بازدید 2197

بروکینگز: مرگ صالح، بی‌راهبردی عربستان در جنگ یمن را آشکارتر کرد

یک اندیشکده آمریکایی نوشته مرگ رئیس‌جمهور سابق یمن راهبردی غیر از ایجاد گرسنگی و بیماری برای پیروزی در جنگ ندارد.
کد خبر: ۷۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷ 07 December 2017

یک اندیشکده آمریکایی نوشته مرگ رئیس‌جمهور سابق یمن راهبردی غیر از ایجاد گرسنگی و بیماری برای پیروزی در جنگ ندارد.

به گزارش فارس، یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به مرگ «علی عبدالله صالح»، رئیس‌‌جمهور اسبق یمن نوشته عربستان سعودی راهبردی برای حمایت از افراد وفادار به وی نداشته و این بار دیگر ضعف این کشور در برنامه‌ریزی و داشتن راهبرد برای پیروزی در جنگ یمن را نشان می‌دهد.

اندیشکده «بروکینگز» نوشته عملیات عربستان در یمن، از ابتدا به نفع عربستان پیش نرفته و دو متحد اصلی این کشور یعنی مصر و پاکستان از شرکت در ائتلاف علیه یمن خودداری کرده‌اند.

اندیشکده آمریکایی نوشته است: «برای چندین ماه، سعودی‌ها در محافل خصوصی ادعا کرده‌اند با ایجاد شکاف در میان ائتلاف شورشی‌ها (اعضای انصارالله) راهبردی برای پیروزی در جنگ دارند. در ماه اکتبر، سعودی‌ها اعلام کردند به یک تیم پزشکی روس اجازه داده‌اند برای نجات جان رئیس‌‌جمهور اسبق وارد صنعا شوند. این برای صالح، نشانه‌ای آشکار بود.»

بروکینگر در ادامه با بیان اینکه حوثی‌ها (اعضای انصارالله) اکنون با کشتن علی عبدالله صالح دست برتر را در جنگ در اختیار دارند نوشته است: «هنوز برای ارزیابی درباره اینکه کنترل حوثی‌ها بر بخش شمالی یمن تا چه اندازه قوی خواهد بود، زود است، اما فعلاً آنها برنده حنگ هستند.»

این گزارش می‌افزاید: «سعودی‌ها ظاهراً برنامه‌ای برای کمک به صالح نداشتند. بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، هنگامی که زمان آن را رسید، سعودی‌ها در کمک به افراد وفادار به صالح، درمانده بودند. سایر مخالفان عربستان، این پیام را نادیده نخواهند گرفت. ورشکستگی عربستانی‌ها در برنامه‌ریزی، نفس‌گیر است.»

بروکینگز در پایان این تحلیل نوشته است: «شکست مرگ صالح تنها به این برداشت قوت خواهد بخشید که ائتلاف عربستان راهبردی در جنگ [یمن] غیر از ایجاد بیماری و گرسنگی ندارد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر