بازدید 1684

صالح از برخی طرف‌ها وعده‌ بازگشت به قدرت دریافت کرده بود

دبیر کل حزب المستقبل یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که به نظر می‌رسد صالح از سوی برخی طرف‌ها وعده‌هایی برای بازگشت به قدرت دریافت کرده بود.
کد خبر: ۷۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷ 07 December 2017

دبیر کل حزب المستقبل یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که به نظر می‌رسد صالح از سوی برخی طرف‌ها وعده‌هایی برای بازگشت به قدرت دریافت کرده بود.

به گزارش فارس، دبیر کل حزب «المستقبل» یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین، به تحولات اخیر این کشور و شهر صنعاء و دلایل کشته شدن رئیس جمهور سابق یمن پرداخت.

«اسماعیل الجعلی» گفت که در ابتدای درگیری‌های اخیر بین انصارالله و «علی‌عبدالله صالح»، رئیس حزب «المؤتمر» و رئیس جمهور مخلوع یمن برای میانجیگری بین آن‌ها پیش قدم شد.

وی اظهار داشت که کسی از او برای میانجیگری درخواستی نکرده بود و این ابتکار عمل را برای جلوگیری از خونریزی انجام داده است.

وی به نقش عبدالله ملک الحوثی، دبیر کل جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و گفت که وی بسیار همکاری کرد و با ماندن علی عبدالله صالح در خانه‌اش موافق بود ولی حزب المؤتمر با آن مخالفت کرد.

دبیر کل حزب‌ المستقبل یمن به نقل از شاهدان می‌گوید که علی‌عبدالله صالح در منزل خود کشته شده بود و تأکید می‌کند که انصارالله هرگز قصد کشتن صالح را نداشتند و برای جلوگیری از این اتفاق، راه حل‌های متعددی پیشنهاد دادند.

وی ادامه داد: « حتی محمد البخیتی، [عضو شورای سیاسی انصارالله] به من اطلاع داد که حاضر است به همراه من در خانه صالح بماند.»

الجعلی افزود: «اگر صالح با درخواست الحوثی در اولین سخنرانی وی موافقت می‌کرد، ما می‌توانستیم این بحران را پیش سر بگذاریم».

دبیر کل المستقبل یمن با بیان این که انصارالله با آتش بس مشروط موافق بودند، اظهار داشت که شاید صالح از سوی برخی جهات قول‌هایی برای بازگشت به قدرت گرفته بود ولی بازنده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان