بازدید 2973

سفارت ایالات متحده هیچ‌گاه به بیت‌المقدس انتقال پیدا نمی‌کند

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر عدم انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس، گفت: عدم پایبندی آمریکا و ادعای بی‌طرفی در روند صلح خاورمیانه با تصمیم اخیر ترامپ ثابت شد.
کد خبر: ۷۵۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 09 December 2017

 

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایخت رژیم صهیونیستی و اعلام نظر مخالف شورای امنیت سازمان ملل با این پیشنهاد، گفت: کنگره آمریکا در سال‌ 1995 انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس را تصویب کرد اما روسای جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه گذشته نسبت به اجرای مصوبه اقدام نکردند لذا ترامپ پیگیر اجرای آن شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت‌المقدس را موضوع جدیدی نداست و تصریح کرد: مصوبه کنگره به هیچ عنوان اجرا نخواهد شد، کما اینکه به صورت اجرایی اتفاقی در سطح جهان رخ نداد.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در مذاکرات صلح بیت المقدس را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کردند، افزود: موافقان واگذاری بیت المقدس به اسرائیل در آن زمان تنها با واگذاری بخشی از آن موافقت کرده بودند، اما اروپایی ها در شرایط کنونی با کل این مصوبه مخالفت کردند لذا این تصمیم ترامپ اقدامی غیرعملیاتی است.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه طی 10 سال آینده هم آمریکا نمی‌تواند سفارتخانه‌ را به بیت المقدس انتقال دهد، گفت: در صورت احداث سفارت آمریکا در بیت المقدس، اروپایی‌ها به این منطقه ورود نخواهند کرد، در واقع این تصمیم تنها سبب افزایش دشمنی با آمریکایی‌ها در سطح جهانی شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در طی روند صلح خاورمیانه عدم پایبندی آمریکا و ادعای بی‌طرفی با تصمیم اخیر ثابت شد لذا آمریکایی‌ها بعد از این نمی‌تواند شعار بی‌طرفی سر دهد.

وی با بیان اینکه تصمیم ترامپ مغایر ادعای بی‌طرفی در حوزه صلح جهانی است، یادآور شد: آمریکا تاکنون ادعای نقش داوری در سطح جهان و خاورمیانه را بازی می‌کرد اما با این اقدام از گردونه داوری هم خارج خواهد شد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشورهای عربی نیز مجبور به همراهی با جهان اسلام و مخالفت با تصمیم ترامپ شدند هرچند در پشت پرده با آمریکا مذاکره و موافقت خود در این خصوص را اعلام کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ اعضای شورای شورای امنیت شب گذشته (17 آذرماه) جلسه ویژه خود درباره بررسی تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را برگزار و مخالفت گسترده کشورهای عربی، اروپایی و آسیایی با این تصمیم آمریکا را اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل