بازدید 7075

مصادره دارایی‌ها و حبس خانگی ولید بن طلال

کد خبر: ۷۵۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 06 December 2017

نشریه فوربس گزارش داد که عربستان به ولید بن طلال گفته است که در ازای رهایی از بازداشت و محاکمه، بخش بزرگی از دارایی‌هایش را واگذار کند و بقیه عمر را در حبس خانگی بگذراند.

به گزارش العالم، به دنبال بیانیه کمیته مبارزه با فساد عربستان درباره بازداشت‌های اخیر شاهزاده‌ها و مقامات فعلی و سابق این کشور، پایگاه خبری فوربس جزئیات بیشتری درباره این مساله منتشر کرده است.

به گزارش فارس دادستانی کل کشور عربستان سعودی اعلام کرده که تعداد افرادی که کمیته مبارزه با فساد آنها را بازداشت یا احضار کرده، 320 نفر است.

دادستان کل عربستان افزود: بیشتر کسانی که از سوی کمیته به اتهام فساد احضار شدند، با مصالحه(تسویه حساب قبل از رسیدگی پرونده آنها) موافقت کرده اند و جزئیات این مصالحه در حال نهایی شدن است.

در میان بازداشت شدگان 4 میلیارد از جمله ولید بن طلال، محمد المودی سرمایه گذار سعودی-اتیوپیایی، صالح کامل و فواز الهوکر یک سرمایه دار خیلی بزرگ حضور دارند.

فوربس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که دولت عربستان به ولید بن طلال پیشنهاد داده که شرط رهایی وی از بازداشت و محاکمه این است که بخش بزرگی از ثروت خود را به عربستان واگذار کند و با حبس خانگی مادام العمر بدون تلفن و بدون مصاحبه با رسانه‌ها موافقت کند.

براساس گزارش فوربس، طلال این پیشنهاد را رد کرده و خواستار برگزاری دادگاه شده است.

سخنگوی بن طلال نیز از اظهار نظر درباره این پیشنهاد و درخواست خودداری کرده است.

دادستانی عربستان با اشاره به مساله بازداشتی‌ها و پیشنهادهای مطرح شده گفته است که قرارهای بازداشت می‌تواند تا 6 ماه تمدید شود.

فوربس به نقل از یک منبع آگاه در عربستان نوشته است که بعید است دادگاه منصفانه ای درباره ولید بن طلال برگزار شود. وی گفته است که حکومت ریاض قادر است همه چیز شما را بگیرد بدون اینکه بتوانید حرفی بزنید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل