بازدید 11644
۶
روایت کوهنوردان نجات یافته

کوهنوردی که برای نجات دیگران جانش را فدا کرد

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: نجات یافتگان حادثه اشترانکوه گفتند زنده یاد امان الله جوکار بعد از راهنمایی ما برگشتند که باقیمانده گروه را به طرف پناهگاه راهنمایی کنند.
کد خبر: ۷۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 09 December 2017

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: نجات یافتگان حادثه اشترانکوه گفتند زنده یاد امان الله جوکار بعد از راهنمایی ما برگشتند که باقیمانده گروه را به طرف پناهگاه راهنمایی کنند.

به گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در منزل کوهنورد فقید شهرستان الیگودرزی زنده یاد امان الله جوکار حضور یافت و درگذشت این ورزشکار را به خانواده وی تسلیت گفت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در این دیدار، ضمن تمجید از تمامی کوهنوردان، دست اندرکاران و همیاری همه عناصر در عملیات جستجو و نجات، از قول نجات یافتگان اشترانکوه لرستان گفت: زنده یاد امان الله جوکار بعد از راهنمایی ما برگشتند که باقیمانده گروه را به طرف پناهگاه راهنمایی کنند.

وی افزود: حرکتی جوانمردانه که از کوهنوردی مانند ایشان دور از انتظار نبود و جان خود را در این راه فدا کردند.

 

 کوهنوردی که برای نجات دیگران جانش را فدا کرد

مرحوم امان الله جوکار فرد سمت راست در تصویر در حین تجلیل شدن سال 94

در این دیدار رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان الیگودرز، ریاست هیئت کوهنوردی استان لرستان، ریاست هیات کوهنوردی شهرستان همراه هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر، جمعی از هیئت‌های ورزشی الیگودرز و کوهنوردان همدل و همراه شهرستان حضور داشتند.

تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز 4 روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه براثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند که تاکنون 8 کوهنورد از جمله امان الله جوکار جان خود را از دست دادند و جسد علی حسینی آخرین کوهنورد مفقود شده هنوز پیدا نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
زلیخا مرد از این ماتم که یوسف گشت زندانی ، چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟
برای شادی ارواح مطهر این عزیزان دعا می کنیم اما صعود عده ای کوهنورد حرفه ای و با تجربه در بدترین شرایط جوی به ارتفاعات اشترانکوه، با هیچ منطقی سازگار نیست
یدون شک مورد لطف و محبت خداوند واقع خواهد شد، روحش شاد و تسلیت به بازماندگانش.
آیا اجرای این توصیه خیلی سخت است: قوانین، قرادادها و رویه ای را در پیش بگیرید که دستکم کوهنوردان از سرما و بهمن نمیرند و ملتی را متأثر و متأثر نکنند که این ملت علتها و دلایلی زیادی را سالیانه برای متأثر و متأسف شدن دارند و در مقابل با قحطی علتها و دلایل سبب ساز شادی مواجه اند.
من براي اين هيات كوهنوردي بسيار متاسفم كه با بي مسوليتي جان عده اي را به خطر انداختندو خانواده هائي را داغدار كردند.اينها كه اين همه تجربه داشتند نبايد اين موقع سال و در اين منطقه براي كوهنوردي انتخاب ميكردند
اين هيات بدون احساس مسوليت و از سر غرور جان عده اي را بخطر انداختند
خداوند رحمتشان کند و آنها را ببخشد با این کاری که به خودکشی شان منجر شد! از ابتدای هفته قبل طوفان در مناطق کوهستانی و برفگیر غرب کشور پیش بینی شده بود و دو سه روز زودتر کاملا مشخص بود که هوا در این منطقه خراب است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان