بازدید 10055

واکنش وزیر دفاع آمریکا به مرگ عبدالله صالح

کد خبر: ۷۵۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 December 2017

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به کشته‌ شدن علی‌ عبدالله صالح گفت، این مساله احتمالا در کوتاه مدت موجب وخامت اوضاع انسانی نامناسب در یمن خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، علی عبدالله صالح، رهبر حزب کنگره مردمی یمن دوشنبه در جریان حمله‌ای در این کشور بحران‌زده کشته شد. شرایط یمن با محاصره ائتلاف تحت امر عربستان و درگیری‌های داخلی به فاجعه انسانی دامن زده است. حدود هفت میلیون تن در آستانه قحطی قرار دارند و گمان می‌رود یک میلیون تن در معرض بیماری وبا باشند.

ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در مسیر بازگشت از تور خاورمیانه و جنوب آسیا به خبرنگاران گفت: هنوز بسیار زود است که بخواهیم درباره اثرات کشته شدن او در این جنگ سخن بگوییم. ممکن است این مساله باعث شود تا درگیری به سمت مذاکرات صلح سازمان ملل متحد حرکت کند و یا اینکه آن را به جنگی بدتر تبدیل کند.

ماتیس بدون توضیح استدلال خود گفت: اما مساله‌ای که می‌توانم بگویم این است که نگرانی و احتمال زیادی وجود دارد که این شرایط برای مردم بیگناه آنجا، از بعد انسانی، در کوتاه مدت بدتر شود.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن را به کام مرگ کشانده و میلیون‌ها تن را آواره کرده است. وزیر دفاع آمریکا افزود: بنابراین ما باید روی این موضوع متمرکز شویم. اکنون باید به این مساله بپردازیم که قرار است درباره نیازهای دارویی، غذایی و آب سالم و وبا چه کاری انجام شود. گمان می‌کنم اکنون باید توجه ویژه‌ای به بعد انسانی صورت بگیرد.

با این وجود ماتیس تاکید کرد، معتقد نیست که ارتش آمریکا باید نقشی در تسهیل شرایط انسانی یمن ایفا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان