بازدید 2200
۱

کنگره آمریکا به عربستان هشدار داد مانع ارسال کمک به یمن نشود

یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد، نگرانی‌ها در کنگره درخصوص وضعیت انسانی در یمن ممکن است کمک‌های ایالات متحده به ائتلاف نظامی عربستان در یمن را محدود کند.
کد خبر: ۷۵۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 09 December 2017

یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد، نگرانی‌ها در کنگره درخصوص وضعیت انسانی در یمن ممکن است کمک‌های ایالات متحده به ائتلاف نظامی عربستان در یمن را محدود کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از یک ماه پیش که که یک موشک به سمت ریاض پایتخت عربستان شلیک شد، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان که در یمن می‌جنگد، محاصره بنادر را آغاز کرد.

اگرچه این محاصره کمی بعد کاهش یافت اما وضعیت یمن همچنان وخیم است و در حال حاضر حدود هشت میلیون تن از مردم این کشور در آستانه قحطی و مواجهه با شیوع وبا و دیفتری هستند.

این مساله باعث شده تا کاخ سفید در اقدامی نادر ظرف یک هفته دو بیانیه کتبی درخصوص یمن صادر کند که در یکی از آنها از ائتلاف تحت رهبری عربستان خواست تا به تسهیل روند توزیع آزادنه کمک‌های بشردوستانه و حیاتی همچون سوخت کمک کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: نگرانی‌ها درخصوص وضعیت بشردوستانه در یمن رو به افزایش است. اگرچه پیشرفت‌هایی وجود دارد اما این پیشرفت‌ها کافی نبوده و ما خواستار پیشرفت‌های بیشتر در هفته‌های پیش‌رو هستیم.

تلفات شدید غیرنظامیان در جنگ علیه یمن باعث نگرانی اعضای کنگره آمریکا شده و همین امر سبب شد تا کنگره عربستان را تهدید کند که کمک‌های واشنگتن به ائتلاف نظامی ریاض در یمن را محدود می‌کند. این مساله شامل سوخت‌رسانی مجدد جنگنده‌های ائتلاف نظامی عربستان توسط آمریکا و محدود شدن حمایت‌های اطلاعاتی واشنگتن می‌شود.

کریس مورفی، سناتور دموکرات که یکی از منتقدان حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان در یمن است از تلاش ترامپ برای ارسال کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد اما به طور همزمان نسبت به ادامه کمک‌های کشورش به سعودی‌ها نیز هشدار داد.

وی افزود: دولت ترامپ باید صریحا به عربستان بگوید که آمریکا از کمپینی که به صورت عمدی غیرنظامیان را دچار قحطی می‌کنند، حمایت نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابا ول کنیم عربستان و یمن را بیچاره مردم زلزله زده به گفته نماینده مجلس هنوز اسکان موقت و کانکس دریافت نکردن
یه ذره به فکر خود باشیم
...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار