بازدید 2701
تیلرسون:

انتقال سفارت آمریکا دست‌کم دو سال طول می‌کشد

وزرای خارجه آمریکا و فرانسه، روز جمعه بعد از پایان کنفرانسی در پاریس درباره لبنان، درباره مسائل مختلف از جمله اقدام دولت آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۷۵۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 08 December 2017

وزرای خارجه آمریکا و فرانسه، روز جمعه بعد از پایان کنفرانسی در پاریس درباره لبنان، درباره مسائل مختلف از جمله اقدام دولت آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار نظر کردند.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی گفت که انتقال سفارت آمریکا به قدس دست‌کم دو سال طول می‌کشد.

زمان‌بندی انتقال سفارت آمریکا به قدس

به نوشته سی‌ا‌ن‌ان تیلرسون در توضیح درباره زمان انتقال سفارت به مسائلی نظیر انتخاب مکان سفارخانه، تهیه نقشه مربوط به ساخت آن و دریافت مجوزها و در نهایت، ساختن آن اشاره کرد.

تیلرسون در پاسخ به این سوال که انتقال سفارت آمریکا به قدس چقدر زمان می‌برد گفت: «امسال اتفاق نمی‌افتد، احتمالاً سال بعد هم اتفاق نمی‌افتد.»

تصمیم ترامپ و وضعیت نهایی قدس

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تصمیم ترامپ «به معنی وضعیت نهایی درباره قدس» نیست گفت تصمیم‌گیری در این باره به گفت‌وگوهای میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی بستگی دارد و به آن محول خواهد شد.

تیلرسون گفت: «درباره بقیه اورشلیم، رئیس‌جمهور (ترامپ) در بیانیه‌اش گفت که تصمیم او برای به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل به هیچ عنوان به معنی وضعیت نهایی اورشلیم نیست و من فکر می‌کنم که او کاملاً به صراحت گفت که وضعیت نهایی اورشلیم از جمله مرزهای آن موضوعی است که به مذاکره طرف‌ها و تصمیم‌گیری آنها بستگی خواهد داشت.»

فرانسه تصمیم ترامپ را تأیید نمی‌کند

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه هم گفت که پاریس تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را تأیید نمی‌کند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین تصمیم ترامپ را «بر خلاف قوانین بین‌المللی» خواند و گفت که این اقدام احتمالاً باعث ایجاد خشونت‌های جدید خواهد شد.

مواضع آمریکا و پاریس درباره حزب‌الله

تیلرسون در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مواضع فرانسه و آمریکا درباره حزب‌الله همگرایی دارد گفت: «موضع آمریکا، در این خصوص همانند موضع فرانسه است.»

وی در ادامه گفت: «آمریکا می‌داند که نیروهای مسلح لبنان، تنها قوا برای محافظت لبنان هستند و این نقش برای حفظ حاکمیت لبنان بایستی تقویت شود.»

حمایت آمریکا از «اصلاحات عربستان»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه موضع واشنگتن در قبال «اقدامات ستیزه‌جویانه» عربستان سعودی در داخل و خارج این کشور چیست گفت: «ایالات متحده، عمیقاً از اصلاحاتی که این روزها در عربستان سعودی انجام می‌شود حمایت می‌کند و ما فکر می‌کنیم که این اصلاحات برای آینده عربستان سعودی و ثبات و رفاه این کشور اهمیت دارند.»

تیلرسون در ادامه به موضوع تنش‌های عربستان سعودی با قطر، جنگ یمن و نقش ریاض در تحولات لبنان اشاره کرد و گفت: «ما از آنها می‌خواهیم که اندکی سنجیده‌تر و با تأمل بیشتر عمل کنند و تبعات چنین اقداماتی را کاملاً در نظر بگیرند.»

دعوت از عربستان برای پایان محاصره یمن

وی تأکید کرد: «درباره یمن، من و رئیس‌جمهور ترامپ خواستار پایان محاصره یمن و بازگشایی تمامی بنادر، هم برای کمک‌رسانی‌های بشردوستانه و هم برای انتقال کالاهای تجاری شده‌ایم زیرا ۸۰ درصد مواد غذایی قطر در قالب محموله‌های تجاری وارد این کشور می‌شود. ما از عربستان سعودی می‌خواهیم که اجازه این دسترسی‌ها را بدهد.»

تیلرسون گفت: «درباره لبنان، مسائل در مسیری بسیار مثبت و شاید مثبت‌تر از گذشته پیش رفته‌اند.»

موضع فرانسه درباره اقدامات ترامپ

«لودریان» هم در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا فرانسه بعد از اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق جوی پاریس و عدم تأیید پایبندی ایران به برجام، همچنان واشنگتن را همانند گذاشته متحد خود می‌داند گفت: «همان‌طور که در ابتدای سخنانم گفتم، ایالات متحده، متحد سنتی ما است.»

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: «ما درباره مسائل زیادی اتفاق نظر داریم و درباره برخی مسائل هم اختلاف داریم. ما درباره اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق جوی پاریس ابراز تأسف می‌کنیم اما به گفت‌وگوها درباره آن ادامه می‌دهیم. متأسفانه هنوز آمریکا از مواضعش عقب‌ ننشسته، اما ممکن است در زمانی دیگر این اتفاق بیفتد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر