران خودردرو و سایپا؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مشکلات صنعت و وابستگی آن به خارج، تقصیر دانشگاه هست مگه؟ که جور اون را باید دانشگاه بکشه و تنبیه بشود!
بعد از اون مناظره های طوفانی و هیجانی منجر به رای آوری دلخواه ! همه چی تموم شد...!
بهتره این مقدار کاهش صرف افزایش اعتبار آموزش و پرورش بشه!
چگونه است که جامعه از صددرصد خروجی آموزش و پرورش با توجه به اهداف تعریف شده برای آن بهره میبرد و خروجی آموزش عالی باتوجه به بیکاری پنهان و آشکار فارغ التحصیلان آموزش عالی، ظرفیت کاملی از کارکرد مثبت و مفید مورد انتظار را به نمایش نمیگذارد ولی عملا دستمزد دومتخصص هم رشته با مدرک معادل در دو وزارتخانه صددرصد تفاوت دارد؟!
به چیزی که کارکرد دارد، نصف چیزی که کارکرد ندارد اعتبار تخصیص می یابد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اولا کارکرد هر دو کاملا با هم متفاوت هست! الکی جو ندهید، ثانیا مشکل اصلی افتتاح تعداد زیاد دانشگاه های بی کیفیت هست که مجلس به خاطر حذف کنکور و کاهش استرس کنکور در کشور به راه انداخت وگر نه اگر تعداد دانشگاه ها را به همان 30-40 دانشگاه اصلی کاهش بدهند خیلی از مشکلات بودجه و غیره حل میشود
مبارکه. همین چند تا نخبه رو هم فراری بدین برن کلا.
متاسفانه در حال حاضر حقوق اساتید هم در شان آنها نیست . الان یک استادیار حدود ۳.۵ برایش می ماند. در حد یک کارمند معمولی.
تجربه نشون داده کسری بودجه‌ی دانشگاه‌ها از محل دانشجوها تٵمین می‌شه، نه از طرف صنعت. احتمالا در آینده سنوات مجاز رو کاهش می‌دن و شهریه رو افزایش می‌دن. با وضعیت پیش‌اومده، هزینه‌ی تحصیل رایگان در ایران در آینده‌ی نزدیک از هزینه‌ی تحصیل پولی در اکثر کشورهای اروپایی بیشتر می‌شه! اثرش روی نخبگانمون واضحه.
از چی بزنن بهتر از علم!!! پس میخواستین از ثروت بزنن؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
یکم از بودجه باشگاه های دولتی استقلال و پرسپولیس بزنن!
از قدیم و ندیم هم گفتن که از علم بزنیم بهتر از ثروت!
گزارش شما از اساس اشتباهه. ای کاش یک بار لایحه بودجه (به ویژه جدول 7 آن را) دقیق می خواندید و بعد این گزارش را می نوشتید. اتفاقا بودجه دانشگاه ها رشد خوبی داشته و به خصوص دانشگاه های مادر رشد بعضاً بی سابقه ای داشته اند. بعضی دانشگاه ها هم آن قدر افزایش بودجه داشته اند که خودشان باورشان نمی شود!
مثلاً دانشگاه پیام نور بودجه ای حدود 1044 میلیارد تومان برای سال 97 دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اون افزایش که شما در دانشگاه پیام نور میبینی ناشی احتساب شهریه و درآمدهای دیگه دانشگاه هستش که امسال باهم اومده در واقع بودجه اصلی اختصاص یافته به این دانشگاه از جانب دولت280 میلیارد تومن هستش و پارسال 300 میلیارد بوده. پس باید بقیه رو از دانشجو یا..... بگیره
قانون بقاء تقصیر : دولت های چهار سال دوم برای دولت های چهار ساله اول گنجینه های گرانبهایی بجا میذارن و اون این جمله است ( تقصیر دولت قبلی بوده)
دولتهای چهار سال دوم رو هم کسی نمیتونه بازخواست کنه... چون دیگه تموم شد رفت و وجود خارجی ندارن!
باید با سایر چیزهای در حال سقوطمون هم بیاد دیگه.......
ما را به خیر تو امیدی نیست.......
یک بررسی هم راجع به بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی انجام بدید. ببینیم میشه با این بودجه تو بخش معدن شغل ایجاد کرد یا خیر.
عاشق اون کلید حلال مشکلاتشم!!!!!!
بودجه هر کجا را کم می کردند بالاخره صدای اعتراض یکی در می آمد . اقتصاد مقاومتی است باید کمربند ها را سفت تر بست . هشت سال هر کاری دلشان خواست کردند حالا باید عوارضش را تحمل کنیم .
متاسفم
اولا که اساتید رسمی خصوصا دانشیار به بالاتر حقوقهای نجومی میگیرن مثلا تازه دانشیار در حوزه پزشکی الان فیش حقوقیش پیشم 102507317 ریال فقط پایه اش دیگه حساب کن اضافه کار که 150 ساعت الکی مینویسن و حدود 15 میگیره!! در مورد وزارت علوم نمیدونم و مسلما کمتر
حالا به نظر شما درست هزینه تحقیقات بره توی جیب استاد!!!
باید نظام پرداخت اصلاح بشه اون وقت بودجه ردیف و هیچ کم و کسری هم نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
رسید با جیب استاد پول بد شد؟! عجبا از بخل مردم
مسعود
| - |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
در وزارت علوم کمتر از یک سوم مبلغ مذکور است. متاسفانه حوزه پزشکی اساسا یک استثنا است!
دانشگاه زنده نیست و پویایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خیلی هم زنده است، نظر تو مرده است
ولی بعضی از نهاد های موجود در دانشگاه ها بودجشون افزایش پیدا کرده انگار!
جالبه قیمت دلار و قیمت نفت در بودجه 97 افزایش پیدا کرده و از جریمه گرفته تا عوارض و .... هم که افزایش پیدا کرده حالا چرا باید جاهایی که خوب پول خرج کنن کم میزارن؟ الان بازم یه عده میان میگن دولت قبل بدتر بوده!!!! بابا یکم از این خواب پا شین ببینین با انتخابی که کردین چه بر سر ملت اوردین!!!
الان یه عده باز از دولت قبل میگن و اکثرا هم منفی میدن خب دیگه از ماست که بر ماست ماها هنوز نمیتونیم حتی در فضای مجازی از هم انتقاد کنیم چه برسه به واقعیت
اللهم عجل لولیک الفرج
این بودجه ها صرف حقوق مزایای کارکنان میشه و برای مقاصد علمی هزینه نمیشه
تحقیق کنید بعد تیتر بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
والا الان اساتید از حقوقشون برای تحقیقات هزینه می کنند!
abbas
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خدایی من عنوان یه کارمند نه تنها مزایایی دریافت نکردم بلکه به زور دارن چندرغاز زحمت کشی 8 ساعتی مارو اونم با تاخیر میدن.خدا رحم کنه
در دانشگاه ها فناوری صورت نمی گیرد. دانشگاه ها فقط مصرف کننده هستند. در این رابطه دولت کار بسیار خوبی را انجام داده است. کاش این کاهش به صورت پله ای اتفاق بیفتد تا دانشگاه ها مجبور شوند نیروهای کارآمد را جذب کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
وظیفه دانشگاه م تولید علم هست و هم تولید فناوری، به هردو نیاز داریم، با این بودجه های کم که در اختیار اساتید گذاشته می شود نمی شود فناوری قوی ایجاد کرد، حالا چرا برای حل این مشکل کل مجموعه را زیر سوال برده و تخته میکنید! ب نظر بنده بودجه ها باید چندین برابر بشود ولی به صورت هدفمند در غالب صندوقهای قوی برای اعتبار دادن به طرحهای که فناوری بدهد در کنار آن هم برای تحقیقات روزمره هم اعتبارات ادامه داشته باشد، مشکل ما یک بعدی عمل کردن مدیران در امر سیاست گذاری و بودجه دادن است
دردولت آقای روحانی، علم و دانشگاه و دانشجو اصلا ارزشی ندارد. یعنی هنوز متوجه نشده اید؟
سالهاست دانشگاه ها به دکه های مدرک فروشی تبدیل شدن . علمی تولید نمیشه که سقوط کنه . اینهعمه مهندس بیسواد از کجا میاد ؟!
فوق لیسانس بلد نیست 4 خط نامه اداری بنویسه ! اینا نتیجه چیه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
احسنت . به جز معدود دانشجو ها اکثراً بیسواد هستند . دانشجویی که پایان نامه از خیابان انقلاب خریداری می کند ، علم برایش مهم است ؟
جلوی فساد و دزدی رو بگیرند پول برای دانشگاهها هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقایان میلیارد میلیارد می دزدن می خورن بقیه باید ریاضت بکشن به خصوص اول از دانشگاه ها، دیگران خوردن اساتید شدن مجرم
سلام میبینید که هیچ کامنتی اینجا نیست. که نشون میده چقدر موضوع علم تو این مملکت نسبت به بقیه مسایل اهمیت داره
به استثنای چند تا دانشگاه وزارت بهداشت، اگر همه دانشگاه های این مملکت رو به مدت 10 سال تعطیل کنند آب از آب تکان نمیخوره.... حتی 20 سال....
کلی هم صرفه جویی در پول (حقوق اساتید) و وقت (عمر جوانان) میشه.
دانشگاه های ما در واقعیت، "کارمندگاه" هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقای پزشک شما باد کارانه بد جوری بهت ساخته.
خالی شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
با این تفسیر شما اگر دانشگاه های وزارت بهداشت هم ببندند مشکلی پیش نمیاد...این همه پزشک تو فیلیپین و هند وجود داره!!!
ناشناس
| - |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
شاید هم برعکس اگر به جای پزشکان پر مدعا و بی مسولیت و پول پرست با درآمد فوق نجومی تعدادی پزشکی هندی و فیلیپینی وارد کنند و وزارت بهداشت را تعطیل کنند اوضاع از نظر اقتصادی و درمانی بهتر شود.
ما نیاز به رقابت با دانشگاه های رو به صعودی رو نداریم تا این عنوان زندس « بهره گیری از کمک های خیرین»!!!!
بله اگه تو بودجه نگاه کنید متوجه میشید چه اشخاص و چه سازمان هایی از قشر دانشگاهی و علومی کشور مهم تر هستند
همون ها باعث عقب موندگی این کشور و از بین رفت بودجه شده اند ولی بودجه دانشگاه ها کسر میشه تا به بودجه اون ها اضافه بشه
تا وقتی این روند اصلاح نشه وضع کشور همینه
به نظر من کار خوبی کردند
کدام سقوط ؟
سقوط موقعی امکان پذیر است که در اوج باشی !
مگر ما از لحاظ علمی در اوج هستیم !
البته به جز تعدادی دانشگاه خوب و با کلاس که در دنیا دارای مقام واهمیت هستند بقیه دانشگاهها چه دردی از صنعت و اجتماع و .... درمان می کنند؟!
سر فصل های آموزشی دانشگاههای ما که اکثرا" با رشته مربوطه غریب هستند چه دردی از این جامعه درمان کرده است؟!
من خودم فوق لیسانس مدیریت بیمه گرفتم سرفصل های ما همش حسابداری و تحقیق در عملیات و ... بود وتنها بحثی که در دوران تحصیل نشده بیمه بود و من بعد از پانزده میلیون هزینه یک مدرک گرفتم و به نظر خودم به سواد علمی من اضافه هم نشده که هیچ ...
بنابراین به جای اضافه کردن داشنگاه و ... شرکت های کاریاب خارج از کشور تاسیس و جوانان را برای کار به خارج از کشور بفرستید بهتر است .
چون این قشر بیکار پر مدعا کار دست جامعه و خانواده خواهد داد .
تابی جان نشر بده خسته شدم اینقدر نوشتم.
در دانشگاه ها افراد با بضاعت علمی بسیار ضعیف و سیاسی گونه به عنوان هیئت علمی جذب شده اند و بهره وری بسیار پایین حتی در دانشگاه های مادر دارند لذا بهترین شیوه دفع آنان کاهش و حذف بودجه آنان می باشد. تحویل دادن افراد بیسواد به جامعه جزو اهداف دانشگاه ها نیست.
تابی سانسور چطوره با دولت تدبیر امیدش؟؟؟
ما مردم از رایمون توبه کردیم
وقت توبه شما نرسیده؟
آقا من تونستم، متن بعضی از نمودارها را، اونم با مشقت فراوان، بخونم
تا وقتی مدرک و دانشجو ارزش شون رو از دست میدن نتیجه ای جز کاهش رتبه علمی ندارند.
دانشگاه بیشتر از بودجه قربانی وزیر بهداشت است.
ایشان با نجومی کردن کارانه پزشکان توازن رشته ها را بهم ریختند. سیل دانش آموزان راهیه سراب رشته پزشکی شدند. رشته ای که مافیای آن اجازه افزایش ظرفیت را نمی دهند. این بهم ریختگی باعث افت شدید کیفیت دانشجویان در رشته های غیر پزشکی شد.
این وضعیت برای کشور غیر صنعتی ما یعنی ویرانی!!!
آخه واقعاً خوب که بررسي کنيد ميبينيد که ما تو اين کشور اصلاً دانشگاه لازم نداريم. دانشجوهاي درست حسابيمون که از دانشگاه هاي خوبمون فارغ التحصيل ميشن که ميرن خارج بقيه هم يا اينجا مصرفي ندارن يا چيزي ياد نگرفتن.
يه موضوع اخذ مدرک ميمونه که اونم الان راهکارهايي وجود داره و راهکارهاي ديگري هم قابل ابداعه
اینها همش تقصیر دولت قبله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
آقای خارج نشین ! اون موقعی که اقتصاددان ها به معحزه هزاره سوم نامه نوشتند شما خواب تشریف داشتید . وگرنه یادتان می ماند که همین وضعیت را پیش بینی کرده بودند .
مقاله تحلیلی خوبی بود ولی متاسفانه این حرفها گوش شنوا نداره
روحانی مچکریم.
دانشگاه ها سیستم مدیریتیشون کاملا ناکارمد و دولتیه اون وقت انتظاردارن مثل یه شرکت خصوصی درامد زایی کنه با این روش نیروهای دانشگاه فقط فقط میان حضور میزنن و میرن
هیچ اتفاقی نمیفته. دانش در کشور ما در موسسات تولید میشه نه در دانشگاه ها.
به نظر من روحانی استیضاح بشه خیلی بهتر است. اینو به عنوان کسی که خدا وکیلی بهش رای داده ام عنوان میکنم. عملکرد روحانی تو این دوره فاجعه تمام عیار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تا تو باشی دیگه رای ندی! روحانی و رییسی هیچ فرقی نداشتن!!!
اتفاقا خیلی بهتر
چیزی به عنوان رشد علمی در کشور نداشتیم
فقط یک مشت مقاله های عدد سازی شده و دروغ+پروژه هایی که هیأت علمی های دانشگاه ها می خوردند و خروجی خاصی نداشت
کار دولت درست بود
به عنوان یک دانشجوی دکتری عرض می کنم که کار بسیار خوبی انجام دادند. هزینه های دولتی نه برای ارتقای سطح کیفی دانشگاه بلکه برای برگزاری سمی ناهارهای بی خاصیت و خرید ماشین و تزئینات اتاق رئیس و ... مصرف می شود.
دانشگاهها حاضر نیستند کمترین کمکی به دانشجویان بکنند. دانشجو در بیشتر موارد باید از جیب خودش برای پروژهها خرج کند.
به علاوه وقتی روز به روز تعداد دانشجو کمتر می شود، چرا باید بودجه افزایش پیدا کند.
دانشگاههای کوچکی که نام بردید، اصلا نباید تشکیل می شدند. چه گلی تا حالا به سر جامعه علمی زده اند.
و ... و ... وو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کاملا درسته. بخصوص اینکه ملت از دست بعضی دانشجویان پرادعای بی استعداد دکترا هم خلاص میشن
با سلام
زمانی می توان طرح پژوهشی در بیرون دانشگاه انجام داد که دستگاهی در بیرون دانشگاه تمایل به کار داشته باشد در دوره ای که هیچ طرحی در دستگاهها پذیرش نمی شود چگونه می توان درامد سازی کرد
بودجه می ره سمت بانکها تا وام های بدون سود بدهند............................
به عنوان یک دانشگاهی از اینکه برنامه ریزان به وظیفه اصلی دانشگاه ها که تربیت نیروی انسانی کار آمد است اهمیت نمی دهند و انتظار دارند دانشگاه ها مشابه یک بنگاه اقتصادی صرفا به دنبال کسب درآمد باشند متاسفم
اتفاقاً بذری که در سالهای 84 تا 92 کاشتند محصولش همینی است که داریم برداشت می کنیم، یک مرتبه تعداد دانشگاههای دولتی دوبرابر شد، استخدام عضو هیات علمی ضابطه علمی ندارد، به خصوص در شهرستانها هر دانشگاهی با سلیقه هیات رئیسه و مقامات استانی عضو هیات علمی جذب می کند، بر کیفیت دروس و نحوه تدریس هیچ نظارتی نیست، هر دانشگاهی هر کس را دوست داشت به سر کلاس می فرستد، او هم هرچه دوست داشت به عنوان درس می گوید، پژوهش هم که هیچ. اما در همین دانشگاهها جماعتی مشغول به کارند و جماعتی هم دلشان خوش است که درس می خوانند. پس نمی شود اینهمه دانشگاه بی کیفیت را تعطیل کرد، بهترین راه حل همین است که بودجه هایشان کم و کمتر شود، بالاخره یک روز خود به خود از دور خارج می شوند.
این دیگه چجور بودجه نویسی است!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دارن اقدام و عمل مي كنن به اقتصاد مقاومتي تخت گاززز.
به عنوان فردی که 12 سال در بهترین دانشگاه این مملکت است میگم که کار بسیار خوبی کردن،چون خیلی از این بودجه ها حیف ومیل اساتید تنبل و بی انگیزه این دانشگاهها میشود.شاید این تلنگری باشد برای ایجاد انگیزش.
باید در مفهوم واژه "کشور" بازبینی اساسی شود.
متاسفانه مسئولین خبر ندارن که اینهمه ردیف بودجه ای که برای مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد اختصاص دادن . صرف حق مدیدیت های آنچنانی می شود و دوستان و آشنایان مدیران نیز حقوقشان از همین ردیف تامین می گردد ...... لطفا بیایید از بنده بپرسید که در این مراکز چه می گذرد ...... 0یک مطلع )
اي بابا كلا دانشگاه رو تعطيل كنيد اين مملكت نشون داده نيازي به دانشگاه نداره هم بيكاري فارغ التحصيلان از بين ميره هم هزينه دولت كم ميشه مجبور نيست از جيب دانشجو واسه دانشگاه خرج كنه.
فقط تو این مورد دست دولت درد نکند کار خوبی انجام داد.
آخه کدام علم؟
اصلا علم ما کجا بود
به نظرم بهتره بودجه دانشگاه ها رو بدن به پزشکا. ماهی سیصد میلیون کمشونه بکنین یک میلیارد دانشگاه ها رو هم گل بگیرین
چرا اینجا همه بدون تخصص و بدون حرف کارشناسی تحت تاثیر یک مقاله تابناک حرف میزنند
باور کنید این کسری بودجه به نفع دانشگاس
به عنوان دانشجویی که در بهترین دانشگاها درس خونده بگم که بودجه اصافی صرف اساتید تنبل و معروری میشه که تمام کاراشون رو صرفا دانشجوهای بیچاره میکنن و خودشون فقط حقوق کلان از دولت میگیرن
درواقع اساتید ایرانی رو باید به عنوان سربار جامعه نگاه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
متاسفم برای چنین دانشجویان عقده ای که دارند در دانشگاه ها تحصیل میکنند! نظر دادن در مورد بودجه دانشگاه در صلاحیت دانشجوها نیست و این امر مربوط به اساتید و مدیران میشوند، سربار دانشجوهایی هستند که حتی انگیزه مطالعه ندارند و فقط دنبال مدرک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دانش تخصصی اساتید دانشگاه بسیار افتضاح است.بیچاره دانشجویانی که پس از دانش آموختگی به کش.ورهای جهان اول مهاجرت می کنند این تفاوت را بهتر می فهمند و می بینند که دانجویی در ایران یک جورایی به بازی بیشتر می خره تا تحصیل علم.
البته من دقیقا بودجه 97 را مطالعه نکردم ولی اگر موضوع واقعیت داشته باشد تصور نمی کنم ایرادی داشته باشد حتی شاید منافعی هم برای ان بتوان به حساب اورد زیرا پدیده فرار مغز ها
که یادمان هست حال ما بیاییم تلاش کنیم و هزینه بدهیم برای تربیت دانشجو بعد پرواز انان را
برای کشورهای مترقی شاهد باشیم که چه که بعدا بشینیم افسوس بخوریم از اول هزینه و
دیگر زحمات را انجام نمی دهیم و گوشمان از حرف و حدیث راحتتر است تندتر شدن شیب سقوط علمی هم بجایی برنمی خورد حداقل برای کشور ما بیگانگان باید ناراحت بشوند نه ما
روحانی باتوجه به ناکارآمدی در تحقق وعده های انتخاباتی سال 92 قصددارد با زیرپوشش بردن اکثریت ملت به بهزیستی وکمیته امداد وبازی کردن با کلمکات افکارعمومی را ازمسایل اصلی چون وعده های تحقق نیافته منحرف نماید اکثریت رای دهندگان چون اینجانب ازرای دادن دوباره به روحانی سخت پشیمان هستیم
لطفا نظر اینجانب رو منتشر کنید:
طبق محاسباتی که من انجام دادم، بودجه ای که دانشگاه های ما می گیرند رو اگر بر تعداد دانشجوهاشون تقسیم کنیم عددی بدست می یاد که با در نظر گرفتن قدرت خرید در کشورهای مختلف، از شهریه ای که بهترین دانشگاه های دنیا می گیرن بیشتر می شه. برای مثال دانشگاه فردوسی چهل درصد بودجه برای هر فردش بیشتر از شهریه ی دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد هست. این در حالی هست که در دانشگاه فردوسی به ازای هر 25 دانشجو یک استاد وجود داره و در هاروارد به ازای هر 9 دانشجو. کیفیت خروجی این دو دانشگاه هم برای اهل فن کاملا مشخصه. هر دو دانشگاه هم 20 هزار دانشجو دارند و اثرگذاری این دو هم باز برای اهل فن کاملا مشخصه. تابناک عزیر، متاسفانه دانشگاه های ما بسیار گران اداره می شن و خروجی مناسبی هم ندارن. راهکار افزایش کیفیت شاید همین کاهش بودجه باشه. لااقل با کاهش بودجه پول کمتری بیرون می ریزیم.
اعضای هیئت علمی دانشگاه را باید موظف کرد که نیمی از خدمت خود را در پژوهشگاه ها بگذرانند تا کمی فکر کنند و چیزی را تولید کنند. یک کتاب را مکررا چندین سال درس دادن که هنر نیست.
فعلا برای این مدارک در پیتی تره هم خرد نمیکنند ، واقعا حیف پولهایی که خرج میشه ؟! یه استاد دانشگاه با ۸ ساعت موظفی در هفته ۱۵ میلیون بگیره یعنی حدود ۱۰ برابر یه کارگر ؟؟! ایا راندمان او در کشور ۱۰ برابر یه کارگره به خدا قسم نیست .
با سلام و خسته نباشيد ، جامعه امروز ما كه از لحاظ اخلاق اجتماعى و فرهنگ در ورطه سقوط است اين هم اضافه شد خدا رو شكر!
به غیر ازدانشگاه تهران،صنعتی شریف و صنعتی اصفهان باید در بقیه دانشگاهها را گل گرفت. یک مشت استاد بیسواد وعدم آشنا به رشته های تخصصی در دانشگاهها وجود دارد که صرفا تئوری خوانده اندو از کار عملی وعلم روز دنیا هیچ نمی دانند. وبرخی هاشان هم فقط در دانشگاه دکان زده اند و پولکی اند.
جالب هست تابناک این را پیگیری کنی که خیلی از اساتید در دانشگاه های ما رحشون هم از مقالاتی که میدن خبر نداره. دانشجوها کاری را انجام میدن و بعدش اساتید امتیاز میگیرن! حالا واقعا به سواد اون ها اضافه شده یا فقط مقاله چاپ شده؟ آیا این اساتید فناور هستند یا دانشگاه فناور هست؟ دانشگاه باید مستقل بشه و خودش بودجه خودش را تامین کنه. اونوقت هست که میتونیم بگیم دانشگاه داریم. !!!!دانشگاه نفت سوز!!!!! به درد نمیخوره!
در حال حاضر تمام دانشگاه های کشور برای ارتقا خود تمرکز بر ارائه مقاله ای اس ای دارند در حالیکه ارتقا سطح کیفی دانشگاه ها به عوامل مختلفی چون جذب دانشجوی خارجی، تعداد دانشجویان بورس، ارتباط بین المللی دانشگاه، نسبت استاد به دانشجو و دسترسی کتبخانه ها به منابع معتبر و ....بستگی دارد.

دانشگاه ها فشار بسیاری بر استاتید برای ارائه مقاله خارجی می دهند و ارائه مقاله در مجلات فارسی زبان تشریفاتی است. بسیاری از داده ها و اطلاعات کشور از طریق مقالات به رایگان در اختیار دیگر کشورها قرار می گیرد.

در بسیاری کشورها دانشمندان (برای مثال فیزیکدانان و شیمی دانان) علاقه ای به در اختیار قرار دادن یافته های خود نیستند و تا زمانی که داده هایشان کاربردی نشده از دادن هر گونه داده خام خودداری می کنند.

تکیه وزارت علوم علوم بر ارائه مقاله به حدی شدید شده است که دانشگاه ها عذر اساتید خود را که تمایل به ارائه مقاله خارجی ندارند را به بهانه رکود علمی می خواهد. در این حالت استاد دانشگاه به جای صرف وقت برای پرورش دانشجویان وقت خود را صرف نگارش مقاله ای می کند که جز برای ارتقا کاربرد عملی چندانی ندارد.

نتیجه این سیاست چیزی جز مدرک گرایی و "عدد گرایی" در سنجش کیفی وزارت علوم نیست. در سال های آتی نتیجه این سیاست به خوبی روشن خواهد شد.
شاید با این کار دولت میخواد به پشت کنکوری ها و دانشجو ها بفهمونه که بابا دانشگاه و دانش 2 زار بدرده این مملکت نمیخوره ... بچسبین به کاره آزاد!!!
بودجه کلی را کم کردن خیلی هم عالی مشروط به اینکه بودجه بخش تحقیقات به نسبت کل افزایش داده بشه و از بودجه هایی که مربوط به اضافه کاری و خرجهای الکیه و حقوقهای نامتعارف کم بشه
ما کی میخوایم درست بشیم!!!!!!!!
خداااااااااااااااااا
لطفا الکی نگید من دانشجوام از بودجه زدن غذای سلف بد میشه. یه چیزایی تو دانشگاهها هیچوقت عوض نمیشه. وضعیت خوابگاه و غذای سلف همیشه همین وضع فعلی میمونه. اتفاقا بودجه های دانشگاهها باید کم شه. من هشت سال کارمند بودم تو بخش عمرانی. بودجه زیاد باعث شده دانشگاهها کارهای بدون ثمر انجام بدن. نمونه اش ساخت سردرب یا ساخت ساختمانهای بدون کاراییه. حیفه پانزده هزار متر مربع ساختمان واسه بیست نفر ساخته بشه یا دو هزار مترمربع ساختمان ساخته بشه بعد کلا توش پنج نفر باشن. این اتفاقها رو من به چشم دیدم. بودجه پژوهشی که ربطی به دانشگاه نداره. حیف و میل تو بودجه های دانشگاهی زیاده. الان رییس یکی از دانشگاهها ده تا مشاور داره و حقوقشون رو از بودجه دانشگاه میده. حق الجلسلتش رو هم همینطور. خدا خیربده دولتمردا رو که کم کم دارن میفهمن تو دانشگاهها چه بریز و بپاشیه تحت نام علم
اگر حقوق اساتید دانشگاه نصف بشود باز حاضرند در دانشگاه کار کنند چون کار دیگه ای بلد نیستند. مطمئن باشید کشورهای خارجی این اساتید را جذب نمی کنند. خیلی از دانشگاهها باید تعطیل شود چون جز بودجه خواری و دادن مدرک کار دیگری نمی کنند. دانشگاه باید خروجی داشته باشد که مردم از آن منتفع شوند نه مقالات ISI که دردی از مملکت را دوا نکرده. چرا پول مردم جایی صرف شود که نفعی به حال کشور ندارد.
بودجه زیاد بود چه دسته گلی بر سر این مردم زدند که حالا کم شده باشد. دانشگاه ها رقابت رشته دارند در تهران خوارزمی شریف فنی تهران خواجه نصیر علم و صنعت امیرکبیر دانشگاه ازاد جنوب شمال شرق غرب مرکز علوم تحقیقات همه شان رشته و دانشجوی بیکار و بی برنامه تربیت کنند و دنبال جذب به اصطلاح طرح از این ور و انور بدون مناقصه و روابطی و تحت پوشش دانشگاهی باشند که کار آنها حتی پایین تر از مهندسین بدبخت مشاور است که بدایل نبود طرح یا پروژه تعطیل می شوند.
من توی یکی از سه دانشگاه اول کشور درس خوندم، آزمایشگاهمون را تخریب کردند و تبدیل به کلاس درس برای ورودی های جدید کردند. پروژه پژوهشی هم داستان خنده داریه چون اصلن نیست.
بودجه عمرانی کشور نصف شده بودجه یارانه های نقدی نصف شده ولی در عوض بودجه نهاد ها و انواع و اقسام موسسات بی ربط افزایش داده شده.هرچند هنوزم معتقدم در زمان انتخابات روحانی بهتر از گزینه های دیگه بود ولی این دولت در این نصف سالی که داره کار میکنه باعث پشیمانی من یکی شده و از رای به روحانی پشیمونم کرده
عالی بود وقتی استاد حق تدریسی بدبخت ترمی 3 میلیون میگیره چه انتظاری دارید چجوری شکم زنشو سیر کنه؟ با فروختن مقاله؟
با سلام. به نظرم بودجه هست. کم هم نیست. چیزی که کمک است مدیریت بودجه است نه خود بودجه.
روحانی متشکریم
به نظر می رسد واقع بینی بر کشور دارد حکم فرما می شود و دوران چرندیات فانتزی گذشته است . من فکر می کنم اگر همه چاههای نفت هم به دانشگاه ها وصل شوند بازهم بی فایده است . چون اصلا انها دانشگاه نیستند بلکه یک ساختار اداری هستند که سرگرم علم بازی هستند و متاسفانه با فریب بچه های مردم و سیاسیون و مسولین همه را سرگرم کرده اندتا معیشت خودشان را داشته باشند .
تصمیم دولت تحسین برانگیز و بر اساس واقعیت و کاملا مسولانه است .
امار هایی که دادی اشتباهه. تو لایحه 10 تا 15 درصد افزایش داشته.
مملکت دانشگاه لازم ندارد فقط پزشک که مراقب سلامت اعضا و جوارح باشد
این همه سال این دانشگاه های دولتی این همه بودجه گرفتند چه مشکلی رو حل کردن همون بهتر که بودجه اینها کمتر شده
همین پولی که الان هست هم درست مصرف نمی شه... مثلاً در رشته خودم (نانو) درسته که دانشگاه ها تجهیزاتشون به طور عمومی قدیمی و از رده خارجه ولی همون ها هم یا خرابه، یا مسئولش نیست، یا وقتی برات کار می کنن از پولی که دادی (بله، درست خوندین) پشیمون می شی... به همین دلیل باید بری به یه سری شرکت که مثل قارچ سبز شدن پول بدی که با همون دستگاه ها (یا در مواردی قدیمی تر) برات کار کنن... یا شرکت هایی که 100 برابر ازت پول بگیرن و مثلاً نمونه رو بفرستن خارج...
این مشکل خیلی جدی تر از بودجه، استاد، دانشگاه، دانشجو، تحقیق و این صحبت هاست...
سلام بر تابناک
آقاجان افزایش یا کاهش بودجه تاثیری در افزایش و ارتقا علمی دانشگاهها نمی کند سرتون را از زیر برف بیارید بیرون به چند دلیل
1- اساتیدکه اصولا" پولی خرج نمی کنند حقوق هم می گیرند.علم هم تولید نمی کنند ولی در عوض حقوق مفت می گیرند
2-هزینه های علمی و تحقیقی را خود دانشجوها پرداخت می کنند پس نیازی به افزایش بودجه نیست
3-اصولا" دانشگاه به در بسته خورده باید درآمدزایی کند حال از طریق جذب دانشجویان پولی در قالب شبانه پردیس خودگردان ر یا کارهای یه من غاز
4-اصل مهم اینکه علم در ایران هیچ ارزشی ندارد (تاکید می کنم در ایران) پس لزومی برای مفت بار آوردن اسانید و کارمندان نداریم

باز هم دلیل زیاده نمیشه ارائه کرد
با سلام
آمار ارائه شده در گزارش فوق صحیح استخراج نگردیده است . به عنوان نمونه عدد اعلام شده برای دانشگاه تهران در لایحه بودجه سال 1396 به میزان 7439065 در نظر گرفته شده که مربوط به هزینه های عمومی ، درآمد اختصاصی و طرح تملک دارائیهای سرمایه ای می باشد لیکن عدد 5531503 در لایحه 97 که در گزارش فوق آورده شده فقط مربوط به هزینه های عمومی سال 1397 دانشگاه تهران می باشد که این مقایسه بطور کلی صحیح نیست. عدد صحیح در لایحه بودجه سال 1397 برای دانشگاه تهران 8840115 می باشد که نسبت به سال 96، 18٪ افزایش یافته است. با توجه به اینکه سایت تابناک یکی از سایت های پربازدید بوده و آمار و اطلاعات اشنباه موجب بی اعتمادی بازدید کنندگان خواهد شد ، نسبت به بررسی مجدد اعداد و ارقام و موضوع اقدام گردد. کارشناس بودجه یکی از دانشگاه های کشور
با سلام
آمار اشتباه است. خبر بررسی مجدد گردد.
دوستان خوب سلام.
اینقدر مرغ همسایه را غاز فرض نکنید و به طبل نا امیدی نزنید. این اوضاع رو خرابتر میکنه. برای دانشگاه هر چقدر هزینه بشه کمه. ولی روحیه تحقیق و منابع تحقیق تو دانشگاه ما کمه. همانطور که بدون زحمت مردم میخوان پولدار بشن در مقیاس کوچکتر دانشجوهای عزیز ما میخوان بدون زحمت مدرک بگیرن و صد البته بعضی از معلمان دانشگاه همچنان تو دوره فیثاغورث زندگی میکنند و زحمتی برای ارتقا نمیکشن.
لطفا اين تحليل را برداريد. اشتباه است. فقط اعتبارات هزينه اي را گزارش كرده ايد. اگر با اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي دانشگاه ها جمع كنيد (يعني كل اعتبار دانشگاه) روند افزايشي بوده است.
دانشگاه شده بنگاه تولید مدرک و تولید مقالات بی مصرف
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی