بازدید 31725

اعلام دلیل مرگ پزشک بازداشتگاه کهريزک

کد خبر: ۷۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱ 01 December 2009
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت:‌ براساس اظهار نظر پزشکی قانونی علت مرگ پزشک کهریزک مسمومیت دارویی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس جعفری دولت آبادی سه شنبه در حاشیه مراسم معارفه جلال توحیدی با عنوان سرپرست دادسرای ویژه جرایم پزشکی در جمع خبرنگاران پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در ارتباط با تجمعات غیرقانونی، علت مرگ پزشک کهریزک، بازداشتی های 13آبان و ... بود.

اکثر بازداشتیهای 13 آبان آزاد شده اند

دادستان عمومی انقلاب تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با برگزاری تجمعات غیرقانونی و برخورد با تجمع کنندگان و احتمال برگزاری تجمع در روز 16 آذر گفت: ‌پلیس در ارتباط با کلیه تجمعات غیرقانونی مکلف به برخورد است و باید گفت پلیس با کسانی که موجب بر هم زدن نظم عمومی می شوند برخورد خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی در مورد بازداشتیهای 13 آبان گفت:‌ اکثر بازداشتیهای 13آبان آزاد شدند و تنها 4 الی 5 نفر باقی مانده اند.

وی در بخش دیگری در پاسخ به خبرنگاری گفت: هم در قانون اساسی و هم در قانون مطبوعات گسترش اخلاق یکی از رسالتهای مطبوعات است لذا مطبوعات حق ندارند توهین، اهانت و افترا بزنند بنابراین این موضوع در قانون اساسی و قانون مطبوعات پیش بینی شده که گسترش اخلاق و فضایل اخلاقی رسالت مطبوعات است.


وی گفت:‌ در مورد برخی مقامات قانون گذار صراحتاً اسم برده است همانند ماده 609 قانون مجازات اسلامی که عنوان داشته است اهانت به مقامات رسمی مثل رئیس جمهور جرم است.

وی تصریح کرد: ‌در قوانین پیش بینی شده است که اهانت به مقامات رسمی به خصوص روسای سه قوه مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود و بارها تاکید کرده ایم فضای مطبوعات باید تلطیف شود و این به معنای عدم انتقاد نیست.

انتقاد سازنده جرم نیست

دادستانی عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد:‌ انتقاد سازنده و آگاهی رسانی و افزایش اطلاعات عمومی مردم از وظایف و رسالت رسانه ها است اما انتقام گیری و تخریب اشکال دارد.

وی تاکید کرد:‌ فرصت مناسبی است که مطبوعات خودشان را تلطیف کنند و از انتشار اخبار دروغ و خلاف واقع خودداری نمایند و باید گفت دادسرا همواره دوست خوبی برای مطبوعات خواهد بود.

خبرنگاری پرسید طرفداران رئیس جمهور می گویند در سالهای گذشته از سوی برخی رسانه ها تخریب و تهمتهایی به رئیس جمهور وارد شده است و آیا در این مورد پرونده ای تشکیل شده است و یا در این خصوص با رسانه ای برخورد خواهد شد که جعفری دولت آبادی گفت: در مورد بخشی از این موارد مسئولان مربوطه شکایت کردند که طبعاً در دادسرای کارکنان دولت مطرح است اما اگر تخریبها به شخص رئیس جمهور که ناشی از انجام وظیفه بوده باشد به طور حتم چه در سایتها و یا در مطبوعات، دادستانی نه تنها در مورد رئیس جمهور بلکه در مورد روسای قوه دیگر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه موضوع جلسه موسوم به دعای کمیل چه بوده و اتهام دستگیر شدگان چیست گفت: براساس گزارش مامورانی که اقدام کرده اند عده ای قصد تجمع علیه امنیت ملی کرده بودند اما برخی از دستگیرشدگان اظهار بی خبری کرده و می گویند ما در مراسم دعا شرکت کرده بودیم و برخی ها هم معتقد بودند که این جلسه واقعی بوده که با برهم خوردن آن این قضیه ابتر شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با برگزاری مراسمات دعا و دینی مخالفتی ندارد اما مامورانی که در این زمینه اقدام کرده اند معتقدند طراحان اصلی برای اینکه در امان بمانند از این پوشش استفاده کرده بودند.

خبرنگاری پرسید علیرغم توصیه شما برای بازگشت مهدی هاشمی به کشور اما وی هنوز بازنگشته است که دادستان در پاسخ گفت: ما عجله ای برای برگشت وی به ایران نداریم و هر زمان وی به ایران بازگشت اقدام قضایی متناسب را انجام خواهیم کرد.

وی در مورد قتل فرزند شهید هاشمی گفت: برادر مقتول به دلیل ادله ای که بر روی دسته چاقو کشف شده دستگیر شده است و هنوز تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

قتل یا خودکشی پزشک کهریزک در دست بررسی است

دادستان تهران در مورد آخرین وضعیت مرگ پزشک کهریزک نیز گفت: براساس اظهار نظر پزشکی قانونی علت مرگ پزشک کهریزک مسمومیت دارویی بوده است و قرص هایی که در سالاد کنار میز پزشک بوده با آنچه که پزشکی قانونی اعلام نموده مطابقت دارد و باید گفت مرگ ناشی از مسمومیت دارویی بوده است اما اینکه این اقدام ناشی از قتل یا خودکشی بوده هنوز در حال بررسی است.

جعفری دولت آبادی گفت: کسی که غذای پزشک را آورده شناسایی و مورد بازجویی قرار گرفته و عنوان داشته که در زمانی که غذای پزشک را آورده در اتاق وی قفل بوده و پزشک پس از گرفتن غذا مجدد در را قفل کرده است.

وی گفت: تحقیقات بر روی تلفنها و ایمیلهای پزشک و همچنین اولیای دم آغاز شده اما اینکه مرگ ناشی از مسمومیت دارویی قتل و یا خودکشی بوده در حال بررسی است.

خبرنگاری همچنین پرسید آیا پرونده ای درباره دادستان سابق تهران تشکیل شده است گفت: پرونده ای تشکیل نشده است، مطبوعات ما را هم به دعوا نیاندازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار