بازدید 7649
۴

ماکرون: ایران قدرت منطقه‌ای است

کد خبر: ۷۵۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 06 December 2017

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه ثبات منطقه خاورمیانه امری حیاتی و مهم است، از ایران خواست تا در حل بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه رقابت بین کشورهای منطقه و ایران منبع نگرانی است، تأکید کرد که گفت‌وگو تنها راه کاهش تنش‌هاست.

ماکرون در مصاحبه با دو روزنامه «الخبر» و «الوطن» الجزایر تصریح کرد که فرانسه تمایل دارد که نقش میانجی را ایفا نماید و گفت‌وگو بین ایران و فرانسه برای کاهش شدت تنش‌ها در منطقه نیز قاطعانه است، واقعیت این است که ایران یک قدرت منطقه‌ای است اما باید نقش سازنده‌ای را در حل بحران‌های منطقه‌ای ایفا نماید. 

راه‌حل بحران لیبی سیاسی است

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین تنها راه‌حل بحران لیبی را سیاسی دانست و افزود که به نفع همه طرف‌هاست که مسیر سیاسی زیر چتر سازمان ملل را در پیش گیرند. 

از میانجی‌گری کویت حمایت می‌کنیم

وی تصریح کرد که بحران‌های منطقه خاورمیانه خواه در لیبی، سوریه، عراق و یا در حاشیه خلیج‌فارس منبع بی‌ثباتی است و ثبات منطقه خلیج‌فارس امری اساسی است و فرانسه نیز از میانجی‌گری کویت برای برون رفت از این بحران از طریق گفت‌وگو و مذاکره حمایت می‌کند. 

فرانسه و الجزایر منافع مشترکی دارند

ماکرون همچنین اظهار داشت که فرانسه و الجزایر منافع مشترکی در موضوع ثبات در منطقه ساحل آفریقا دارند و عملیات «سرفال» نیز مالی را از گروه‌های تروریستی نجات داد.

وی گفت‌وگو بین الجزایر و مغرب را امری اساسی در حل‌وفصل منازعه در منطقه صحرای غربی که باعث مشکلات زیاد اقتصادی در این منطقه شده است، برشمرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
آقای ماکرون اصلا قابل اعتماد نیست،و یکی به نعل و یکی به میخ میزند.قدرت هر طرف بیشتر باشد ماکرون به نفع آن حرف میزند
آقای ماکرون ما ایرانیا یه ضرب المثل داریم که فقط یک کلمه است ولی یه دنیا معنی داره.اینجور وقتا به امثال شما میگیم " خودتی"
واقعا لفظ خلیج فارس را بکار برده یا شما اینجور نوشتید !؟
تعریف کرد اما باز خواسته خودش را تکرار کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر