بازدید 3267

زمان درخشش مجدد طلا اواخر سال 2018 خواهد بود

تحلیلگران موسسه مالی جی پی مورگان آمریکا بر این باورند که طلا بار دیگر در هفته های پایانی 2018 میلادی در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.
کد خبر: ۷۵۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ 07 December 2017

تحلیلگران موسسه مالی جی پی مورگان آمریکا بر این باورند که طلا بار دیگر در هفته های پایانی 2018 میلادی در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه جی پی مورگان در تازه ترین چشم انداز اقتصادی خود برای سال 2018 میلادی اعلام کرده است که طلا تنها در پایان سال 2018 میلادی می تواند بار دیگر در بازارهای جهانی بدرخشد چرا که سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش موسسه جی پی مورگان در ادامه پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا طی سال آینده به طور میانگین به 1295 دلار خواهد رسید. قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده می تواند به سطح قیمتی 1340 دلاری دست یابد.

تحلیلگران این موسسه مالی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده اند که به صورت کوتاه مدت در بازار طلا سرمایه گذاری کنند و از بهترین فرصت ها برای فروش ذخایر طلای خود استفاده کنند.

این موسسه مالی آمریکایی افزود: با توجه به بهبود رشد اقتصادی آمریکا، افزایش احتمالی نرخ تورم و تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده با فشار زیادی روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا اواسط سال آینده به ثبات نسبی برسد و در شش ماه دوم نیز روند صعودی را آغاز کند.

موسسه جی پی مورگان پیش بینی کرده است که فدرال رزرو طی دسامبر 2017 تا دسامبر 2018 میلادی 5 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره نیز طی سال آینده به 17.85 دلار خواهد رسید. این رقم در سه ماه نخست سال 2018 میلادی به 16.32 دلار می رسد و در سه ماه دوم نیز به 16.80 دلار خواهد رسید. میانگین قیمت نقره در سه ماه سوم سال آینده به 18.73 دلار می رسد و این رقم در سه ماه پایانی نیز به بیش از 19.57 دلار افزایش خواهد یافت.

این گزارش نشان می دهد قیمت پالادیوم و پلاتین نیز طی سال آینده به طور میانگین به حد.ود 960 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد قیمت جهانی فلزات گرانبها در شرایط کنونی تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار