بازدید 10366
۱

اختیارات شورا متناسب با وظایفش نیست

کد خبر: ۷۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 10 December 2017

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از نبود اختیارات لازم برای انجام وظایف توسط اعضای شورای شهر گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد 100 روزه شورای شهر پنجم برگزار شده بود با بیان اینکه در این مدت از ابزارهای مختلفی برای افزایش نظارت در عملکرد شهرداری استفاده کرده‌ایم، گفت: متاسفانه شورا ابزار لازم برای نظارت را ندارد و بازوان محاسباتی در شهرداری نداریم که ببینیم بودجه کجا مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حق و حقوق شهردار و شورا مشخص شود، گفت: باید ردیف‌های بودجه بررسی شود ولی بازوان محاسباتی نداریم که ببینیم این بودجه‌ها دقیقا کجا مصرف می‌شود و بر همین اساس است که در برخی بندها بیش از 50 درصد انحراف بودجه می‌بینیم که بر همین اساس باید دیوان محاسبات شهری و حساب خزانه کل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نداشتن دیوان محاسبات و خزانه واحد موجب فساد مالی می‌شود، گفت: تا وقتی که خزانه واحد نداشته باشیم نمی‌دانیم این پول‌ها در سازمان‌ها و مناطق چه می‌شود؟.

امینی با بیان اینکه از شهرداری خواسته‌ایم که لیست تمام واگذاری‌ها در قالب‌های مختلف از ابتدای شکل گیری شورای شهر اول را به ما بدهد، اظهار کرد: از این به بعد قرار است شهرداری تمام واگذاری‌ها را به شورای شهر اعلام کند نه اینکه مخفیانه هزاران متر از املاک را واگذار کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی شورا در حال بازنگری است گفت: متاسفانه آیین‌نامه منسجمی در این زمینه نداشتیم که بیشتر موجب سردرگمی اعضای شورای شهر می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شورا فقط اسم داریم، گفت: شهردار را شورا انتخاب می‌کند اما عملا عزل نمی‌تواند انجام دهد.

امینی با بیان اینکه لازم است اختیارات نمایندگان شورا نیز به مانند نمایندگان مجلس باشد، گفت: من در نشستی که با شهردار تهران داشتیم نیز اعلام کردم که ما 22 نفر (21 نفر عضو شورا به اضافه شهردار تهران) کنار هم هستیم و اگر عدم تعامل شورا و شهرداری در این مدت حل نشود متاسفانه نمی‌توان راه به جایی برد و تازه اول راه هستیم.

به گزارش ایسنا، امینی در واکنش به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیز با بیان اینکه من در مراسم تودیع و معارفه رئیس شرکت شهر سالم هم گفتم که چه نیازی است که شهرداری با این حجم کار، درمانگاه بسازد، گفت: به شهر سالم هم گفتم که بهتر است در حوزه ماموریت‌هایش بازتعریفی داشته باشد و به جای درمان به سمت موضوع آسیب‌های اجتماعی برود و حالا در حوزه تاکسی‌های اینترنتی نیز معتقدم وقتی شرکت‌های دیگر با استفاده از تکنولوژی روز می‌خواهند کار را پیش ببرند چرا شهرداری خودش را درگیر می‌کند؟.

وی در خصوص عملکرد شورا از ارائه نمره خودداری کرد و گفت: در این 100 روز عملکردمان بی سابقه بوده است و اگر نواقصی هم هست باید بگویم به این دلیل است که اختیارات اعضاء متناسب با مسئولیت‌شان نیست و ابزار لازم را نداریم.

امینی همچنین در خصوص شائبه احتکار کاغذ توسط موسسه همشهری نیز به شوخی گفت: این شایعه ضد انقلاب است.

وی افزود: اگر اسناد، مدارک و یا بحثی است، ادامه دهید تا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به عنوان کمیسیون مربوطه آن را پیگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در شوراها یه ادم با سواد وکاردرست ودست پاک پیدا کردید سلام برسونید...................
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل