بازدید 2911

جان یک میلیون دانش‌آموزان در خطر است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جان یک میلیون دانش‌آموزان در مدارس فرسوده در خطر است، خواستار اخذ عوارض ویژه از بلندمرتبه‌سازان و صرف آن برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس شد.
کد خبر: ۷۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 06 December 2017

 

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت مدارس فرسوده تهران، گفت: مدیر کل آموزش‌وپرورش شهر تهران اعلام کرد در تهران 700 مدرسه فرسوده وجود دارد و جان یک میلیون از دانش‌آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند در خطر است؛ متاسفانه سن برخی از مدارس تهران به 50 سال هم می‌رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس در تهران، بیان کرد: با وجود اینکه تهران پایتخت کشور است اما شرایط مدارس در این شهر بسیار وخیم است به ویژه در مناطق پایین شهر که این مسئله بیداد می‌کند؛ انبوه‌سازان و خیرین مدارسه‌ساز در این زمینه می‌توانند اقدامات موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت فیزیکی مدارس در تمام نقاط کشور بغرنج است، بیان کرد: در شهرهای کشور اکثر مدارس فرسوده هستند و نیاز به بهسازی و نوسازی دارند مگر مدرسه‌هایی که خیرین مدرسه‌ساز ساخته باشند که در برابر زلزله مقاومند؛ دراین زمان بایستی تمام سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها در این مسئله ورود کرده و از آموزش‌وپرورش در جهت نوسازی مدارس حمایت کنند چرا که بودجه این وزارتخانه برای اقدامات لازم در این زمینه کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه مدارس قدیمی فرسوده هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران روی خط زلزله قرار دارد احتمال وقوع این پدیده در شهرهای مختلفی کشور وجود دارد بنابراین برای نوسازی مدارس کشور باید اقدامات اساسی و ضروری انجام شود در غیر این صورت عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با محدودیت بودجه روبه‌رو است و نیاز است خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند، تاکید کرد: اگرچه در این زمینه خیرین اقدامات اساسی و بسیاری انجام داده‌اند اما بهتر است که در موقعیت کنونی این عزیزان نگاه ویژه‌ای به مدرسه‌سازی در آموزش‌وپرورش داشته باشند.

ضرورت اخذ عوارض از بلندمرتبه‌سازان اطراف مدارس و صرف آن برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس

سعیدی با اشاره به استفاده از عوارض شهرداری در مدرسه‌سازی، اظهار کرد: شهرداری باید عوارض خاصی از ساختمان‌های بلندمرتبه‌ اطراف مدارس اخذ کند و از این مبالغ در نوسازی مدارس استفاده شود البته بهتر است اجازه ساخت این ساختمان‌ها در اطراف مدرسه‌ها داده نشود چرا که ساختمان‌های بلندمرتبه از یک سو برای دانش‌آموزان خطرناک است و از سوی دیگر برای امنیت در مدارس دخترانه مشکل‌ساز است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر قرار است مدسه‌ای ساخته شود باید بررسی‌های لازم جهت انتخاب منطقه مناسب انجام شود، گفت: امنیت مدارس دخترانه در زنگ‌های تفریح و ورزش باید درنظر گرفته شود و این مسئله درمعماری نمود پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برنامه ششم توسعه، افزود: در این برنامه اعتبار لازم برای حل مشکل نوسازی مدارس وجود دارد البته نیاز است جهت نوسازی مدارس درلایحه بودجه سال 97 اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار