بازدید 7757
۵
گزارش

تکرارسناریوی ژوری علیه بهداد/نقره ارزشمند حسینی وطلای بدون بحث تالاخادزه

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب نقره گرفته بود، ولی در دوضرب با ناداوری محض و تکرار سناریوی بحث برانگیز المپیک ریو، به عنوان پنجمی نزول کرد و مدال برنز مجموع را نیز بدست آورد. حسینی نیز پس از کسب مدال برنز یکضرب ، در دوضرب نقره‌ای شد و در مجموع هم به مدال نقره دست یافت.
کد خبر: ۷۵۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 06 December 2017

۲ وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کیلوگرم کشورمان به مدال نقره و برنز جهان رسیدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا و در مسابقات سنگین وزن، هر دو 2 وزنه‌بردار سنگین وزن ایران صاحب مدال شدند اما در وزنه های پایین‌تر از حریف گرجستانی مدال نقره و برنز جهان را بدست آوردند. بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته 105+ کیلوگرم به همراه حریف نامدار خود یعنی تالاخادزه گرجستانی از ابتدا نیز برای کسب 3 مدال این دسته با هم رقابت داشتند و در نهایت این تالاخادزه بود که موفق شد با رکرودشکنی عنوان قهرمانی این دسته و هر سه طلای یکضرب، دو ضرب و مجموع را بار دیگر به خود اختصاص دهد.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب نقره گرفته بود، ولی در دوضرب با ناداوری محض  و تکرار سناریوی بحث برانگیز المپیک ریو، به عنوان پنجمی نزول کرد و مدال برنز مجموع را نیز بدست آورد. حسینی نیز پس از کسب مدال برنز یکضرب ، در دوضرب نقره‌ای شد و در مجموع هم به مدال نقره دست یافت.

تکرارسناریوی ژوری برای بهداد/نقره ارزشمند حسینی وطلای بدون بحث تالاخادزه

حرکت یکضرب

در حرکت یکضرب بهداد سلیمی ابتدا وزنه 205 کیلویی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت وزنه 211 کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش موفق نشد وزنه 216 کیلویی را بالای دستانش فیکس کند و با مدال نقره به کارش پایان داد.

سعید علی حسینی نیز با وزنه 203 کیلویی کارش را آغاز کرد. وی در اولین حرکت موفق به مهار این وزنه نشد. حسینی در دومین حرکتش نیز در کمال ناباوری وزنه 203 کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در سومین حرکتش سرانجام وزنه 203 را بالای سر برد تا پس از 8 سال بازگشت خوبی به میادین داشته باشد و به مدال برنز دست یابد.در این وزن لاشا تالاخادزه گرجستانی با 220 کیلو ضمن شکستن رکورد دنیا به میزان 3 کیلو که در اختیار خودش بود، طلا حرکت یکضرب را بدست آورد.

حرکت دوضرب

در حرکت دوضرب سعید علی حسینی ابتدا وزنه 236 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه 243 کیلویی را مهار کرد. حسینی در سومین حرکتش موفق به مهار وزنه 251 کیلویی شد تا به مدال برنز دوضرب دست یابد. حسینی در مجموع نیز با 454 کیلوگرم به مدال نقره جهان دست پیدا کرد تا با سه مدال ارزشمندش امیدها را برای المپیک رویایی و رقابت برای شکستن طلسم حریف گرج زنده کند. بهداد سلیمی در حرکت نخست خود وزنه 241 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در دومین حرکت خود وزن 242 کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش در شرایطی که با رای داوران و سه چراغ سفید آنها موفق به بالای سر بردن وزنه 252 کیلویی شده بود، با رای بحث برانگیز هیات ژوری بار دیگر یک مدال نقره را از دست داد.

بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پهلوان بهداد سلیمی ،خار چشم بابا قوری مافیای وزنه برداری است
پهلوان بهداد سلیمی ،خار چشم بابا قوری مافیای وزنه برداری است
متاسفانه ما چه در سیاست و چه در ورزش، به برخی‌ حساسیت‌ها که حالا فرهنگ جهانی‌ شده، توجه نمی‌کنیم. بهداد وزنه را زد، ولی‌ با رفتار و لبخند‌ها و نگاه‌هایی‌ که در دنیا کنونی، به معنی‌ و شائبه تمسخر و تحقیر هیئت اجرا کننده و جوری بود که نتیجه آن، تنبیه او توسط این هیئت بود.

به عنوان مثال ، راسل کرو و لئونارد دیکاپریو، هر دو از نوابغ دنیای سینما بودند که میتوانستند بسیار بسیار بیشتر از امروز، مشهور و شاخص باشند، ولی‌ فقط به دلیل یک اشتباه ، جایگاه خود را از دست داد اند. راسل کرو در اوج محبوبیت بعد از ذهن زیبا و گلادیتور، فقط به خاطر اینکه با کارمند یک هتل درگیر شده بود و گوشی تلفن را به سوی او پرتاب کرده بود، و دی کاپریو فقط به خاطر اینکه در مراسم اسکار مربوط به فیلم تایتانیک و بعد از اینکه جایزه یی را که حق خود می‌دانست، به دست نیاورد، به اسکار بی‌ احترامی یا حداقل مانند سلیمی، با حرکت خود، بی‌ توجّهی کرد، هرگز جایگاه خود را نتونستند به دست بیاورند. از این مثل‌ها بسیار است. در همه دنیا، اصل، احترام به داوری و هیئت ٔبر گذر کننده در هر زمینه یی است. حتی اگر اشتباه مسلم باشد. رونالدو فقط به خاطر یک دست زدن به داوری، چهار بازی محروم شد و تا کنون نتوانسته از آن توقف و صدمه، خارج شود.
خطا گرفتن وزنه اول بهداد غیر عادی نبود! یکی از داورها هم بهش قرمز داده بود، کسایی که میگن این اتفاقا فقط برا بهداد میوفته انگار خوب وزنه برداری رو دنبال نمیکنن! برا خیلی هارو تا بحال اینجور خطا گرفتن، تو المپیک هم بهداد تنها کسی نبود که ژوری رایش رو بگرددوند! اما وزنه آخرش سختگیرانه بود، اشتباه بهداد هم این بود که موقع وزنه زدن با رفتار های تحریک آمیز و تمسخر هیئت ژوری رو تحریک کرد! بهداد باید این واقعیت رو قبول کنه که معمولا قیچی هاش رو با پرس می زنه و این خطاست و همه چی رو می سپاره به میزان سختگیری داورها، علی حسینی دوضرباش رو تمیزتر از بهداد می زد و اگر ملاحظه اولین حضورش نبود وزنه های بالاتری رو می تونست بزنه
پهلوان علی حسینی ثابت کرد که با همت و غیرت میشه غیر ممکن رو ممکن کرد. آفرین به غیرتت پهلوان. یا علی مدد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان