بازدید 2959
عارف:

پرونده ستاره شدن دانشجویان کاملا حذف شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان نیاز به محیط آزاد و حرکت آزادانه دارند، گفت: برخوردهای انضباطی پاسخ دانشجوی امروز نیست و وزارت علوم باید پرونده ستاره شدن دانشجویان را به طور کامل حذف کند.
کد خبر: ۷۵۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 09 December 2017

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان نیاز به محیط آزاد و حرکت آزادانه دارند، گفت: برخوردهای انضباطی پاسخ دانشجوی امروز نیست و وزارت علوم باید پرونده ستاره شدن دانشجویان را به طور کامل حذف کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در سفر به شهرکرد، در جشن روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام صادق (ع)، هفته وحدت و روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی بوده و این جنبش را در کشور پایدار کرد.

وی آذر را ماه دانشگاه دانست و افزود: روز دانشجو در ۱۶ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه در ۲۷ آذر مصداقی برای بیان این ادعاست.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: اگر دانشجو و طلبه و حوزه و دانشگاه پا به پای هم و در کنار هم باشند، به آرمان‌های انقلاب دست می‌یابیم.

وی وحدت را رمز پیروزی انقلاب دانست و عنوان کرد: نگاه امام(ره) به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و جریانات سیاسی برای رسیدن به وحدت بوده است.

عارف ادامه داد: اگر در دنیای اسلام دارای مشکلاتی هستیم، به دلیل فاصله گرفتن از وحدت است. اگر ترامپ به خود جرأت می‌دهد که طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را مطرح کند، به خاطر عدم اتحاد امت‌های اسلامی است.

رئیس فراکسیون امید تحلیل جنبش دانشجویی را مهم‌ترین اقدام برای گرامی‌داشت روز دانشجو خواند و گفت: جنبش دانشجویی تاریخ رسمی ۷۴ ساله دارد. اگر جنبش دانشجویی به عنوان یک سازوکار سازمان‌یافته باید، آن را جز برنامه‌های مشخص تلقی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی شروع جنبش دانشجویی را از سال ۲۲ با تشکیل انجمن اسلامی دانشگاه تهران معرفی و اظهار کرد: نقاط عطف این جنبش در کودتای ۲۸ مرداد و حضور نیکسون در کشور و شکستن فضای خفقان بعد از کودتا در ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ هیچ‌گاه فاصله‌ای بین جنبش دانشجویی و نهضت امام(ره) ندیده و روز به روز این رابطه تنگاتنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در ساختارهای ارزشمند بعد از انقلاب و در صحنه‌های سیاسی نقش‌آفرینی کردند، افزود: سپاه، شورای انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی و دفاع مقدس و صحنه‌های انتخابات گوشه‌هایی از نقش‌آفرینی جنبش دانشجویی هستند.

عارف تصریح کرد: با پیروزی انقلاب دستاوردهای ارزشمندی به دست آوردیم ولی هنوز تا تحقق آرمان‌های انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها فاصله داریم لذا جنبش دانشجویی در دهه پنجم باید جایگاه کلیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی با دستاوردهای ارزشمند خود در اوایل انقلاب با ۱۷۵ هزار دانشجو موفق به شکست رژیم طاغوت شد اما اکنون با جمعیتی ۴.۵ میلیون نفری و رشد ۲۵ برابری جمعیت دانشجویی روبه رو هستیم که سرنوشت و آینده کشور در دستان این جمعیت است.

عارف با بیان اینکه دانشجویان نیاز به محیط آزاد و حرکت آزادانه دارند، گفت: برخوردهای انضباطی پاسخ دانشجوی امروز نیست و وزارت علوم باید پرونده ستاره شدن دانشجویان را به طور کامل حذف کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی شعار استقلال به مفهوم واقعی، پاسخ‌گویی به نیازهای مردم و رشد و اعتلای کشور را در گرو نقش‌آفرینی این جنبش دانشجویی دانست.

وی تأکید کرد: جنبش دانشجویی باید به طور جدی جایگاه و جهت‌گیری‌هایش به عنوان مهم‌ترین مسائل در بحث‌های درون دانشگاهی به نقد و بررسی گذاشته شود تا وظیفه امروز و آینده این جنبش تبیین گردد.

عارف با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی علی رغم تمام تلاش‌ها با آسیب‌هایی نیز روبه‌روست، عنوان کرد: وابستگی به گروه‌ها و جریانات خارج از دانشگاه، عدم پویایی فرهنگی، افراط و تفریط و بی‌تفاوتی به رویدادهای منطقه و جهان از این جمله هستند.

وی با تأکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی در رشد و اعتدال فرهنگی نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: درگیری بین تشکل‌ها ما را از خودسازی و رشد بازمی‌دارد.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: اگر در همه بخش‌ها بنا باشد به بیانیه خواندن اکتفا کرده یا از نمایندگان انتظار برخورد سطری داشته باشیم متوقف خواهیم شد.

وی با بیان اینکه گفتمان اصلاحات راهبرد و شعار خود در دهه ۹۰ را آرامش انتخاب کرده است، گفت: جنبش دانشجویی نیز باید با توجه به همسو بودن روند کشور با گفتمان اصلاحات به این شعار پایبند باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکلات را می‌دانیم و گاهی نمی‌توانیم حتی یک مسئله ساده را حل کنیم و رنج می‌بریم لذا باید با توجه به نگاهی که به انقلاب و ارزش‌های آن داریم شرایط را بپذیریم نه تسلیم شویم، نه خودروی کنیم و نه محافظه‌کارانه برخورد کنیم زیرا درک شرایط یک نقش مهم برای انجام وظیفه است.

وی بی‌تفاوتی جنبش دانشجویی نسبت به برخی از رویدادها را خطرناک خواند و افزود: اگر دانشجو امروز بی‌تفاوت باشد فردا که مسئولیتی را می‌پذیرد چگونه عمل می‌کند.

عارف با اشاره به اینکه دانشجو باید مطالبه گر بوده و انتقاد سازنده داشته باشد، ادامه داد: دانشجویان اهل فکر و علم هستند که شایسته تک‌بعدی شدن در محیط‌های آموزشی و اینکه فقط آموزش کلاسیک ببینند را ندارند.

وی آرمان‌گرایی، استکبارستیزی، روحیه انقلابی و عدالت‌خواهی را از مختصات جنبش دانشجویی برشمرد و افزود: قانون‌گرایی و اعتدال‌گرایی نیز وظیفه جنبش دانشجویی در دهه پنجم انقلاب است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خلوص نیت، خلاقیت، امیدواری و نشاط، تلاش برای اعتلای کشور و مطالبه گری برای تغییر و اصلاح امور را به عنوان مسیری مستمر برای جنبش‌های دانشجویی ترسیم کرد.

وی نقد عملکردها، عدم وابستگی به جریانات خارج از دانشگاه و تلاش جدی در جهت علم‌اندوزی و تبدیل علم به ثروت را از دیگر ویژگی‌های جنبش دانشجویی برشمرد.

وی از دانشجویان استان درخواست کرد تا نسبت به استان احساس دین کرده و مشکلات را بررسی، اولویت‌ها را بررسی کرده و مسئولان استان را در رشد و تعالی استان یاری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر