بازدید 2935

نرخ دلار و نفت در بودجه سال۹۷ به واقعیت نزدیک است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نرخ دلار و نفت در بودجه سال ۹۷ بر واقعیت نزدیک است.
کد خبر: ۷۵۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 10 December 2017

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نرخ دلار و نفت در بودجه سال ۹۷ بر واقعیت نزدیک است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه هیات دولت دلار 3500 تومان و نفت 55 دلاری را برای بودجه سال 97 نهایی کرده است گفت: اگر دولت نرخ دلار را 3هزار تومان در نظر می گرفت بهتر بود اما وقتی دلار در بازار آزاد از مرز 4 هزارتومان گذشته است، تعیین نرخ دلار بین 3هزار تومان تا 3500 تومان نرخ بسیار عاقلانه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص نرخ نفت نیز باید گفت، 55 دلار به واقعیت نزدیک ااست، البته هیچ کس نمی تواند قیمت نفت در آینده را پیش بینی کند اما از شرایط اقتصادی فعلی در کشور و جهان می تواند حدس و گمان ها را به اعداد و ارقام واقعی نزدیک کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اعتقاد دارم که دولت دو نرخ دلار و نفت برای بودجه سال 97 را منطبق بر واقعیت ها تعیین کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قیمت نفت در آینده به 65 دلار می رسد، توضیح داد: نباید فراموش کرد که تولید نفت هزینه بر است، با این حال اگر نرخ فروش نفت به بیش از 55 دلار برسد دولت می تواند با واریز آن به صندوق توسعه ملی میزان تخصیص پروژه ها را افزایش دهد.

وی گفت: اما اگر بهای نفت را بیش از 55 دلار بگیریم و به این رقم دست پیدا نکنیم، دولت با کسری بودجه مواجه می شود، بنابراین چنین ریسکی عاقلانه نیست و بهتر است مبلغی لحاظ شود که تامین آن حتمی و قطعی است.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در این باره که قیمت دلار در بازار آزاد بیش از 4 هزارتومان است و اختلاف بین نرخ دولتی و آزاد در بودجه سال 97 افزایش پیدا می کند، بیان داشت: رقم اعلام شده قطعی و مبنای معاملات نیست اما اگر نرخ دلار را کمتر از 3500 تومان گرفته می شد درآمد بسیار ناچیزی برای دولت کسب می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز برنامه احتمالی است، گفت: اگر دولت نرخ ارز را 4 هزار تومان می گرفت، نرخ ارز در بازار به 5 هزار تومان می رسید، دولت نمی خواهد بیش از این عامل گرانی ها شود و در ضمن با افزایش قیمت دلار تورم افزایش پیدا می کند به این جهت دولت نرخ دلار را 3500 تومان اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار