بازدید 2472

خرید خُرد با بیت کوین جنبه نمادین دارد

یک کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: خریدهای خرد مثل ساندویچ، پیتزا و ... با استفاده از بیت کوین بیشتر جنبه نمادین دارد.یک کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: خریدهای خرد مثل ساندویچ، پیتزا و ... با استفاده از بیت کوین بیشتر جنبه نمادین دارد.
کد خبر: ۷۵۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 09 December 2017

یک کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: خریدهای خرد مثل ساندویچ، پیتزا و ... با استفاده از بیت کوین بیشتر جنبه نمادین دارد.یک کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: خریدهای خرد مثل ساندویچ، پیتزا و ... با استفاده از بیت کوین بیشتر جنبه نمادین دارد.

به گزاش ایبِنا، بیت کوین یکی از چندین ارز رمزی است که طی هفته های اخیر با نوسان قیمت و حرف و حدیث هایی مواجه بوده اما یکی از نکاتی که درباره این نوع ارز رمزی وجود دارد خبرهایی درباره خرید پیتزا، بستی و ساندویچ و ... با بیت کوین است و این سوال مطرح می شود که با توجه به تفاوت ساز و کار ارزهای رمزی با اسکناس چگونه می توان با استفاده از بیت کوین خرید خرد انجام داد.

در همین راستا ایمان اسلامیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهارداشت: ارزهای رمزنگاری شده به دلیل ویژگی ها و پروتکل هایی که بر اساس آن خلق می‌شوند، شباهت بسیار زیادی با نقدینگی دارند و مثل اسکناس و مسکوک قابلیت هزینه و پرداخت دارند.

وی ادامه داد: ارزش این نوع پول برای دو طرف معامله محرز است و هر دو طرف معامله ارزش آن را می دانند و همین دلیل به عنوان ابزار مبادله قابل پذیرش است. اما نکته دیگر این است که ارزهای رمزنگاری شده مانند اسکناس و مسکوک عرضه محدود و سختی دارند و به دلیل حجم مشخصی که دارد،  نمی توان تولید بی نهایت داشت.

این کارشناس بانکداری الکترونیک درباره احراز و اصالت بیت کوین، گفت: نکته بعدی این است که دارندگان این نوع ارز می توانند اصالت آن را بررسی کنند که این بزرگترین ویژگی این ارز است که به دلیل وجود بلاک چین و دفتر کل توزیع شده است. به همین دلیل می توان از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در خرید های خرد و کلان استفاده کرد.

اسلامیان در ادامه توضیح داد: اما به چند دلیل امکان پرداخت خرد به راحتی وجود ندارد و با دشواری هایی همراه است و معاملاتی مثل خرید ساندویچ و پیتزا و ... با ارزهای رمزنگاری شده بیشتر جنبه سمبولیک دارد. به عنوان مثال حدود ۸ سال پیش اولین پیتزا با بیت کوین خریداری شده است.

وی ادامه داد: حدود ۸ سال پیش، پسری مبلغی بیت کوین خود را به شخص دیگری واگذار کرد و مقداری پیتزا دریافت کرد که در حال حاضر ارزش هر بیت کوین واگذار شده بیش از ۲۰ میلیون دلار است و در آن سال به اندازه هزینه خرید یک پیتزا ثبت شده و بسیاری از فعالان حوزه های رمزی سالگرد این معامله را هر سال جشن می گیرند.

این کارشناس بانکداری الکترونیک با اشاره به اینکه بیت کوین امکان خرد شدن دارد و حتی واحدهای خردی به نام ساتوشی برای خرد شدن بیت کوین وجود دارد اما دلیل اینکه بیت کوین را خرد نمی کنند موضوع دیگری است افزود: در بسیاری از کشورها محیط‌های پرداخت خرد را برای کاهش هزینه تراکنش ها ایجاد می کنند، به عنوان مثال در بحث کیف پول الکترونیک، بخشی از پول به کیف پول الکترونیک برای خریدهای خرد در اتوبوس و مترو منتقل می شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بزرگترین مانع خرید پرداخت خرد در ارزهای رمزنگاری شده هزینه بالای تراکنش است هزینه بالایی که به خریدار تحمیل می شود و چند برابر کارمزد پرداخت های کارت های اعتباری است.

اسلامیان در ادامه افزود: همچنین مدت انجام تراکنش ها نیز در پرداخت الکترونیک موضوع مهمی است. بعد از سال ها ابزارهای مختلفی برای انجام تراکنش الکترونیک انجام می شود و بسیاری از پی اس پی ها، ا استفاده از ابزارهایی مثل NFC به سمت افزایش سرعت پرداخت حرکت می کنند.

این کارشناس بانکداری الکترونیک درباره لزوم توجه به زمان پرداخت این تراکنش ها، افزود: پرداخت‌های بیت کوین نیازمند حداقل زمان ۱۰ دقیقه است و با توجه به گسترش و توسعه ارزها این زمان مدام به سمت طولانی‌تر شدن در حال حرکت است.

اسلامیان دو نکته مهم دیگر درباره معمله و خرد کردن بیت کوین، گفت: محدودیت پذیرندگان این نوع ارز و همچنین ریسک های قانونی و تحت عملیاتی است بیم و نگرانی از این موضوع وجود دارد که در صورت ورود دولت و حاکمیت ها به این نوع ارز، چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: به نظر من استفاده از بیت کوین در پرداخت‌های خرد بیشتر کارهای سمبولیک است تا این که امکان توسعه و گسترش داشته باشد و به عنوان مثال اقداماتی از جمله خرید پیتزای ۲۱ میلیون دلاری که ۸ سال پیش انجام شد سمبول سازی است و امکان توسعه و گسترش پیدا نخواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل