بازدید 2073

پوجدمون در بروکسل می‌ماند

رهبر برکنار شده کاتالونیا گفته است در تبعید در بروکسل باقی می‌ماند.
کد خبر: ۷۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳ 08 December 2017

رهبر برکنار شده کاتالونیا گفته است در تبعید در بروکسل باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری دویچه وله، اسپانیا روز دوشنبه حکم بازداشت بین‌المللی خود برای کارلس پوجدمون رهبر برکنار شده کاتالونیا را با هدف اجتناب از یک محاکمه طولانی مدت در خصوص استرداد وی پس گرفت و گفت به نظر می‌رسد پوجدمون و وزرای سابقش قصد دارند به اسپانیا بازگشته و در انتخابات کاتالونیا شرکت کنند.

پوجدمون به خبرنگاران گفت: اگر به عنوان نماینده در پارلمان کاتالونیا انتخاب می‌شدم، به اسپانیا باز می‌گشتم اما در حال حاضر مطمئن نیستم که در صورت بازگشت بازداشت می‌شوم یا خیر.

وی در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: ما باید پیش از اتخاذ تصمیم با دقت آن را بررسی کنیم. در حال حاضر ما در بروکسل خواهیم ماند.

پوجدمون و چهار تن از وزرای سابقش کمی پس از آنکه به خاطر اعلام یک رفراندوم غیرقانونی در اکتبر و اعلام استقلال توسط دولت مرکزی اسپانیا اخراج شدند، به بروکسل فرار کردند. آنها قرار است با اتهامات اغتشاش، فتنه، شورش و سوء استفاده از بودجه مواجه شوند. پوجدمون ادعا کرد اسپانیا به خاطر ترس از شکست در پرونده استرداد حکم بازداشت بین‌المللی علیه وی را پس گرفته است.

وی گفت: دولت اسپانیا از شکست می‌ترسد. این نشان می‌دهد که ما با یک هدف سیاسی مواجه هستیم و حکم بازداشت بین‌المللی نیز از ابتدا با هدف سیاسی صادر شده بود. در همین حال فعالان حامی استقلال کاتالونیا خواستار برگزاری راهپیمایی در بروکسل برای امروز پنجشنبه شدند تا خواستار مشارکت اروپا در این مسئله شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار