بازدید 3481

برداشتی منطبق با شرایط امروز جامعه ایران از رمانی اثرگذار

علیرضا رحیمی
کد خبر: ۷۵۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 06 December 2017

نمایش الیور توئیست توانست پس از چند دهه فضای تئاتری کشور را به سمت حس و حال نوستالژیک بکشاند و در عین حال با فضای عمومی امروز جامعه همزادپنداری کند چراکه برخی از آسیب‌های اجتماعی و راه‌حل‌های مردمی را برای حل این معضلات به خوبی نشان داد.

اگرچه مجموعه رمان الیور توئیست به خودی خود می‌تواند بر مخاطب اثرگذار باشد اما هوشمندی کارگردان این نمایش توانست این رمان را به خوبی به نمایشنامه‌‎ای منطبق با شرایط امروز جامعه ایران تبدیل کند.

معتقدم چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی نه فقط برای زمانه خود تاثیرگذار بود بلکه توانست با نسل‌های مختلف در بسیاری از نقاط جهان ارتباط برقرار کند چراکه او در اثر خود از دغدغه انسان‌ها می‌گوید.

همچنین از آنجا که ضرورت‌های جامعه فرهنگی و هنری بسیار وسیع است به تعبیر مقام معظم رهبری تولید آثار فاخر هزینه محسوب نمی‌شوند ولذا تولید چنین آثاری ضروری است بنابراین تولید نمایش پرهزینه و فاخری همچون الیورتوئیست به دلیل تاثیرگذاری عمیق به معنای احترام به ذائقه مخاطب عام و خاص و شناخت درست از نیاز امروز جامعه است به همین دلیل این نمایش با وجود آنکه به نسبت جزو تئاترهای گران محسوب می‌شود باز هم مورد استقبال مخاطب قرار گرفته است.

این نمایش در مجموعه تئاترهای پس از انقلاب نقطه عطفی در عرصه نمایش کشور محسوب می‌شود چراکه موزیک، بازی، طراحی صحنه و گریم بسیار متفاوتی داشت و توانست مخاطب را 120 دقیقه بر صندلی میخکوب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار