بازدید 7747
۸

واکنش "اون" به تصمیم "ترامپ"

'کیم‌جونگ اون' رهبر کره شمالی در مورد تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس ‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: دولتی به‌ نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن شود.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 08 December 2017

'کیم‌جونگ اون' رهبر کره شمالی در مورد تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس ‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: دولتی به‌ نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد قدس پایتخت آن شود.


به گزارش ایرنا، 'کیم‌جونگ اون' در یک سخنرانی، تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
روابط کره شمالی و رژیم صهیونیستی تاریک است و پیونگ‌یانگ تاکنون این رژیم را به رسمیت نشناخته است.
پیونگ‌یانگ از سال 1988 میلادی حاکمیت دولت فلسطین بر سرتاسر این سرزمین به‌جزء بلندی‌های جولان، که بخشی از سوریه است را به رسمیت شناخته است.
وزارت خارجه کره شمالی پیش تر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمام و کمال حامی مبارزات مردم فلسطین در ایجاد کشوری مستقل است.


دولت کره شمالی قبلا هم رژیم صهیونیستی را تنها دارنده غیرقانونی سلاح‌های اتمی در خاورمیانه اعلام کرده بود.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
غیرتش از اعراب مرتجع بیشتر است
شرف داری به سران کل کشوهای عربی
آفرین به اون باریکلا به این...
بالاخره شناخته یا نشناخته
جناب "کیم جونگ اون" عرب تر از عرب هاست. فکر کنم آمریکا اگر بخواهد سر به سر کره شمالی بزاره ، فقط یک موشک با کلاهک اتمی برای نابودی کل اسراییل بس باشه
سلام. حضرت عباسی کی دیوانه است؟ این اقا یا ترامپ یا گویندگان "نه غزه نه لبنان".
خیلی خوب بود
شما را به خدا تابناک اظهارات این موجود خودشیفتهِ روانی را تیتر نکن!!!!!
استثنائاً آنچه ترامپ چند وقت پیش به او نسبت داد کاملا درست و به جا بود: "او یک تو.....بیمارِ روانیست"
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل