بازدید 11219
شهردار تهران:

نقش شهرداری جلوگیری از نابودی کافه نادری است

کد خبر: ۷۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 10 December 2017

شهردار تهران گفت: شهرداری مسئولیت جلوگیری از نابودی کافه نادری را برعهده داشت و در این رابطه اقداماتی را داشته ایم.

به گزارش میزان، محمد علی نجفی، شهردار تهران در حاشیه مجمع عمومی خانه هنرمندان ایران طی سخنانی ابراز داشت: امروز برای شرکت در جلسه شورای عالی خانه هنرمندان با حضور نمایندگان ۱۲ صنف و همچنین جلسه مجمع عمومی خانه هنرمندان در این مرکز حضور پیدا کردم؛ البته در طول ۱۷ سالی که از تاسیس خانه هنرمندان می‌گذرد من همواره با این مرکز ارتباط داشتم و از برنامه‌های خانه هنرمندان استفاده می‌کردم، اما امروز بازدید رسمی تری از خانه هنرمندان داشتم.

وی افزود: شهرداری تهران این رسالت را برای خودش قائل است که از فعالیت‌های هنری و هنرمندان در سطح شهر تهران حداکثر حمایت را به انجام برساند؛ در این مسیر ما نیز روی سه محور برنامه ریزی کرده ایم تا نسبت به انجام کار‌های فاخر هنری و ایجاد فضا‌ها و سخت افزار‌های فاخر در کنار مردمی کردن هنر و توجه به هنر دینی و مذهبی اقدام کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در قبال همه شهروندان مسئولیت داریم و فکر می‌کنیم شهر را بدون هنر نمی‌توان اداره کرد، از این رو همه شهروندان باید از این امکانات بهره‌مند شوند. همچنین باید از ابزار‌های هنری در تقویت معارف دینی و آشنایی شهروندان با مسایل مختلف دینی و اخلاقی استفاده کرد تا بتوانیم اخلاق شهروندان را در جهت مسایل شهروندی متحول کنیم.

نجفی یادآور شد: ما خودمان را متصدی اداره شهر و مسایل شهروندی می‌دانیم و این ابزار هنر است که می‌تواند به ما کمک شایانی کند، خصوصا هنر مذهبی که سابقه بسیار غنی در کشور دارد؛ مردم ما به پشتوانه دین و اعتقادات مذهبی توانستند از راه‌های پر پیچ و خم به سلامت عبور کنند و هم اکنون باید هنر را در خدمت این پشتوانه و فرهنگ قرار دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح برخورد با سد معبر کسبه و مغازه داران در پایتخت، گفت: سد معبر شکل‌های مختلفی دارد که دست فروشان، مغازه داران و بخشی از ارگان‌ها و نهاد‌ها را شامل می‌شود. البته برخورد با سد معبر سهل ممتنع است چرا که می‌توان گفت: با یک دستور تمامی سد معبر‌ها را جمع آوری می‌کنیم، اما طبیعی است که این روش درست و ماندگاری نخواهد بود و نارضایتی‌هایی به دنبال خواهد داشت؛ این در حالی است که باید توجه داشت سد معبر اشکال مختلفی داشته و دچار پیچیدگی‌های فراوانی است.

وی افزود: بیش از یک ماه است که هیاتی از معاونان و مدیران را مسئول کردم تا طرح جامعی را برای مقابله با سد معبر تهیه کنیم چرا که نباید با ناپختگی وارد این مسئله شویم و در میانه راه عقب نشینی کنیم. به همین منظور دائما برای آماده سازی این طرح پیگیری کردم و به من قول دادند که طرح مقابله با سد معبر طی یک هفته آینده آماده شود.

نجفی با بیان اینکه «موضوع رفع سد معبر یک مسئله بسیار مهم برای شهرداری، شهر و شهروندان به شمار می‌رود» عنوان کرد: بعضی از انواع سد معبر همانند سد معبر مغازه داران از نظر مردم قابل درک و ساده‌تر است که در مرحله اول با آن‌ها برخورد می‌کنیم و سپس سراغ شکل‌های پیچیده‌تر خواهیم رفت.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کافه نادری، گفت: نقشی که شهرداری در این مسئله داشت این بود که از نابودی سابقه تاریخی و فرهنگی کافه نادری به عنوان یک مکان تاریخی که از جهاتی به عنوان نماد و سمبل تلقی می‌شود، جلوگیری کند؛ به همین منظور به مجرب اینکه این مسئله را شنیدیم موضوع را پیگیری کردیم و اعضای شورای شهر نیز کمک کردند تا در نهایت جلوی این موضوع گرفته شد و برنامه قبلی به کلی منتفی شده است.

وی تاکید کرد: در ادامه باید نسبت به احیای کافه نادری و تبدیل آن به نقطه پاتوق برای شهروندان تهرانی اقدام کنیم تا بزرگ‌تر‌ها خاطرات خود را مرور کرده و جوان‌تر‌ها با تاریخ شهر آشنا شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار