بازدید 6695
۱

حذف ۷۵ درصد از معده یک پسر ۷ ساله

کد خبر: ۷۵۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 09 December 2017

پزشکان با برداشتن ۷۵ درصد از معده یک پسر ۷ ساله پاکستانی که ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد، قصد دارند کاری کنند که او موفق شود طی یک سال حدود نیمی از وزن خود را از دست بدهد.

«سلامت آنلاین» نوشت: وزن محمد یوسف حدودا چهار برابر بیشتر از هم‌سن‌وسالانش است. او از نوعی سندروم ژنتیکی موسوم به «پرادرویلی» رنج می‌برد که باعث ایجاد اشتهای سیری‌ناپذیر در او شده است. پزشکان در هفته گذشته این پسربچه را تحت عمل جراحی قرار دادند تا بتواند طی یک سال حدود نیمی از وزن خود را کم کند.

محمد، روزی ۱۰ عدد نان، دو لیتر شیر، 5 بشقاب برنج و مقادیر زیادی شکلات و بستنی می‌خورد. پزشکان طبق برنامه قرار است به مدت ۶ هفته برای او تنها رژیم مایعات تجویز کنند. والدین او معتقدند که پسرشان تا سه ماهگی در سلامت بود اما حالا بیشتر از چند دقیقه نمی‌تواند راه برود و به نفس نفس می‌افتد و به همین دلیل قادر هم نیست به مدرسه برود.

این پزشکان در عملی دوساعته بخش اعظمی از معده محمد را خارج کردند تا اشتهای او کاهش یابد. در این عمل از روش لاپاراسکوپی «گاستروکتومی آستینی» استفاده کردند که در آن، معده را باریک می‌کنند. آنها انتظار دارند که با این راهکار، او بتواند طی یک سال، نیمی از وزن خود را کاهش دهد. بسیاری از مدارس به خاطر وزن بالای او، از ثبت نامش خودداری کردند.

این پسر پاکستانی هنگام تولد تنها یک کیلو و نیم وزن داشته و مانند خواهر و برادرانش تا سه ماهگی عادی بود اما بعد از آن، روند اضافه وزن او شروع شد. پزشکان تشخیص دادند که رشد او به طور غیر عادی پیش می‌رود تا جایی که در ۴ سالگی به ۷۵ کیلوگرم رسید. والدین او که از جدی بودن مشکل محمد بی‌خبر بودند، همچنان به تغذیه بیش از حد او ادامه می‌دادند.

وی تقریبا هر یک ساعت گرسنه می‌شد و باید به طور مدام می‌خورد. در نهایت چاقی او به حدی رسید که قادر به راه رفتن در مدت طولانی نبود و دچار نفس تنگی می‌شد. والدین محمد به پزشکان مختلفی مراجعه کردند و راهکارهای متعددی پیش پای آنها قرار گرفت اما در نهایت تصمیم گرفتند با عمل جراحی، پسرشان را از شر اضافه وزن نجات دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مامان بابای محترم آخر معلومات هستند !!!!!!!!!!! آخه زن و مرد حسابی بچه ۴ ساله که ۷۵ کیلو وزنش بشه این طبیعیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان