بازدید 15644

گوشت گیاهی ۷۰۰۰ تومانی در کبابی‌ها!

کد خبر: ۷۵۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 09 December 2017

در حالی که مسئولان بخش خصوصی از وجود گوشت گیاهی کیلویی ۷۰۰۰ تومانی و چلوکباب ۱۰۰۰ تومانی در بازار خبر داده بودند، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انواع گوشت و محصولات پروتئینی، خبری از این مساله ندارد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌های سرطان‌زا در واحدهای غیرمجاز، گفت: حتی دنبه و چربی کیلویی ۱۳ هزار تومان است حال چگونه می‌شود گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد و به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یک‌بار مصرف غیراستاندارد در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود ۱۰۰۰ تومان می‌شود.

به گفته محمدی، عده‌ای این چلوکباب را به قیمت ۳۰۰۰ تومان می‌فروشند اما باید توجه داشت این نوع غذاها مشکلات و بیماری‌های متعددی می‌تواند برای مردم به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف‌کنندگان غذای بی‌کیفیت و ارزان خریداری نکنند و سراغ واحدهای بدون مجوز نروند، چرا که این نوع محیط‌ها به واسطه نبود نظارت روی کارشان، می‌توانند به هر شکلی کار کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علی‌رغم پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایسنا، حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند. اما محمدرضا ملاصالحی - رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی - در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت که احتمالا منظور از گوشت‌های گیاهی، کنجاله سویا باشد که سال‌هاست به عنوان جایگزین گوشت توسط برخی افراد که دچار بیماری‌های خاص هستند یا نمی‌خواهند به هر دلیلی گوشت قرمز مصرف کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تولید گوشت گیاهی در کشور نداریم و هیچ اطلاعی در این زمینه در دسترس نیست، افزود: سوال اینجاست که چنین واحدهایی مجوز خود را از چه سازمان، نهاد و ارگانی می‌گیرند و چگونه می‌شود کنجاله سویا را در دمای بالا کباب کرد، چرا که این محصول اگر به عنوان گوشت گیاهی مدنظر باشد در حرارت تهیه کباب کوبیده نمی‌تواند دوام بیاورد و می‌سوزد.

در این میان مشخص نیست دستگاه‌های نظارتی کجا هستند و چرا هر روز در گوشه و کنار خیابان‌ها یک آشپزخانه سنتی یا رستوران راه می‌افتد و اساسا چه نوع گوشتی به عنوان ماده اولیه تولید این کبابی‌های غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۲
عرضه وتقاضابه هم مرتبط هستند، وقتى قدرت خريدروزبروزپايين ترمى آيدوگوشت وسايراقلام بالامى ره خوب نتيجه همينه، فكرمى كنيدكالباس هاى ارزون توش چيه؟ الان نون وپنيربخورى چند درمياد؟
فكرمى كنيداونى كه با٣ هزارتومن چلوكباب مى گيره نمى دونه، نبايدسالى يه باربه بچه اش كباب بده؟
گشنگى نكشيدى كه عاشقى يادت بره
١/٥ ميليون آدم تو نوبت مهاجرت هستن، توريست نمياد، اكثر كارهاخوابيده ...
حالاهى شعاربديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
بسیار عالی گفتی عزیز...
ولی تا به کی ما باید تحمل کنیم خدا میدونه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
دولت شعار بهتر از این نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
درود بر شرفت دست مریزاد ولی کو گوش شنوا
با سنگدان و جگر مرغ و تفاله های گوشتی که می توان کباب درست کرد. ببینید مردم را به چه روزی انداخته اید که اصلا به فکر سلامتی خودشان نیستند و نمیتوانند غذای خوب بخورند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
از قدیم گفتن خود کرده را تدبیر نیست...

این مثال رو باید سر در همه خونه های این مردم زد...

ولی ماهی رو هر موقع از آب بگیری تازه است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
ای بابا.به فکر سلامتی باشن؟مرد حسابی مردم فقط میگن ارزون باشه کوفت باشه هرچی میخوادباشه .سلامتی کیلویی چنده.یه چیز میخوان فقط بیچاره ها شکم خود و زن و بچه رو سیر کنند چون کل درامد و پول مردم خرج دولت میشه در قالب قبوض اب و برق و گاز و اینترنت و تلفن و عوارض و مالیات و بیمه و هزینه مدرسه و دانشگاه و هزینه سرویس و مترو و اتوبوس و هزینه درمان و دارو ومسکن و غیره
دیگه چیزی برای خورد و خوراک نمیمونه
گوشت های گران برای مردم بسیار فایده دارد از خرید اجناس به خصوص گوشت ومرغ ارزان جدا خوداری کنیدبرای فقیر شدن زیان آور وباعث اتلاف زمان میگردد
به قول خودش 1 پرس برنج هندی 1000 تومن . اون گوشتی که چلوکبابی های خوب مصرف میکنن یا منجمد برزیلیه یا منجمد داخلی در هر حال درجه یک و گرم نیست . 110 گرم گوشت منجمد را کیلیویی چند حساب میکنن که با اون برنج هزارتومنی قیمت 1 پرسش میشه 16 تا 25 هزار تومن ؟!!!
اروزنیش مشخصه اشغاله ولی گرونیش برای چیه ؟!
چرت پرت نگید الان مد شد بهداشتی غیر بهداشتی
قبلا که اصلا یخچال نبود استریل نبود عمر مردمم بیشتر بود

الا بازار درست کردن هر چی میشه میگید سرطان زاست
برید یه فکری به حال ترافیک شه آلودگی هوا کم آبی خالی کردن استخر های آقازاده ها بکنید
خدایا شکر املت رو از دست ما نگیر
سازمان دامپزشکی بسیار دقیق نظارت داره ولی تا مرحله تولید و توزیع گوشت!!! واحدهای صنفی زیر نظر وزارت بهداشت هستند ولی متاسفانه این نظارت نه کارشناسی است و نه دلسوزانه!!!
کافی است قانونگذار نظارت واحد صنفی را نیز جزو وظایف سازمان دامپزشکی قرار دهد ! انوقت فرق را به راحتی متوجه می شوید!
مواد تشکیل دهنده این نوع غذاها(کباب و سوسیس و کالباس و...) یک طرف نحوه تهیه غذا ها یک طرف، این درسته که
بخشی از مردم به خاطر وضعیت مالی نمیتونن کباب درجه یک بخورن و بعضی آشپزخانه ها و رستورانها از سنگدان مرغ و دور ریز گوشت (آشغال گوشت)و سویا و ... در تهیه کباب استفاده میکنند ولی این همه ماجرا نیست و عدم رعایت بهداشت از این هم مهمتره که ربطی هم به اقتصاد و پول نداره،دوستان رستوران دار و آشپزخانه دار لااقل وجدان داشته باشید و همین کباب سنگدان مرغ رو به صورت بهداشتی درست کنید.
وقتی اقتصاد مریض باشه این جور مواد مصرفی ارزون و مضر سریع تر از هر چیزی رایج میشه.
اول اقتصاد رو درمان کنین اینا خودبخود از بین میره.
گوشت کیلو پنجاه تومن مردم نمیتونن بخرن.
از بی توجه مسئولین خواب الود استفاده میکنند.
امان از گرانی
وقتی تمام فکر و ذهن و چشم و گوش و محاسبات مسئولین دولتی و ناظران حکومتی فقط و فقط عمل هاو عکس العمل برای ترامپ و برجام باشه معلومه نخواهند دونست که گوشت کبابی از چیه!نون با چی درست میشه! هوای مردم آلودست! تورم بالای 10 درصده! مردم در فقرن!ثروته ایران به یغما رفته!
حل مسئله خیلی ساده است درب عرضه کنندگان این نوع غذا ها را ببندید تمام حالا چرا نمی بندند ؟؟؟؟؟
آقایان مواظب باشند گوشت شغال را به جای سگ به مردم نفروشند!
کجا میفروشن منم بخرم فقط چیزی باشه با این درامد بتونم زنده بمونم
شکم گرسنه دین و ایمان نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها