بازدید 10325

یارانه سی میلیون نفر حذف می‌شود

کد خبر: ۷۵۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 10 December 2017

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در لایحه بودجه سال 97، سی میلیون نفر از یارانه بگیران که در دهک های بالای جامعه قرار دارند حذف می شوند و درآمد حاصل از این موضوع صرف تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عادل آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اضافه کرد: نظام بودجه ریزی کشور 20 سال است که از ریل خارج شده است و نابسامانی دارد.
وی گفت: در این نابسامانی دولت، مجلس، کارشناسان و ناظران سهم دارند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: گزارش تفریغ بودجه سال 95 باید حداکثر تا نیمه بهمن در صحن علنی مجلس قرائت شود و تهیه این گزارش در مراحل پایانی است.

عادل آذر گفت: زمانی که هیئت عمومی دیوان محاسبات به گزارش تفریغ بودجه رای دهد خلاصه این گزارش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت و گزارش تفصیلی آن برای عموم اعلام می شود.

انحراف از بودجه در دولتهای نهم تا دوازدهم

وی افزود: روند انحراف از بودجه در دولت یازدهم و دوازدهم ثابت بوده است و در مقایسه با دولت نهم و دهم در بخشی از بندها کاهش و در بخشی بندها افزایش یافته است.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: دلیل ارائه گزارش تفریغ بودجه اطلاع رسانی به مردم و آسیب شناسی در نظام بودجه ریزی است و اگر مدیری تخلف کرده باشد به دادسرا احضار و درباره انحرافات بودجه پاسخگو می شود.

عادل آذر افزود: افزون بر اینکه ارائه گزارش تفریغ بودجه زمانبندی سالانه دارد اما گزارش های فصلی نیز درباره تفریغ بودجه تهیه می شود که اگر تخلفات جدی باشد به پرونده تبدیل و به دادسرا ارسال می شود.

وی گفت: اکنون اگر تخلفی مشخص شود و مسئولان دولت تغییر کرده باشند نیز برای آنها پرونده تشکیل می شود و رئیس جمهور، وزرا و بقیه مسئولان باید پاسخ دهند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: نوع نظام بودجه ریزی کشور مشخص نیست و این یکی از گرفتاری های ما در حوزه ساختاری بودجه ریزی است.

جایگاه طرح‌های عمرانی در بودجه 97

عادل آذر گفت: حدود عمر طرح های عمرانی کشور دو نیم برابر آن چیزی است که در بودجه پیش بینی می شود و اکنون طرح هایی داریم که 41 سال عمر ساخت آنهاست.

وی افزود: حدود 350 هزار میلیارد تومان برای تکمیل و به سرانجام رسیدن طرح های عمرانی کشور پول نیاز است.
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 87 درصد بودجه سال 95 هزینه ای بوده و 13 درصد آن به طرح های عمرانی اختصاص یافته است.

عادل آذر افزود: دو سوم بودجه کشور سالانه کشور مربوط به شرکت هاست و این رقم در سال 96 به 700 هزار میلیارد تومان رسید.

وی گفت: بودجه شرکت ها به طور میانگین در سال های گذشته 160 درصد افزایش هزینه داشته که این بی انضباطی مالی است.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: بودجه ریزی بر اساس عملکرد یعنی به جای اینکه به وظایف دولت پول اختصاص یابد باید به عملکرد دولت پول بدهیم.

عادل آذر گفت: برای بودجه سال 97 از نظر ساختاری تلاش زیادی شده اما در محتوای این بودجه به ویژه در محاسبه قیمت های تمام شده محاسبات دقیقی انجام نشده و نقد جدی بر آن وارد است.

وی افزود: حسابرسی عملکرد بر اساس اقتصاد مقاومتی در دیوان محاسبات در حال انجام است اما اگر بخواهیم به جای حسابرسی رعایت قانون حسابرسی عملکرد را در همه حوزه های دولت انجام دهیم باید بودجه ریزی نیز بر اساس عملکرد انجام شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: زمانی که بودجه ریزی بر اساس عملکرد نیست چطور می توان حسابرسی عملکردی انجام داد.

عادل آذر افزود: اگر شاخص های عملکرد مشخص شود هر کسی جرات نمی کند مدیر شود زیرا باید پاسخ دهد.

مدیران با 18 میلیون حقوق هم یارانه می گیرند

وی گفت: یک سوم مدیرانی که بیش از 4 میلیون تومان حقوق می گیرند یارانه دریافت می کنند و مدیرانی داریم که 18 میلیون تومان حقوق می گیرند و یارانه نیز دریافت می کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: در لایحه بودجه سال 97، سی میلیون نفر از یارانه بگیران که در دهک های بالای جامعه قرار دارند حذف می شوند و درآمد حاصل از این موضوع صرف تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی خواهد شد.
عادل آذر گفت: وابستگی بودجه به نفت در سال های اخیر از نظر درصد کم شده اما از نظر رقم افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۲
بله منه کارمند با حقوق ماهی 2500000 تومان یارانه ام را الان 14 ماه است که قطع کردن به خاطر داشتن یک واحد آپارتمان 41 متری در تهران آنهم با وام خریدم اعتراض هم کردم 14 ماه است در دست بررسی است مملکت داریم به خدا
پس قیمتا رو برگردونید به قبل از تصویب یارانه
همیشه موقع حذف میگویند مدیران 18 م هم رایانه میگیرند اما هنگام عمل حذف افراد 2 م را حذف میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
دقیقا
ای بابا واسه زن سرپرست خانوار که 6 تا بچه داره رو قطع کردن حقوق مستمری 900 تومن دریافتیشه.با اعتراض هم وصل نشد 3 ساله.اونوقت میلیاردرایی میشناسم دارن می گیرن.واقعا مضحکه
مال ما کارمندای بخش خصوصی که یک روز کار داریم فرداش از کار بیکاریم حذف میشه اما یارانه همون مدیر 18 میلیونی ها و دکترا متخصص پولدارا پابرجا می مونه. ایول به عدالت
نون گرون میشه
لبنیات گرون میشه
گوشت که دیگه از گرونی گذشته ، غیر قابل خرید میشه
قیمت دارو یک شبه چند برابر میشه
یارانه قطع میشه
حقوق بازنشسته های کشوری بیچاره با تاخیر پرداخت میشه و یا پرداخت نمیشه و بجاش اطلاعیه میدن که بازنشسته های محترم به علت خالی بودن صندوق و عدم مساعدت دولت و مجلس، باید تا اطلاع ثانوی ، روزه ی بی سحری و بی افطار بگیرین تا اگه تونستیم سهام شرکت هارو بفروشیم ، حقوقتونو پرداخت کنیم !!!
یارانه پدر منم با یک میلیون هشتصد حقوق بازنشستگی قطع کردن. وقتی من دانشجوی راه دور بودم.
علی برکت الله
(... و درآمد حاصل از این موضوع صرف تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی خواهد شد.)!!؟؟؟
قرار شد یارانه ها حذف و برای ایجاد اشتغال هزینه شود.اینجوری تغییری در اوضاع ایجاد نخواهد شد.
این ننگ هست که میگوید مدیران با حقوق 4 میلیون عتومانی یارانه میگیرد پس چرا بقیه را با کمتر از این مبلغ حذف کردند این حیف ومیل هست
اقای رئیس دیوان محاسبات حقوق شما چقدره لطفا" فیش خودتو بذار ببینیم؟
45 تومن یارانه دادی فکر میکنی ملت دارن کلی پول میگیرن؟
ایا تورم 10 درصده که حقوق 10 درصد اضافه بشه؟
معلومه که چقدر محاسبه کردی؟
پس سوبسید نان و سایر اقلام را برگردانید به سال 89
به امید قطع یارانه 70 میلیون ایرانی،که مفتضح ترین نوع یارانه در دنیا است،!
خوب سر ملت غیور و همیشه در صحنه رو شیره می مالید!!!!
خود كرده را تدبير نيست رنگ خوشررررنگ بنف............
حدودا سه سال است که یارانه مرا قطع کرده اند. جالب این که اصلا بهم هم اطلاعی ندادند تازه حقوقم هم 4 میلیون نبود و حدود 2/5 میلیون بود با حق.ق خانمم که معلم هست هم 4 میلیون نمیشد در حال که میشناسم دراداره که طرف مثل من و بیشتر حقوق میگیرد و خانومش هیات علمیست و یارانه میگرد از دادن این پیام هدفم قطع یارانه کسی یا برقرای آن برای خودم نیست خواستم گفته با شم این است مدیریت مدیران ما همینجوری الکی چون من این یارانه را در همان زمان هم به پدر و مادر پیرم و خواهرم که سالهاست لیسانس گرفته و بیکار است و بیشتر کمک میکردم و میکنمو...
یارانه متعلق به عموم مردم است چه فقیر چه غنی. فلسفه وجودی آن هم بر این مبنا بود که مردم خودشان یارانه مربوط به انرژی را مدیریت کنند. فیش گاز از 5000 تومان به 300000 تومان رسیده است ولی دولت باز چشمش به این یارانه است!
با سلام............ نظام بودجه ریزی کشور 20 سال است که از ریل خارج شده است و نابسامانی دارد.وی گفت: در این نابسامانی دولت، مجلس، کارشناسان و ناظران سهم دارند......... این جمله یعنی چی ؟؟ .واییییییییی یعنی ...... ؟/ 20 سال است کسی احساس مسئو لیت نکرده است ؟؟ واویلا .
پولی که حق تمام مردمه ..چه پولدار چه فقیر چرا باید حذف بشه ؟
من کاری با قشر مرفه و غیر مرفه ندارم ..
اقا یارانه نخواستیم .. قیمت ها رو برگردونین به حالت قبل یارانه ..
حذف يارانه اگر براي كمك به بودجه عمراني بخصوص براي مناطق محروم باشد خيلي خوب است اما ...
زماني كه ميخواستند يارانه ها را اجرا كنند ميگفتند با حذف يارانه ها كلي درآمد براي كشور ايجاد ميشود تا اشتغال ايجاد كنيم اكنون بعد از چند سال هزينه زندگي چند برابر افزايش يافته و ارزش پول ملي 600 برابر كاهش يافته است ولي از كار و اشتغال و پيشرفت كشور هيچ خبري نيست . ايا بهتر نيست كه همه چيز به قبلا ز پرداخت يارانه برگردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر