بازدید 32482

پیام دونالد ترامپ به رهبران عربی: جهان عرب مرده است!

آیا در چند روز آینده همه کشورهای عربی سفرای آمریکا را فرا. می خوانند؟ قرار است این سفرا اخراج شوند؟ سطح روابط خود با ایالات متحده را تقلیل خواهند داد؟ حمایت خود از گروه های فلسطینی را دو چندان خواهند کرد؟ عربستان، امارات و دیگر کشورهای عربی با روابط پنهان خود با اسرائیل چه خواهند کرد؟ تحریم نفتی چطور؟ ائتلاف اسلامی و عربی محمد بن سلمان چه خواهد کرد؟پاسخ این پرسش ها ناامید کننده است.
کد خبر: ۷۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 07 December 2017

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که ایالات متحده می خواهد پایتختش در سرزمین های اشغالی را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند؛ تصمیمی که هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا از 1995 که در کنگره تصویب شد، نتوانست یا نخواست عملیاتی کند، ولی ترامپ روز گذشته نشان داد، می تواند همه را غافلگیر کند.

مصطفی نجفی ـ قصد نداریم این تصمیم متهورانه ترامپ را تحلیل یا نقد کنیم، زیرا به اندازه کافی این تصمیم بررسی، نقد و واکاوی شده و برخی نیز آن را بی نهایت احمقانه قلمداد کرده اند، چون بر این باورند که واکنش قاطع جهان اسلام و به ویژه جهان عرب را به دنبال دارد و منافع آمریکا در میان اعراب با خطر جدی روبه رو خواهد شد!

در همین راستا، می خواهیم واکنش جهان عرب به این تصمیم دونالد ترامپ را بررسی کنیم. شاید بسیاری از تحلیلگران داخلی و حتی بین المللی، تصورشان این بود که ترامپ با این تصمیم که هیچ رئیس جمهور آمریکا جسارت اجرای آن را نداشت، جهان عرب را علیه آمریکا می شوراند؛ اما به نظر می رسد ترامپ و دولتش تحلیل و تصورشان متفاوت با چیزی باشد که این تحلیلگران و ناظران به آن فکر می کنند یا فکر می کردند!

تقریبا همه کشورهای عربی تصمیم به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کردند. برخی ها آن را مخاطره آمیز خواندند، برخی تهدید کردند و تقریبا هیچ کشوری از تصمیم قاطع خود حرفی به میان نیاورد. همگی برای محکوم کردن این اقدام گوی سبقت را از یکدیگر ربودند؛ بنابراین، واکنش اولیه دلگرم کننده بود. حال در ادامه، قرار است جهان عرب چه واکنشی نشان دهد؟

آیا در چند روز آینده همه کشورهای عربی سفرای آمریکا را فرامی خوانند؟ قرار است این سفرا اخراج شوند؟ سطح روابط خود با ایالات متحده را تقلیل خواهند داد؟ حمایت خود از گروه های فلسطینی را دو چندان خواهند کرد؟ عربستان، امارات و دیگر کشورهای عربی با روابط پنهان خود با اسرائیل چه خواهند کرد؟ تحریم نفتی چطور؟ ائتلاف اسلامی و عربی محمد بن سلمان چه خواهد کرد؟

پیام ترامپ به رهبران عربی: جهان عرب مرده است!

پاسخ این پرسش ها ناامید کننده است. دونالد ترامپ پاسخ اینها را به خوبی می دانست و تصمیم گرفت. ترامپ به خوبی می داند دیگر جهان عربی وجود ندارد؛ پان عربیسم مرده است و دیگر فلسطین، مسأله حاکمان و مردمان جهان عرب نیست.

به یاد داشته باشیم که تصمیم روز گذشته ترامپ برای انتقال سفارت به بیت المقدس در روز میلاد پیامبر اسلام(ص) اعلام شد. او به خوبی می داند که جهان اسلام آنقدر دچار نفاق و چند دستگی و رقابت های ویران کننده شده که هیچ واکنش قاطعی را دریافت نخواهد کرد.

قدرت های عربی و اسلامی را نگاهی بیندازیم؛ عربستان، مصر، ترکیه، عراق و سوریه.

عربستان؛ از قبله گاه مسلمین و داعیه دار رهبری جهان عرب یعنی عربستان آغاز می کنیم؛ چه کاری می خواهد یا می تواند بکند؟ قرارداد 500 میلیارد دلاری با ترامپ را لغو می کند؟ جهان اسلام را برای مقابله با اسرائیل بسیج خواهد کرد؟ همانطور که شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی را وادار به تشکیل جلسه برای مقابله با ایران می کند، برای حمایت از مردم فلسطین خواهد کرد؟

پاسخ ها را خودتان می دانید. با تأکید؛ خیر!

اگر عربستان می خواست کاری هر چند بی اثر هم انجام دهد، دیگر نمی تواند؛ یعنی ترامپ اهرم فشار لازم برای خنثی کردن موضع عربستان را دارد. شب گذشته، بلافاصله پس از آنکه ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت را اعلام کرد، همزمان از ریاض خواست تا به محاصره یمن پایان دهد! همزمانی این دو موضع گیری ترامپ بی دلیل نبود. او به حاکمان سعودی این پیام را داد که اگر بخواهید کاری انجام دهید، ضرر خواهید کرد!

ترکیه؛ واکنش های اردوغان چندان غیر منتظره نبود و نیست. او پیش از اعلام تصمیم انتقال سفارت، صراحتا گفت اگر آمریکا چنین اقدامی انجام دهد، فورا روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد. تاکنون که از اردوغان و قطع ارتباط با اسرائیل خبری نبوده است! اما اردوغان می داند چگونه از این حوادث برای بسیج عمومی به نفع خود و حزب عدالت و توسعه استفاده کند؛ احتمالا واکنش ترکیه و اردوغان چیزی جز چند تظاهرات معمول طرفداران حزب عدالت و توسعه و صدور بیانیه محکومیت نخواهد بود!

مصر؛ سرزمین فراعنه زمانی خاستگاه پان عربیسم و رهبرانی چون جمال عبدالناصر بود؛ اما مصر کنونی به رهبری سیسی، هر چند تلاش می کند، بار دیگر وزن سیاسی و منطقه ای گذشته اش را احیا کند، آنقدر به کمک های آمریکا وابسته است و چنان در فقر و فلاکت داخلی به سر می برد که عملا نمی تواند کاری انجام دهد! اصلا سیسی به این فکر می کند که وقتی ملک سلمان که خود را داعیه دار رهبری جهان عرب می داند کاری نمی کند، چرا باید خود را کاسه داغ تر از آش کند!؟

عراق و سوریه؛ این دو کشور زمانی جزو پیشقراولان مبارزه با اسرائیل بودند؛ اما اکنون به ویرانه هایی تبدیل شده اند که توان حفظ خود را نیز به سختی دارند؛ آن ها به دست اسرائیل به ویرانه تبدیل نشده اند؛ آن ها با پول و سلاح عربی به این حال و روز افتاده اند و اکنون نیز انتظاری از آن ها نمی رود.

حال ممکن است پرسیده شود ایران چه خواهد کرد؟ به نظر می رسد ایران همه کاری که باید انجام می داد را داده است. کشورهای عربی در ژوئن 1967 و در شش روز از اسرائیل شکست خوردند. اسرائیل هیچ گاه در برابر آن ها شکست نخورد. تنها بازیگر عربی که توانست اسرائیل را شکست دهد، حزب اللهی است که مورد حمایت ایران است، ولی تقریبا بیشتر حاکمان عربی علیه همین حزب الله هستند و آن را تروریست می دانند!

حماس را به یاد آوریم. در زمان هایی که هیچ کشور عربی حاضر نبود از این گروه فلسطینی حمایت کند، ایران به آن ها کمک کرد؛ اما آن ها بارها با یک روی خوش از طرف ریاض و سایر پایتخت های ثروتمند عربی، حمایت های ایران را فراموش کردند و زمانی که بن بست می رسیدند، دست نیاز به سمت تهران دراز می کردند! به یاد آوریم که بشار اسد حدود بیست سال به حماس پناه داد؛ اما به محض وقوع تحولات در سوریه، خالد مشعل با پرچم معارضان سوری در بیت المقدس دور افتخار می زد!

بنابراین بدون هیچ تعصبی باید گفت جهان عرب به ایران به اندازه کافی بدهکار است!

همه به خوبی می دانیم که امیدی به رهبران عربی نیست و نباید انتظار زیادی از آن ها داشت و ترامپ هم به خوبی این را می داند.

حال این پرسش پیش می آید که توده و کف جوامع عربی چه؟ مردم فلسطین می توانند به آن ها امیدی داشته باشند؟

به نظر می رسد، بار دیگر پاسخ ناامید کننده باشد. مردم جوامع عربی چنان سرخورده و عقیم شده اند و یا متأثر از رهبران خود از مسأله فلسطین فاصله گرفته اند که بعید است بتوان به حضور آنها در کف خیابان های کشورهایشان امیدوار بود.

در نهایت؛ تصمیم ترامپ مبتنی بر این دانسته هاست: پان عربیسم مرده است و دیگر چیزی تحت عنوان جهان عرب وجود خارجی ندارد. جهان اسلام و جهان عرب دچار شکاف و چند دستگی عمیق شده است؛ مسأله رهبران عربی، ایران است نه اسرائیل و مهم تر آنکه امنیت دولت های عربی با ملاحظات آمریکا گره خورده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۲
راست گفته . حالا عربهای فلسطین می یان مفت از ایران میخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
ایران کاسه داغتر از عربها شده که احمقانه ترین کار است. ایکاش کمی به مردم نود بیندیشیم و نان و امنیت مردم را فدای این سازشکارها نکنیم.
عباس
| Netherlands |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
جالب اینه که هر چقدر هم برای این عربها هزینه میکنیم کوچکترین ارزشی برای ایران قائل نیستند
وصف بسیار غمگنانه ای از جهان اسلام بود مرا نسبت به آینده جهان اسلام نگران کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
وقتی مسلمان ها چشم دیدن یکدیگر را نداشته باشند آدم هایی مثل ترامپ بشکن می زنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
وضع در حال تغغیره!
عراق دیگه عراق صدام نیست
یمن دیگه گوش به فرمان امریکا نیست
لبنان و حزب الله دیگه حیات خلوت اسراییل نیستند!
بحرین همین روزهاست که برگرده !
یه اتحاد فوق العاده ای در بین کشور های مقاومت وجود داره! دیگه کم کم پیچ های اخریم و نفاق همه منافقا داره ر میشه! اسراییل هم ان شا الله تا کمتر از ۲۰ سال دیگه نابود میشه!
بهترین کارو می کنن فلسطین چه ربطی به ما داره
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
پس ماجرای کشتار فرانسه هم به شما ربطی نداشت که رفتید شمع روشن کردید.
sardar
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
درپاسخ به ناشناس 19:00 باید گفت اونها که برای فرانسه شمع روشن کردن هم مثل شما بودن با این تفاوت که اونا از اینور بوم افتادن وشما از اونور بوم.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
در جواب ناشناس 19:00 باید گفت که شمع روشن کردن مایه ای نداره و در حد همدردی هست و با این کارملت ایران را به خاطر فلسطین منزوی کردن فرق داره.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
متاسفانه این اشتباه استراتژیک ما بود. اسراییل به ما حمله نکرد و عراق کرد. در آینده هم همین است.
این تحلیل نوعی نگاه واقعگرایانه به دنیای کنونی کشورهای اسلامی دارد و ترامپ هم به علم به همین وضعیت تصمیم جنجالی خود را نهایی کرده است.
بفرمایید حزب الله چگونه اسرائیل را شکست داداگر قصه کودکان فلسطینی و لبنانی نبود لبنان نابود می شد . لطفا بلوف نزنید .فکر می کنید ما احمقیم ؟؟؟؟؟؟؟/ اگر به دنبال معجزه هستید راهش دعا کرد است.صادق باشید .با فریب افکار عمومی چیزی درست نمی شود؟چرا در جگ 33 روزه حزب الله داد می زد جهانیا بیایید جنگ را خاتمه بدهید؟آیا ای است معنای پیروزی ؟ اگر پیروز شده بود پس چرا نتوانست وارد خاک اسرائیل شود؟ لطفا با کلمات بازی نکنید . در سوریه هم این روسیه و آمریکا بودند که کار را یکسره کردند . حزب الله زحمت کشید و لی اینکه به این زحمت کشیدن و تلاش می گویید پیروزی این فریبکاری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
امريكا كار رو يكسره كرد
!!!!!!!!
.......عزيز جهان را بهتر بشناس و نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
هزار درود به تو دوست عزیز و نظرت. این مدل تحلیل زپرتی رو فقط در ایران میشه دید که گوینده بنای غلط رو به عنوان وحی منزل میاره و روی اون دروغ یا حداقل موضوع ثابت نشده یک ساعت آسمون و ریسمون میگه و نتیجه گیری هم میکنه!! پشت بچه های مهدکودک و بیمارستان قایم شدن اسمش جنگ نیست چه برسه به پیروزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
من اشتباه رای مثبت دادم
متاسفانه، تحلیل واقع‌بینانه‌‌ای است. از نویسنده تشکر و قدردانی می شود.
این تحلیل کاملا درست و‌کامل می‌باشد ولیکن یک روی کاملا ناگفته این تحلیل ، چرایی نزدیک شدن اعراب به اسراییل و‌آمریکاست که به همین اندازه دارای اهمیت می‌باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
نفاق
رهبرانی که در زاهر مسلمانن ولی در درون پر ازنفاق
این کشور ها از اول هم امریکایی بودند الان فقط رو شد!!!
با سلام

این یک فرصت خوب برای ایران هست که برای اولین بار از اعراب بخواد برای قضیه فلسطین کاری انجام بدن.

ایران در دهه های گذشته بیشترین حمایت هارو از فلسطین کرده و در نهایت الان به زعم اعراب بزرگترین دشمن اوناست.

حالا ایران بایستی کنار بایسته و اعراب ( که مسئولین محترم حماس اونهارو رهبران جهان اسلام خطاب میکنند)
جلو برن و اقدام عملی در مقابل این عمل انجام بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
با قسمت اول کاملاً مخالفم. مسئله اعراب و اسرائیل هیچ ارتباطی به ایران ندارد. چرا ایران باید از اعراب بخواهد که کاری انجام دهند. خودشان می دانند و خودشان. اما با قسمت پایانی که می فرمائید ایران باید کنار بایستد کاملاً موافقم.
نمی دانستم ترکیه هم جزو کشورهای عربیه عجیب!!!!
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
نگفته عربه گفته قدرت اسلامی با دقت بخون
واقعا دشمن ما جهان عرب است یا اسراییل.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
اسراییل که گناهی ندارد طفلی! از دستش در رفته چندتایی از ماهارو ترور کرده چندتایی رو هم اجیر می کنه با پول و سلاح واسه شرارت توی فلسطین هم تصادفی عده ای رو سلاخی می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
فعلاً هر دو دشمن ما هستند. با این تفاوت که اسرائیل دشمنی است که خود علنی آن را بیان میکند و مخفی کاری هم نمی کند . اما اعراب دشمنی هستند که بیشترین سود را از شرایط سیاسی ایران می برند و با بدترین شکل ممکن خنجری زهر آگین را از پشت تا شاهرگهای قلبی فرو می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
همه با ما دشمن هستند . بلا استثناء !!!
بختیاروند
| - |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
هر دو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
اونی که دشمنیش آشکاره شرف داره به اونی که از پشت خنجر میزنه، نمک میخوره و نمکدون میشکنه
طبق مقررات سازمان ملل اسراییل کشوری مستقل محسوب می شود قبلا هم که ثابت شد قوانین بین المللی کاغذ پاره نیستند.ترکیه و مصر و حتی سعودی و...در چارچوب قوانین پذیرفته شده ی بین المللی سیاست های خود را مشخص می کنند.اگر ترکیه موضعی یاغی گرایانه داشت که الان جزو کشورهای جهان سوم بود.ششمین قدرت نظامی جهان نبود.تولید ناخالص داخلی3برابر ایران نداشت..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
توحید داخلی ترکیه 3 برابر ایرانه؟ برو یه نگاهی به تولید داخلی هر دو کشور بنداز بعد این جا برا ترکیه تبلیغ کن.
یه وقتهایی فکر میکنم اگر اسراییل نبود این عربها تا حالا مارو تیکه پاره میکردن اینقدر سنگ عربها رو به سینه نزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
عراق و عربستان همین کار را کردند و امارات پول ایرانیها را با دست خودشان بالا میکشد و فخر می فروشد.
عجب تحلیل جالبی خیلی کارا میشه با این تحلیل‌ها کرد
خیلی راحت میشه توی متن جامعه‌شون کار کرد بعدم هر نتیجه دلخواه رو گرفت
راه قدس از حلبی آبادهای ایران می گذرد
مسئله فلسطین به ما هیچ ربطی ندارد
منابع کشور رو حیف و میل نکنید
مردم دچار فقر شدن از پس که پول و سرمایه این مملکت رو خرج این مسخره بازی ها کردید
پاسخ ها
mmf
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
به دعوای اینکه به ما ربط داره یا نداره کاری ندارم اما یک سوال دارم. شما همانهایی نیستید که در سالروز کوروش آزادی یهودیان بدست کوروش و لشکر کشی داریوش به مصر و غیره و غیره را جار میزنید؟ باز نمیدونم میپرسم از شما راست میگید مردم دچار فقر شدن با اینکه پولداریم ولی کیه که نمیگذاره پولهامونو بیاریم داخل یا با دنیا تجارت کنیم؟ اسرائیل و اذناب جیره خوارش تو آمریکا نیستند؟ باز نمیدانم میپرسم از شما راست میگید به ما چه ربطی داره میتونید به من بگید به آمریکا چه ربطی داره؟ باز میپرسم راست میگید به ما چه ربطی داره ولی به انگلیس که بانی این رژیم کودک کش هست هم ربط نداره ولی حتی آنها هم مخالفت کردند با این کار آمریکا. ممنون میشم جوابمو بدین تا روشن شوم و بیام در جرگه شما هموطنان مدافع فقرا و وطنپرست و پاسدار آیین باستانی ایران آریایی.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
جواب به ام ام اف: شما اگر صبح تا شب مرگ بر امریکا و اسرائیل نگید چه دلیل داره اسرائیل بخواد با مردم ایران دشمنی کنه؟مخالفت های انگلیس و هر کشور دیگری هم صرفا در حد محکومیت لفظی هست. تهدید موشکی که نمی کنند. شما هم محکوم کن و اصلا مراوده ای هم با اسرائیل کودک کش نداشته باش.
فکری به حال اب ایران بکنید بیکاری، اختلاف طبقاتی، زلزله های بعدی خسته شدیم از اسم فلسطین و اسرائیل و امریکا بسه ... !
بانی اصلی این رخداد در ابتدا حرص و آز خود فلسطینی ها بود که با شوق اراضی خود را به یهودی ها می فروختند آنهم به چندین برابر قیمت واقعی و الان در بهترین کشورهای اروپایی و آمریکا دارای شرایط زندگی اقتصادی ایده آلی هستند آنانی که در فلسطین ماندند گروه عظیمی از توده عادی بودند که به دلیل وطن فروشی آن عده قلیل امروز در حسرت داشتن کشوری مستقل مانده اند لذا همین حاکمیت پول و قدرت اقتصادی یهودی ها توانست چنین اوضاعی را رقم زند ! پس آنچه در دنیای امروز مبنا و معیار تمام تحولات سیاسی است منابع مالی و اقتصادی است نه عصیبت قومی و نژادی و دینی و منافع اقتصادی هیچ کشوری ایجاب نمی کند در تقابل با اسراییل و آمریکا قرار گیرند چون منافع ملی خودشان به خطر می افتد. هر چند این واقعیت تلخ با اخلاق و شرف انسانی بسیار فاصله دارد ولی ادبیات حاکم در روابط بین الملل شده است .
سلام علیکم، آن روزی که جهان اسلام را در جنگ جهانی اول تجزیه کردند، اسراییل را بعنوان ژاندارم منطقه بوجود آوردند و اکنون تاریخ مصرف آن تمام شده است. این رژیم جزء عقب نگهداشتن و کنترل کشورهای اسلامی وظیفه دیگری ندارد. این تصمیم ترامپ یعنی اینکه اسراییل وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است. در حالی که قدرت خداوند متعال و مسلمانان روزی از دست عباد ا... بر سر یهودیان و حامیان آنها فرود آمده و اثری از نسل یهود باقی نخواهد ماند. مسلمانان باید همان کاری را بکنند که در بیروت در سال ۱۹۸۲ کردند و پایگاه آمریکایی ها را منفجر کردند. پاسخ انتقال سفارت همین است و بس.
ترامپ یه حرف درستی زده باشه همینه ، جهان عرب مرده است.
آخرین جمله و مهمترین جمله رو تو این مقاله باید مینوشتی که ننوشتی...من بهت میگم:واکنش ایران هم مثل این سال هایی که میگذرد محکومیت و درخواست از مردم برای به تظاهرات بعد از نماز جمعه خواهد بود....واکنشی که 90 در صد مردم نسبت به آن بی تفاوت و با آن مخالفند....
اسراییل نابود می شه چون خواسته الهی هست و ایران بی نهایت هزینه کرده و می کند و این تصمیم ترامپ هم به نفع محور مقاومته و سران مرتجع عرب دسوا می شن
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
شصت ساله که میگید نابود میشه!! چطوری؟هرروز داره قوی تر میشه .ماها بهش شخصیت دادیم تا اینطوری گنده بشه.با اختلافاتی که بین مسلمانها هست اسراییل هم هست.با شعاردادن مشکل اسراییل حل نمیشه عزیز دل
جهان اسلام جهان عرب ؟! تک تک آنها هم دیگر را قبول ندارند چند میلیون یهودی کل این جهان را بهم ریختند ........
بهترین زمینه برای اتحاد کشورهای اسلامی کنار گذاشتن اختلافات خاموش کردن جنگ های بی فایده فراهم شده ای است. فرصت کم گیر می آید دست تمام مسلمان ها را بفشارید و اعلام برادری کنید جنگ ها را کنار بگذارید ...در این مورد مسلمین اختلافی ندارند آمریکا می خواهد وحدت مسلمین را به محک بکشد اگر ایران از ایمن فرست استفاده نکند به اختلافات بی فایده دامن بزند خسارت جبران نا پذیر بر مسلمین وارد خواهد شد... بگو سلام بر ایران سلام بر عربستان سلام بر ترکیه سلام به مصر سلام به همه کشورهای اسلام هر کس گامی بر داشت که به نفع مسلمین است با جان ودل از آن حمایت کنید حتی اگر عربستان آن گام را بردارد به مسلمین قدرت بدهید دست هم را بگیرید. برای کار بزرگ همکاری کنید برادر کشی تا کی .
این همان نتیجه تحلیل و پیش بینی خوش بینانه شما از بیداری اسلامی و یا بهار عربی است که گوش فلک را کر کرده بود
چرا اینقدر در رسیدگی به مردم کشورکوتاهی شده که الان مردم چشمشون رو به جنایتهای یک مشت وحشی بستن و میگن مسئله فلسطین به ما چه؟ مسئله عربها به ما چه؟
واقعا اینها مسائل مربوط به فلسطین و عربهاست؟ انسانیت کجاست. مسئولان چی کار کردید با مردم؟؟؟
اقا کل کشورهای عربی نوکر امریکا ببینم ما در قبال اسرائیل چه میکنیم بخدا اگه یه فشنگ بزنیم سمت اسرائیل بابا اهداف عوض شد
اقا کل کشورهای عربی نوکر امریکا ببینم ما در قبال اسرائیل چه میکنیم بخدا اگه یه فشنگ بزنیم سمت اسرائیل بابا اهداف عوض شد نامردی اگه منتشر نکنی
متاسفانه با ایجاد گرایشها و تنوع فرقه ها در اسلام که رد استعمار پیر و جدید(انگلیس و امریکا)در تمام کشورهای اسلامی دیده میشوند تشکیل ارتش متحد کشورهای اسلامی (ناتوی اسلامی)رویایی دور از دسترس است وگرنه (با توجه به وجود منابع زیر زمینی)تعیین شیوه گردش اقتصاد جهان بدست کشورهای اسلامی بود.گرچه حفظ منافع ملی و قدرت منطقه ای به اقتصادی قوی و پویا و فارغ از حرص و طمع و اختلاس بعنوان پیش نیاز محتاج است.
چه. عجب!!!!!!
بارها به مناسبتهای مختلف در پیامهای ارسالی نوشتیم. و بارها برخی گفتند عربها از جمله فلسطین هیچ علاقه ای به ایران ندارد حتی سوریه( نمونه اش بازی والیبال)
حتی عراق و حتی افغانستان...اما سانسور کردید و کردند.....
خدا را شکر بالاخره خودتان به زبان آمدید!!!!
این اعراب بی عرضه تر از انند که من می بینم و ترامپ همه کار خواهد کرد
موضوع اینقدرها هم می گید بد نیست اساسا مسلمانها در چند سال اخیر رشد خوبی کرده اند.مواضع ایران و ترکیه به عنوان مثال بسیار بهم نزدیک شده است و مردم کشورهای اسلامی دارند به این باور می رسند که راه اتحاد و قدرت مسلمانان از احترام به همدیگر می گذرد. اقدامات کشورهای اروپایی، روسیه و آمریکا و چین و جنوب آسیا و پیمانهای جهانی مانند ناتو و ... به مسلمانان معنای واقعی عبارت کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من را نشان داد. اکنون جای خالی پیمانهای اقتصادی و نظامی و ... بین امت مسلمان بسیار دیده می شود. اقدامات بی سابقه در کشورهایی مانند ترکیه و قطر و نهادهای مردمی در کشورهای مسلمان مانند مصر بوی امید و همگرایی در بین کشورهای مسلمان را فارغ از تعصبات انشعابات مذهبی می دهد.
دم ترامپ گرم.خوب گول مالید سر طرفدارای عربش.
سعی کنیم اسراییل دوباره مساله مسلمانان شود. با اتحاد با کشورهای منطقه. عدم تندروی در ایران.
جوان عرب هم وقتی می بیند با دوربینهای اسرائیلی شناسایی می شود وفردا روزی برای کارگری ساده هم به مشکل می خورد باور کنید ته دلش خالی می شود روسا هم که به کمک این وان وابسته اند واختیاری ندارند .هوا بس ناجوانمردانه سرد است .
بگذارید خوش باشند چقدر جنگ ؟؟
سکوت دولتمردان ما در این موقعیت بهترین کار ممکن است!! و منتظر اقدامات سلمان و نوچه هایش باشد!!
تا امت عرب دوست از دشمن تشخیص دهد !!
حالا اگه ایران نشد کاسه داغتر از آش؟
با سلام کاربران عزیز واقعیت دنیای عرب با قدرت بر حسب قومی و خونی و نژادی و مذهبی گره خورده چرا ایران ما را درگیر آنها کردید تمام مشکلات اعراب را به داخل ایران کشیده شده. تا کی ادامه میدهیم تمام سرمایه و پول کشور بصورت هدایت نشده در ساخت کاخ و خرید زمین حرکت کرده و متاسفانه باعث تخریب بهترین مناطق کشاورزی کشور شده یه مسافرتی به گیلان و مازندران و گلستان برید تمام مناطق جلگه ای حاصلخیز به خانه تبدیل شده شما در فکر زمین تصرف شده فلسطین هستی چند روزی هم به اینکار و دنیای عرب را مشغول میکنند شعار بدین تا اوقات فراغت پر بشه والسلام
احسن
خواهشا این تحلیل عالی را در تمامی خبر گزاریها و سایتها جهت هوشیاری تمام ملل مخصوصا هموطن ها قرار دهید واقعا فوقالعاده بو باید مرحبا گفت
ایالات متحده می خواهد پایتخت اش در سرزمین های اشغالی را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند!!!!؟؟؟؟ ایالت متحده میخواد پایتختش رو منتقل کنه !!؟؟؟
احتملا عربستان برای تنبیه امریکا 500 میلیارد دلار دیگر به آن کشور خواهد داد
فلسطین مسئله اول مسلمانانه و امام فرمود انقلاب ایران برای حل مسئله فلسطین بوحد آمده و کارویژه اش نابودی رژیم جعلی اسرائیله الکی اعراب را دشمن خود نکنیم اونا هم دوست دارند با برادر بزرگ مسلمانشون بزرگ و قوی بشن نمی شه با تفرقه انید زود حل شدن مسئله اول دنیا را داشت فلسطین و بیت المقدس برای مسلمانان عزیزترینه
ترامپ میداند نگرانی اصلی دول عربی سیاست منطقه ای ایران است او از این نگرانی بسود اسرائیل باج میگیرد و دست اخر وعده هایی را که به جهان عرب میدهد را جامه عمل نمیپوشاند او خوب میداند راه اسلام و سایر ادیان از هم جداست .
چند سال دیگه تحمل کنیم ظهور نزدیکه و فلسطین کلید رمزآلود ظهوره و حضرت حجت زمانی ظهور خواهند کرد که حجت برای همه تموم شده باشه و با این کارها حجت داره برا همه تموم میشه . روی سوریه و عراق در جنگ بعدی باید حساب ویژه باز کرد
مردم عرب از دیر وقت آگاه بوده اند آنها رفاه و آرامش می خواهند نه جنگ با اسراییل. فلسطین کی هست بروند با اسراییل روابط خود را درست کنند. به بقیه چه ارتباطی دارد.
"حال این پرسش پیش می آید که توده و کف جوامع عربی چه؟ " فکر میکنم این سوال رو میشه در مورد توده ایرانی هم پرسید. به هر دلیلی قضیه فلسطین در ایران هم از سطح توده پاک شده و به مسئولان رسیده
یکی این وسط بگه ما چرا کاسه داغ تر آش شدیم ؟
در طول تاریخ ده ها کشور زمین از دست دادن ، فلسطینی ها هم یکیشون ؛ بشینن با هم به توافق برسن یه جوری با هم زندگی کنن ، این وسط منابع ایران چرا باید بیخودی هدر بره ؟
از قدیم اعراب ویهود همدیگر را پسر عمو
میدانستند !!!!!!
من توى عربها زندگى كرده ام اونها بهيچ وجه از ما ايراني ها خوششون نمي آيد ماييم كه خودمون را به اونا چسبونديم شما فكر ميكنيد اگر اسرائيل از بين برود و دولت مستقل فلسطين إيجاد شود ، اونا ميان طرف ما ، چه موضعگيرى سياسي خواهند داشت ؟ همين ها ميشوند أردن يا مصر و ... دوم .
مردم خودمون هزار و بك جور مشكلات اقتصادى دارند اونوقت سر ماه پول نفت اين مردم بايد تقسيم بشه تو جيب سوريه ، لبنان ، يمن ، عراق و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
احسنت ، آنها ایران را دشمن خود میدانند و به مسلمانی ایرانی ها توجه ندارند. این ایران است که کاسه داغتر از آش شده.
بهتر
حرف راست را باید از دهان بچه شنید
تحلیل کاملا منطقی بود.
ولی مطمئن باشید فلسطبن کماکان برای ما مساله اول سیاست خارجی خواهد ماند.
کی وحدت جهان اسلام را به هم زد ؟ هنوز داریم با نفرت میگیم پادشاهیه شیوخ عرب طرف بازیکن خوبی هست سر بزنگاه که همه کیش و مات شده اند ضربه را زد.
یجوری صحبت کرده انگار پان عربیسم چیز خیلی خوبی بوده.
یه تعصب پوچ بوده که باعث جنگ ایران و عراق و تغییر نام خلیج فارس شد.
درود به شرفت با این تحلیل عالی
فلسطین هیچ ربطی به ایران نداره تا الان هم الکی قاطی ماجرا شدیم تو این چهل سال چقد باعث نابودی اسراییل شدیم.بهتره با خودمون رو راست باشیم
اين درگيري بين عرب ها وعبري ها است و به ايران و اسلام ربطي نداره بيخود هم نبايد نخود اش بشيم و چوب دو سر طلا
یعن تابناک عاشقتم عالی بووود ... خالد مشعل با پرچم معارضان سوری در بیت المقدس دور افتخار می زد!
کاش یک نفر تو ایران هم می فهمید ...کاش این تحلیل ها را بخواند ملت آگاه شدند که جنگ ادیان جز بدبختی عایدی ندارد
براي اينكه به حاكمان ايران ثابت بشه اعراب فلسطين چقدر حق شناس هستند پيشنهاد تاسيس سفارت ايران در قدس شرقي رو بع فلسطيان بدهد
به ما چه ربطی داره قدس بشه پایتخت اسراییل خیلی هم خوب میشه
یهودیا پر زورن، حکومت آمریکا باس از ناحیه اونا تصمیم بگیره
وقتش شده به خودمان برسیم.
جامعه پر شده از مشکل .
همه مشکلات هم ریشه در اقتصاد فاسد و پر از رانت در داخل داره و به سیاست خارجی مخصوصا فلسطین ربط نداشت !!!.
ایران را دریابید.
تحلیل دقیق و به جا بود.
جالبه که نه از اجلاس فوق العاده اتحادیه عرب خبری است نه از اجلاس فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی
از حکامی که دو روز پیش با همین ترامپ رقص شمشیر کردند چه انتظاری میشه داشت!!؟
تشکیل دولت فلسطین یعنی چه؟ یعنی یک دولت عربی بیشتر، یک خلیج ع ر ب گوی بیشتر، یه دولت مدعی جزائر 3 گانه بیشتر. این آرمان بزرگی هست که ملت ایران به خاطرش خودش را با غرب گلاویز کرده؟
مسئله ی فلسطین مسئله ی ما نیست
ما نفعی از دوستی با اعراب نداریم البته این به معنای طرح دشمنی هم نیست دلیلی هم ندارد کاسه از اش داغ تر باشیم
امروز فلسطینی ها هم منافعشان را خوب می شناسند اگر ببیند این گاو دیگر شیر نمی دهد شک نکنید پوستش را می فروشند
حق با ترامپ است اما جهان عرب مرده نه جهان اسلام از جهان عرب هم کسانی هستند که زنده.اند واین دنیا را به ان دنیا نفروخته اند
به جهنم که جهان عرب مرده! به فکر جوانان این آب و خاک باشید که از دست رفته اند!
و ما شدیم کاسه از آش داغتر و به خاطر هواخواهی از آرمان فلسطین سالهاست منافع خود را به خطر انداخته ایم.
چرا دل عربستان رو بدست نميياريم،حماس حاضر نيست تمام و كمال دستتشو بزار تو دست ايران، خالد مشعل نون ايران و سوريه رو خورد و ب مقاومت پشت كرد، سوريه اينقدر ويرانه ك اسرائيل هر روز بهش حمله ميكنه و كاري هم نميتونه انجام بده، يمن دو تكه شده، سوريه دو تكه شده، عراق همچنين، لبنان ثبات داره ولي چند حزبي با افكار مختلف هست، بحرين مشكل داخلي داره،ليبي هرج و مرجه، قطر با عربستان درگيره، اردن و مصر جيره خوار آمريكا هستن، شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه عرب فقط بلدن ايران رو محكوم كنن و جزاير رو متعلق ب امارات بدونن. فعلن اسرائيل تو حاشيه امن هست و با خيال راحت شهرك سازي ميكنه. ايران و عربستان بايد از خر شيطون بيان پايين، شيعه و سني بايد در عمل باهم باشن نه در حرف، چون فعلن باهم درگيرن
تصمیم پرزیدنت ترامپ با توجه به سابقه موافقت باانتقال سفارت به اورشلیم که شرقی وغربی ان مشخص نیست توسط کنگره حدود بیست سال قبل ووعده انتخاباتی و شرایط فعلی خود او در پرونده های انتخاباتی ووضعیت نه اشفته بلکه کاملا تخریب شده اعراب توسط خود اعراب است.تصور میکنم که اگر اعراب در همان سالهای اول ۱۹۴۸ این میزان خسارت را توسط اسرائیل میپذیرفتند اسرائیل را اشغال میکردند.اعراب روشی را در مقابل اسرائیل در پیش گرفتند که نه تخصصی کافی داشتند ونه امکانات لازم دیگری که لازمه جنگ است..نه تخصص جنگ های باماشین الات زرهی داشتند ونه با هواپیما ودیگر ادوات نظامی.این روش را اسرائیل بر انها تحمیل کرد که ادوات نظامی بیشتری داشت وتخصص وفن بیشتری.از ان تاریخ تا کنون هم در زمینه بسط وتوسعه وبروز کردن این ادوات کمک گرفته وخود فعال بوده است.ناسیونالیست عربی مشکلات عمده ای داشت ۱-از کشور عربی در جه دوم شروع شد. با خود اعراب درجه اول در تنازع بود۲-ناسیونالیزم بعد از جنگ دوم خریدار عمدهای در اروپا نداشت وشکست خورده بود۳-سعی در مخالفت با ایران نمود که وجوه مشترکی با اعراب داشت میکرد که لازمه ای نداشت.جمله ای از شاه مخلوع در انزمان بخاطر دارم.شاه در زمان جنگ شش روزه در ایران نبود در اروپا سویس یا اطریش بود.در بازگشت در یکی از فرودگاههای ترکیه توقفی داشت.از او در مورد جنگ شش روزه وگرفتن زمین های اعراب سئوال کردند.پاسخ دا د زمان ان گذشته است که بتوان با زوراسلحه زمینهای دیگران را تصاحب کرد.نقل به مضمون است.ناسونالیست عربی ناصر با همه صداقت عبدالناصر وهمه احترامی که اودارد هم میخواست با عربستان در گیر باشد هم با شاه وهم با اسرائیل برای محو کلی وهم دانش نظامی و توان تکنولوژیک علمی وکاربردی وسرمایهای لازم نداشت. بسادگی فریب اسرائیل را خورد.شعار جنگ میداد ولی علاقمنند به شروع وامکان مادی و اقتصادی داخلی وخارجی وتجهیزاتی وپشتیبانان سیاسی لازم ادامه جنگ را نداشت.شوروی سابق پس از جنگ شش روزه با اسرائیل قطع رابطه کرد ولی او هم فریب خورد ومشغولیتهائی کافی در ویتنام داشت.عبدالناصر در زمینه ای با اسرائیل شروع به تخاصم کلی کرد که تجهیزات وامکانات اقتصادی ومنطقهای وبین المللی در ان نداشت.سادات معاون ناصر واز افسران اولیه گروه افسران ازاد بود.گرچه خط سیاسی او مقبول مردمی واقع نشد ولی نتیجه بخش تر بود.روزی یک دانشجوی مصری بمن گفت حداقل زمینهایمان را گرفت.در انزمان اسرائیل امتیازات بیشتری هم برای ترک مخاصمه به دیگران میداد. اسرائیل به پیروزی های جزئی وممتد می اندیشد واعراب با شعار به پیروزی کلی ودر اب انداختن اسرائیل. اینکه اسرائیل به منطقه با سیاست و نیرنگ وارد شده است شکی نیست. بر طبق امار منتشره کتابهای خودشان در دهه های اواخر قرن نوزدهم وتشکیل کنگره های اول صهیونیسم چندین هزار نفر در فلسطین بودند. ولی به پیروزی کم کم وممتد قانع بودند.ولی اعراب همواره علاقمند به شعار کلی اند که قابل دسترس نیست. اعراب استراتژی مناسب تری با توجه به امانات خود در مواجهه با اسرائیل بیاندیشند.
خسته شدیم از این عربها که فقط به دشمنی با ایران فکر میکنند. بگذارید با اسراییل جال کنند و ارتش همه آنها را در سه روز نابود. تاریخ گواه این مطلب است.
ترامپ اول بین دو قدرتمند منطقه و جهان اسلام، آیران و عربستان تفرقه و شکاف انداخت ، به یکی برجام را فروختند به دیگری اسلحه و حمایت در جنگ بین یمن ‌عربستان طرف عربستان را گرفتند ، از طرفی دیگر به تضعیف حزب الله و جنگ درون لبنان را خواستن بر پا کنند، و از طرفی دیگر بحران قطر و کردستان را الم کردند. و اسراییل را از ترس ایران به اعراب نزدیک کردند ، تا زمینه را آماده کنند و قدس را پایتخت اسراییل کنند، و حالا واسه بستن دهن عربستان و ایتلاف به آنها هشدار دادند که باید موضوع یمن را حل کنند و یا مقاومت اساسی در باره قدس از خود نشان ندهند.
الان اگر تمامی کشورهای مسلمان مخصوصا ایران، ترکیه ،عربستان و مصر باید تمامی اختلافات را به خاطر اسلام وقدس کنار بگذارند که وقت نابودی اسراییل و تحلیل قدرت امریکا فرا رسیده.
در حال حاضر ایران ،عربستان، ترکیه ،مصر و حزب الله همراه با روسیه و چین هم اسلحه هم پول و هم حامی دارند، تا پوزه امریکا ‌اسراییل را بخاک بکشانند . این موقعیت را نباید بهسادگی از دست داد.
ترامپ با این کاری که کردی شیر مادرت حلالت باد.خوب بینی این عربها را به خاک مالیدی.
مسئولان ایرانی‌ نباید با وزنه برداران اسرائیلی کشتی‌ بگیرند. اصلا مرگ ٔبر جهان !
آخ دلم خنک شد. دمت گرم دونالد
اول عربستان مصرواردن ازقبل با تصمیم ترامپ موافقت کرده اند. فقط ظاهرأ مخالفت در حد اعلامیه نشان میدهند. دوم این به ما ربطی ندارد. اعراب هرگز په همدیگر کمک نکردهاند. ما نباید کاسه داغتر از اش باشیم. باید هو شیار بود ومواظب مردم و مملکت بود. هیچکس حق ندارد مردم را برای این اعراب ترسو به جنگ بفرستد. سالهای سال است که برای همشان ادای بابا بزرگی کردهایم. اما بهوقتش به ما ضربه زدهاند.
تاریخ 100 صد ساله ایران نشون داده هم حمله نتیجه بدی برای ایران داشته هم مقاومت علنی هم صلح و سازش . بهترین حالت در ایران تو این دوران داره صورت میگیره چهره بیرونی ما خنده ظریف و پشت پرده چهره مقاومت از بیرون مرزهاست . بهتره آقای روحانی روند این یک ماهه اخیرش رو و موضع تندش رو کنار بزاره و این داستان رو بسپره دست مقانات نظامی . مقاله خیلی جالبی بود . کشور های عربی روز به روز دارند وابسته تر میشند یه روزی دچار پاشیدگی درونی میشند . نباید نگاه به ظاهر زیباشون کرد . این زیبایی ظاهری به یک تصمیم آمریکا بنده . متاسفانه فساد دولتی و این چند نهادی در رابطه با تصمیم گیری در مورد مسائلی مثل مالیات و واردات و فرهنگ و ... و رشد افراطی گری برای عرض اندام کردن میان عوام مارو عقب شاید نندازه ولی سرعت رشد رو از ما گرفته . حکایت تغییر شاهان و دولت های ایران با یک اشاره آمریکا نباید فراموش شه و این روند اصولی که داره براساس اون در مورد مسائل منطقه جلو میره باید ادامه پیدا کنه ولی اصلاح امور مملکت و مبارزه با فساد میتونه جلوی خیلی از اتفاقات ناخوشایند آینده رو بگیره . مردم نازاضی اند و این نارضایتی مثل قدیم سیاسی نیست و اقتصادیه و نمیدونم چرا مقامات ما کاری نمیکنند چرا پوست اندازی نمیکنند در سطح مدیریت چرا برنامه ریزی ندارند برای نیروهاشون برای دولت الکترونیک چرا انقد روندش کند پیش میره / امکانش هست نظرم رو منتشر کنین شاید یکی ببینه . نهاد های اصلی مملکت بشینن یه روز هر طرف کوتاه بیاد یکمی از مواضعش و بزارین یه تصمیم و حرف تو اداره مملکت باشه . روزی که دیر شد شما که نه من بی آزارم میسوزم .
یکی از واقعی ترین تحلیلهای پس از انقلاب در ایران بود لزومی نداره ما فلسطینی تر از فلسطینیها و عربتر از اعراب باشیم به ما چه ربطی داره توی آنجا چه میگذره ما هم باید منافع ملی خودمان را بر هر چیزی ارجح بدانیم مشکل غرب با ما و آمریکا با ما تنها همینه که ما فلسطینی تر از خود فلسطینیها و عربتر از اعراب بودیم ما هم بنشینیم گوشه ای و منافع خودمان را از هرماجرایی بدست بیاوریم وگرنه اعراب دوست ما نمی شوند
پاسخ ها
علیرضا
| - |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
ایران به اندازه ی کافی توی این 40 سال سنگ فلسطین رو به سینه زده. حالا باید ببینیم کشورهای عربی - اسلامی چه میکنند. به امید اینکه این اتفاق بابی بشه برای یکپارچگی کشورهای اسلامی.
فلسطین به ما چه؟
دلم می خواد روزی برسه که هیچ برادری بین ما و کشورهای مسلمان دیگه وجود نداشته باشه ،واللا هرچی بدبختیه از این برادرا نصیب ما میشه
بابا یه رفراندم در مورد فلسطین بذارن آخه تا کی،
ایران را دریابید ، جوانان ایران را دریابید.
ایران با توجه به منافع ملی می بایست در این موضوع بگونه ای رفتار نماید که دیگرملتها بدانند پشتیبان اصلی قدس چه کشوری است و به موازات بتواند ضمن حفظ ارمانها به قدس از دیگر کشورها امتیاز بگیرید به این معنا که با کارت دیگران امتیاز بگیرید
به ما ربطی ندارد مشکل اعراب و اسرائیل است
ولی واقعا این اسرائیلی ها شیطان درس میدن و برای گرفتن خاور میانه دارن با پول خودمون سرمون کلاه میذارن همه هم خواب هستند و ایرانم یه دست همیشه گفتن یه دست صدا نداره کی این عربای احمق میخوان از خواب بیدارشن خودتون عکس ببنید چه ذوقی میکنند کنار ترامپ هستند انگا راصلا شخصیت ندارن شصخیت برن از رهبر کره شمالی یا کشورهای مکزیک یاد بگیرن واقعا ابروی هرچی مسلمان بردن بدبختهای ضعیف در دنیا همیشه قوی ها باقی میامنند ضعیف در اخر نابود میشوند چون قانون جنگل حاکم است
کشور مثل محله هست هر اتفاقی بیفته دقیقا به ما ربط داره زمین بریم آسمان بریم اعراب همسایه ما هستند تا زمانی که گفتمان ما گفتمان غربی هست احمقانه اعلام بیطرفی میکنیم و مثل دولتهای عرب برای غرب فرش قرمز پهن میکنیم اینجا منطقه ماهستش نمی تونیم کتار باشیم شاهد ماجرا کشورداری که مثل دعوای زن شوهر که می گن به ما مربوط نیست گفتمان اسلام یرای مردم مسلمان برادری هست و چون بعد از پیامبر اکثر ا پادشاهی کردن وسلطنت نه ادامه راه ایشان این بلا به سر مردم مسلمان آمده
فلسطین در اویل قدرت گرفتن داعش از اونها حمایت کرد در قضییه یمن از عربستان
ترامپ در حال انجام آن چیزیست که شما بارها به آن اشاره نموده اید و آن ویران سازی تمامی دستاوردهای سیاسی گلوبالیسم در جهان است و از سویی دیگر عملکرد به دکترین ریگان که صلح فقط در سایه قدرت امکانپذیر است.
به هرحال ترامپ با اینکار گامی عملی را برای ایجاد صلح مابین فلسطینیان و اسرائیل برداشته است.
ترامپ و اسرائیل آرزومند این هستند که حماس . جهاد اسلامی . ایران . حزب الله و یا نیروهای دیگری از این دست اقدامی انجام دهند تا شمشیر یکسره فرود آید. فلسطینیان و انتفاضه مسئله ای مهم نیست و انرژی است که بیهوده به هدر خواهد رفت. شاید دلیل ای حماس فقط به شعار دادن به خرج دیگران قناعت کرده همین باشد که بخوبی دریافته اند که این بار سمبه بسیار پر زور است.
شناسایی بخش شرقی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل عملا تکلیف فلسطینی ها را روشن مینماید. یا باید به دولتی فلسطینی با این شرایط راضی باشند و یا اینکه میان کشورهای عربی تقسیم شوند.
ترامپ بر اساس سیاستی کاملا پیش بینی شده از سه جبهه به گلوبابسیم هجوم برده است. اعراب در جبهه ایران چنان مشغولند که مسئله فلسطین برایشان در اولویت قرار ندارد و غرغرهای این چنانی نیز جز برای خالی بودن عریضه نیست.
چین و روسیه نیز در حال ارزیابی حضور نیروهای آمریکایی و هم پیمانان کره ای و ژاپنی در جوار مرزهایشان به بهانه کره شمالی. به عبارتی در این یکساله چنان برنامه ریزی نموده اند که ز هر طرف که شود کشته به سود عمو سام است.
شاید تنها چیزی را که گلوبالیستها در این شرایط تصور نمیکردند همین بود. گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
اگر حاکمیت کامل اورشلیم بدست اسرائیل بیفتد؛ حفّاریها را شروع کرده و «معبد سلیمان» را از زیر خاک بیرون میکشند.
حضرت محمّد نیز نخست به سوی «معبد سلیمان» نماز میخواندند.
یادمان نرفته که حزب‌الله از وسط محله‌های پر جمعیت به سمت اسرائیل موشک پرانی می‌کرد یا اینکه انبار مهماتش رو داخل بیمارستان‌ها می‌گذاشت (به این امید که در تلافی اسراییل، چهارتا زن و کودک بمیرن و فریاد حقوق بشری سر بدن)
حالا شما فکرشو بکن پایتخت اسرائیل یه شهر مقدس (برای تمامی ادیان سامی) باشه، آیا میشه به این شهر موشک زد؟
اگه بزنن چی میشه؟
آیا لازمه خود اسراییل اون مسجد رو خراب کنه؟ (یا اینکه به یکی ازون موشکا «ول کام» میگه؟)
خلاصه که روزهای عجیبی در انتظار خاورمیانه هست
سلام.چند نکته 1: ترامپ مطمئنا قبلا با اعراب هماهنگ شده بود 2: کشورهای عربی اینقدر وابسته به امریکا هستند که حتی برای اب خوردن هم اجازه میگیرند3: حماس و فتح و غیره اگه عرضه داشتند تا الان کاری کرده بودند.4: به نظر من برای ما اعراب خطرناک تر از اسراییل هستند.
حالا چرا ایران داره خودش رو برای اعراب فدا میکنه وقتی که هیچ عربی در راستای منافع ایرانی قدم بر نمی داره که هیچ بر علیه آن هم با دشمنان ایران همکاری میکنه
بهترین راه حل برای حل مشکلات منطقه ، صلح ایران و عربستانه. وقتی ایران و کشورهای عربی و اسلامی یک دل باشند ، امثال ترامپ جرات چنین تصمیمگیری هایی رو پیدا نمیکنند.

من قطعا اگه بخوام یه روزی بین عربستان و آمریکا یکی رو انتخاب کنم، قطعا انتخابم عربستانه. اون ها برادرای ما هستن.

ای کاش همه ی ما مسلمون ها فارغ از شیعه و سنی ، یه جامعه ی اسلامی خوب و قوی داشتیم.

واعتصموا به حبل الله جمیعا ولاتفرقو .....
ما نمی توانیم با 2کشور بزرگ عربی مصر و عربستان رابطه ایجاد کنیم و سفارت داشته باشیم.تازه با امارات هم رابطه خوبی نداریم.با بحربن هم مشکل داریم کویت و قطر هم که پایگاه امریکا هستند.چرا این همه اعراب با ایران مشکل دارند و همه حاضرند میزبان پایگاه های نظامی آمریکا علیه ایران باشند.
کارشناس خاورمیانه اقای نجفی را من خوب می شناسم ایشان در مورد کشورهای عربی انچه که واقعیت دار را بیان کرده و آنهم با جرات . ولی جرات این را ندارد که اثرات منفی از نظر روان شناختی ایران ارائه دهند چرا که ایشان محصل بقول خودشان استادانی است که جرات ازخط خارج شدن را ندارد و یا نمیتوانند بشوند یکی اینکه عامل انفصال کشورهای اسلامی چیست ویا چه کشور ویا چه کسی است و این تفرقه از چه زمانی شدت گرفت نه اینکه نبوده بلکه به این سرعت نبوده مثلا ایرانیان از اول انقلاب تا کنون سالی چندین بار اسرائیل را از روی نقشه پاک میکنند و تاریخ مرگش را هم تعیین میکنند و این عمل را هیچ کشور اسلامی از سال تاسیس اسرائیل تا کنون انجام نداده است و این یکی از بهترین سلاحهایی است که این کشور از آن بهره برداری کلانی در سطح جهان کرده عامل مهم دیگر صدور انقلاب بصورت ناشیانه به کشورهای اسلامی که نه در توانش بوده نه شیوه درستی انتخاب کرده فقط باعث شد عربستان به سلفی گری شدت بخشد که عربستان توان اقتصاد اش را داشت ولی علم کافی در شیوه آن را نداشت این دو عامل اصلی و عوامل دیگری باعث تفرقه بین کشورهای اسلامی در منطقه شد مثلا اگر بهار عربی رخ نمی داد و بدنبال آن جنگهای هم در منطقه اتفاق نمی افتاد اردوغان توانسته بود ترکیه را به عنوان الگو به دنیا و جهان اسلام معرفی کند همانطور که دیدید مصر و تونس به میدان آمدند که طوفانی امد کاسه و کوزه را بهم ریخت این بهترین شیوه ای بود که ترکیه در پیش گرفته بود یعنی از خانه خودت شروع کن .همانطوری که بیشتر کاربران خارج از موضوع اشاره کرده اند بداد ما برسید یا بقول سهراب پدرم وقتی مرد مرد بقال از من پرسید چند من خربوزه میخواهی . من از او پرسیدم ؟ دل خوش سیری چند ..در حالی که نویسنده ترکیه را در کتگوری کشورهای عربی قرار داده که باید اشاره میکرد تا صد سال پیش این ترکها بوده اند که از اسلام دفاع کرده اند و صد سال پیش ما و عربها از آنها تحویل گرفته ایم و این است حال و روز ما ...یعنی در ان زمان که در بخارا ، سمرقند ، مراغه مسلمانان علم نجوم داشتند در اروپا ملت رو درختها زندگی میکردند و قارچ می خوردند در پایان اگر به حاکمیت ملی صدمه نزند لطفا بروز دهید
بدون تردید عدم رابطه ایران و آمریکا، و از آن بدتر مقابله آمریکا و ایران، به سود دولت های اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده، ترکیه، روسیه، چین، و...است. در واقع، جمهوری اسلامی با این سیاست نادرست، به دشمنان و رقبای ایران پاداش داده و می دهد.
چي باعث شده كه جمعيت انبوه بيش از يك ميليارد نفري مسلمانان از پس قوم 10 ميليون نفري يهوريان برنميان؟
ايران در حال كم كردن ميزان نفوذ و تاثير استكبار در كشورهاي منطقه است تا از غارت منابع اين كشورها جلوگيري شود
ما توی نماز جمعه و راهپیمائیها خودمون را بخاطر فلسطین پاره می کنیم ولی عربستان در نماز جمعه اصلا اشاره ای به این موضوع نکرد. درست هم همینه.
ترامپ مسلمونای فلسطینی رو به مرگ گرفته تا به تب راضی بشن سردمدارا خبر ذارن مردم رو برا تغییر اماده میکنن بعدش نوبت ایرانه
این یک نقشه استراتژیک هست که امریکا بخواد دست به این عمل بزنه و بعد عربستان وارد مرحله بشه و از امریکا بخواد که این اتفاق نیافته و امریکا هم گوش کنه که این امر باعث میشه اعتبار عربستان نزد کشورهای ساده عربی بیشتر بشه
یه مثالی مادر بزرگم همیشه میزنه که "تا خر در جهان باشد مفلص در نمی ماند"
با سلام
خیلی بد است که ترامپ چنین دستوری داده و ما هم مخالفت می کنیم چوم مسلمانیم ولی به ما چه که جوانانمون رو برای فلسطینی ها به کشتن بدیم به ما چه که با این نابسامانی اقتصادمون پولمون رو خرج اونا کنیم
در ضمن جواب اون افرادی که می گن چرا برای کشته شدن فرانسویها شمع روشن کردین خوب برادرمن شما هم برو برای اونایی که دوست داری شمع روشن کن ولی توقع نداشته باش ما مادرا بچه هاموم رو برای دفاع از کشوری بفرستیم که اون شو ها و فیلمها توش اجرا میشن و خیل سمایل دیگه
امریکا غلط کرده؟؟
خدایا ظهور آقا امام زمان را برسان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار