بازدید 23327
آقای توکلی نتیجه پیگیری‌هایتان درباره تخلفات احتمالی را به مردم گزارش کنید؛

پس از افشاگری یک اصلاح‌طلب درباره وام‌های کلان، نوبت به اصولگرایان رسید

حالا گویا نوبت «احمد توکلی» است که چند سالی است، پس از پایان دوره نمایندگی اش «سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت » را تشکیل داده و به گفته خودش، هیچ نگاه سیاسی را هم در آن دنبال نمی کند؛ تا اگر واقعا افراد دریافت کننده وام های کلان از مؤسسه ثامن الحجج «قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی» هستند و نسبت به تسویه تسهیلات دریافتی اقدام نمی کنند، نام آنها را برای مردم افشا کند.
کد خبر: ۷۵۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 06 December 2017

«احمد توکلی»، نماینده سابق مجلس و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هفتم آذرماه جاری، از استعفای دسته جمعی اعضای «هیأت رسیدگی به تخلفات مؤسسه اعتباری ثامن الحجج» خبر داد و ضمن انتقاد از بانک مرکزی در خصوص کوتاهی برای وصول تسهیلاتی که این مؤسسه به مردم داده، از دریافت کنندگان تسهیلات کلان این مؤسسه خواست هرچه زودتر نسبت به تسویه حساب اقدام کنند، وگرنه نام آنان را افشا خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ این فعال سیاسی اصولگرا که تقریبا در همان برهه ای که «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس اسامی بدهکاران کلان بانک سرمایه را منتشر کرد، به گیرندگان تسهیلات عمده از مؤسسه ثامن الحجج هشدار داد، یاد آور شده که بیشترین تخلفات مؤسسه ثامن الحجج در سال ۸۶ رخ داده است، ولی «{محمود} بهمنی»، رئیس وقت بانک مرکزی این مؤسسه را حمایت کرد. در حالی که مؤسسه ثامن الحجج، بازرسان بانک مرکزی را به شعب راه نمی داد، مدیرعامل این مؤسسه از طرف رئیس کل بانک مرکزی وقت تشویق نامه دریافت کرد.

توکلی ادامه داده بود که «در دولت یازدهم نیز بانک مرکزی در برخورد با اقدامات مشابه این مؤسسه جدی تر شد اما باز هم اهمال و کوتاهی وجود داشت. در مرداد ۹۳ زمانی که من عضو شورای پول و اعتبار از طرف مجلس بودم، در جلسه شورا اعلام کردم که بانک مرکزی از نظر اجتماعی موظف است این مؤسسه را منحل کند که این پیشنهاد به تصویب رسید، اما اجرای آن در دی ماه ۹۴ رخ داد. در این هجده ماه مدیرعامل مؤسسه ثامن الحجج توانست با پول مردم، مسکن، زمین و مجتمع های تجاری خریداری کرده و به نام افراد مختلف ثبت کند. بانک مرکزی در این هجده ماه چرا از این فرد غافل بود؟ در نهایت هم مدیرعامل این مؤسسه تحت الحفظ در خانه اش محصور شد.»

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرده، «سال گذشته این سازمان مردم نهاد به بانک مرکزی، دادستانی و وزارت اطلاعات به عنوان سه نهادی که از طرف دولت مسئول رسیدگی به تخلفات مؤسسه ثامن الحجج بودند پیشنهاد داد، یک تن از سپرده گذاران نیز در جلسات این سه نفر حضور داشته باشد که مورد استقبال قرار گرفت اما چند ماه بعد یک هیأت اجرایی زیر نظر این گروه سه نفره تشکیل شد که در آبان ۹۶ این هیأت اجرایی استعفا داد.»

توکلی عنوان کرده: «بانک مرکزی باید اعلام کند چرا این گروه و تحت چه فشارهایی از سمت خود استعفا داده اند؟ همچنین بانک مرکزی به صورت شفاف توضیح بدهد که چرا در وصول تسهیلاتی که این مؤسسه به مردم داده، کوتاهی می شود؟ از سوی دیگر بانک مرکزی پرداخت بدهی های سپرده گذاران کلان مؤسسه ثامن الحجج را به بانک پارسیان واگذار کرده، ولی هیچ گونه ضمانتی از بانک پارسیان اخذ نشده است.»

به گفته وی، عمده تسهیلات کلان این مؤسسه به قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی پرداخت شده که دیده بان شفاف و عدالت در صورت عدم پاسخگویی بانک مرکزی، اسامی این افراد را منتشر خواهد کرد.

در همین روزهای اخیر، یکی از سیاسیون اصلاح طلب که اتفاقا نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هست، اسامی 20 بدهکار کلان بانک سرمایه را پس از هشداری 48 ساعته برای تعیین تکلیف بدهی هایشان منتشر کرد؛ بدهی که مبلغ 6 هزار و 819 میلیارد و 812 میلیون و 700 هزار تومان است.

صادقی عنوان کرده است: «با توجه به تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود.»

هرچند معلوم نیست، چرا فقط اسامی بدهکاران کلان بانک سرمایه افشاء شده و نامی از سایر بدهکاران بانکی که در لیست معوقات مالی 200 هزار میلیاردی سهمی دارند، برده نشده است، اما همین هم که بخشی از افرادی که وام های کلان و آنچنانی دریافت کرده اند و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نمی کنند، نامشان توسط یک نماینده مجلس افشا شود؛ اقدامی ارزشمند است.

«احمد توکلی» در سخنانش عنوان کرده که «عمده تسهیلات کلان این مؤسسه (تامن الحجج) به قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی پرداخت شده است» حالا نوبت اوست که در گزارشی دیگر اعلام کند که نتیجه پیگیری هایش به کجا ختم شده و اینکه آیا این افراد پس از هشدار او نسبت به تعیین تکلیف مبالغ دریافتی شان اقدام کرده اند یا خیر؟

در شرایطی که کشور با مشکلات زیاد اقتصادی روبه روست و از طرفی سپرده گذاران مؤسسات مالی منحل شده در شرایط نامساعدی از حیث دریافت مطالباتشان قرار دارند، بدیهی است که تعیین تکلیف در خصوص دریافت مطالبات این موسسات از گیرندگان تسهیلات کلان در اولویت اول و جدی قرار دارد. اگر به هر شکلی این افراد به بهانه های مختلف از جمله انحلال این مؤسسات از بازپرداخت وام های کلان دریافتی سر باز می زنند، چاره ای جز افشای نام آنها نیست.

هرچند آنچه «محمود صادقی» اعلام کرد، بخش کوچکی از مطالبات معوق بانکی 200 هزار میلیارد تومانی بانک ها بود، طبیعتا افشای جزء به جزء تخلفات از سوی مسئولان و بخش های مختلف باعث خواهد شد که مقابله و برخورد با تخلف جدی تر دنبال شود، مردم بیشتر آن را مطالبه کنند و در نهایت نفع آن به نفع جامعه، ملت و نظام خواهد بود.

حالا گویا نوبت «احمد توکلی» است که چند سالی است، پس از پایان دوره نمایندگی اش «سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت » را تشکیل داده و به گفته خودش، هیچ نگاه سیاسی را هم در آن دنبال نمی کند؛ تا اگر واقعا افراد دریافت کننده وام های کلان از مؤسسه ثامن الحجج «قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی» هستند و نسبت به تسویه تسهیلات دریافتی اقدام نمی کنند، نام آنها را برای مردم افشا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵
نمیزارید این ژن های خوب یه لقمه نون بخورند
چرا آخه ؟
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
هر کی لو میره بدون ژنش خوب نیست ژن خوبا هر چی بخورن لو نمیرن
سلام
مگر شما نه آقای توکلی اعتقاد دارید؟
افشاگری اگر به دنبالش پیگیری و احقاق حق نباشه فقط سرخوردگی ملت رو در پی داره.
ﭼﻪ ﺟﺎلب ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻆﺮﺗﻮﻥ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺻﺎﺩﻗﻲ ﺑﺮاي اﻓﺮاﻳﺶ ﻓﺎﻟﻮﺭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ اﻓﺸﺎ ﺯﺩ اﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﻛﻪ اﻗﺎﻱ ﺗﻮﻛﻠﻲ ﻫﻢ ﺩاﺭﻩ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﻭ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺷﺪ ﻳﻪ اﻣﺮ ﻻﺯﻡ! ﻭاﻗﻌﺎ اﻓﺮﻳﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻋﺪاﻟﺖ!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
صادقی که به خاطر دروغش عذرخواهی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
دوستان قدرت تحلیلتون کمه و یا تو ایران زندگی نمی کتید اوصلا تابناک یکی به نعل میزنه یکی به میخ
جناب توکلی ! اگر واقعاً دلسوز این ملت هستید ، نام این چپاول گران بیت المال را افشا کنید تا عبرتی باشد برای دیگران .
اگه این جناب میداند و انتشار نمیدهد خیانت کار به مردم است بدون هیچ توجیهی
البته اگر به ایشان نیز فشار نیاورند اسامی را افشاء نماید!!!!!!
افشاگری ایشون فقط بر علیه اصلاحطلبان هستش. مطمئن باشید هیچ وقت اسامی این بدهکاران رو منتشر نمی کنند
مملکت گل و بلبل
فکر نکنم تجربه نشون داده ایشون بیشتر دیپلمات هست
ممنون از آقای توکلی. لطفا نام آنها را اعلام نمایید.
به نظر می آید ملت تنها دو نماینده دارند یکی صادقی و دیگری توکلی ، اگرچه توکلی درخانه ملت محلی ندارد لیکن مردم وی را بعنوان فرد شایسته قبول دارند، آقای صادقی در فرایند بخشی از وظیفه خود عمل کردند امیدواریم که راه گشا باشد واکنون منتظر آقای توکلی هستیم
فقط شعار می دهند
با سلام خدمت مسئولین محترم امروز میلاد پیامبر ص و امام جعفر صادق است اگر اعتقاد دارید به حرمت این عزیزان بیش از این نگذارید ظلم شود رسیدگی بفرمائید اخر این چه فرمایشی است که رئیس بانک مرکزی میفرمایند بعد از بیش از 2 سال بیاید بتدریج در 3 قسط 300م بگیرید اضافه بران معلوم نیست کی اموال بفروشند که به شعبه ... مراجعه میکنم میگویند هنوز نفروختند حالا اقای دکتر توکلی میفرمایند تمام تسهیلات را دادند به .....ما کجا داریم زندگی میکنیم من نمیدانم چرا نمی فهمم اقای سردبیر تورا به خدا اطلاع رسانی کنید شاید در رسیدگی تسریع شود
کسانیکه احساس مسؤلیت میکند جلو اینهمه غارت داخلی را بگیرد غارت کردن مملکت برای خارجیها که جای خود دارد
لطفا از آقای توکلی سوال بشود که چرا در این مقطع نسبت به افشاء اقدام می کند؟ آیا قبلا نام این افراد را نمی دانست؟ یا ایمکه منتظر بود کسی پیش قدم بشود؟
عجب بخور بخوریه بیزحمت ادرس بدید من هم برم شاید یه بشقاب ته موندش گیرم بیاد
اینها همه دستشون تو یه کاسه هست
باید اسم بدهکاران علنی اعلام شود و مقامات قضایی هم مراقب باشند که این افراد از کشور فرار نکنند.البته برای تسویه بدهی تحت فشار قرار بگیرند
ازجناب روحانی سوال کنید اقشارآسیب پذیر تا کی منتظر تحقق وعده های سال 92 شما مبنی بربهبود وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیری که کارد به استخوانشان رسیده صبر نماید نزدیک 5سال کافی نیست وقتی با رفع تحریمها وافزایش تولید نفت ودرآمد وهمچنین آزادشدن اموال تملک شده در مدت بیش از 4سال کوچکترین اقدامی جهت بهبود وضعیت اقتصادی این اقشارانجام نداده اید چگونه میخواهید درمدت سه سال باقیمانده به وعده های داده شده عمل نمایید ملت مظلوم ایران محتاج عمل هستند حرف درمانی و وعده ها وشعارهاصرف مشکلی را حل نمیکند واقعیت تلخ برخلاف نظر رییس جمهور محترم فقر لجام گسیخته ای است که امت با گوشت وخونشان متحمل میشوند نه ارایه آمارها واظهارات رییس جمهورمحترم
از گفتن ها و افشاگریهاتون خسته شدیم بخدا.وقتی رقم 1800 میلیارد تومن خسارت زلزله کرمانشاه و فقط با یک قلم اختلاس 3000 میلیارد تومن مقایسه می کنی.تازه می فهمی که چه ثروتی که باید در راه ابادانی و رفاه و اشتغال و ازدواج این مردم مظلوم که هر لحظه ازسون خواستید به میدون بیان اومدنو روتونو زمین نزدن خورده و برده شده خدایا تو شاهدی
این کار از زمانی اغاز شد که شروع کردند به خودی ها دلار ارزان و و امهای کم بهره طولانی مدت دادند.
افشاگری هرینه سنگینی دارد برای همین باید زمانش فرارسد فکر میکنید با این افشاگری ها اتفاق مثبت وخوشایندی برای ملت باشد هیچ امیدی نیست
اگه راست میگی اونموقع کع به عنوان نماینده مردم دست اندر کار بودی یه کاری میکردی
آقای احمد توکلی منتظریم ...........درود بر محمود صادقی ضد فساد و رانت
جدیدا آقای ضرغامی و آقای توکلی خیلی در بحث مسایل مالی و اقتصاد صحبت میکنند چرا بعدا معلوم خواهد شد اما برادر توکلی یادم هست در انتخابات ریاست جمهوری فیلمی تبلیغاتی از شما پخش شد که در آن خانمی بعنوان منتقد از وضع موجود آنزمان میگفت اینجوریه این چه وضعیه که حتی نمیشه از مسولی انتقاد کرد . اما مطالبات ما به همان مقدار بود و به شما رای دادم اما در شرایط فعلی مطالبات اجتماعی از این سطح گذشته خوب برادر جان اگر قصوری شده در جامعه اسلامی سریع باید جلویش ایستاد افشاه کن مردم خوشحال میشن مردم چرا باید از زبان بیگانه بشنوند پول مردم را بردند برگردانند
یه چیزیم داریم به نام شکاف طبقاتی
یعنی اول ترک بود
بعد قاچ خورد ، الان کلا شکافته
شکل ایجادشم اینجوریه که
یه عده کار میکنن هی میرن پایینتر
یه عده کار نمیکنن ، هی میان بالاتر
البته مسئولین چند ساله که میخوان یه جوری این شکافو پر کنن
منتها یه روز بیل نیست
یه روز خاک نیست
یه روزم مسئول مربوطه گرفتاره
اموال موسسه ثامن ربطی به بیت المال ندارد اموال سپرده گذاران طماعی بوده که سود کلان می خواسته اند لذا نوش جانشان
برخی افراد وام های کلان گرفتند .آنوقت به زنان کشور گیر می دهند که استادیوم نروید ...احساس می کنم یه جور رد گم کنی است .
آقای توکلی شعار میده هر وقت عمل کرد بهد واسش کف بزنید ایشون چند ساله فقط شعار های قشنگ.میده عملی از ایشون ندیدیم
معاون رئيس جمهور ميگويد فساد در كشور سيستمي شده و در صدا و سيما هم پخش ميشود ديگر چه ميخواهيد افشاي نام چند نفر كه دردي دوا نمي كند
نوش دارو بعد از مرگ سهراب ، از 86 تا 96 ده سال بعد چرا همان زمان که نماینده ملت بودید ساکت بودید حالا ده سال دیگه یکی میگه در 96 چه اتفاقاتی افتاده
از این اقا بخاری بلند نمیشود.
این نهاد دیده بان شفافیت و عدالت فقط یک جایی برای دور هم جمع شدن احمدی نژادی ها شده است
تمام این کارها بازی سیاسی است
فقط این جمله پشت پرده خیلی چیزها رو مشخص میکنه: "عمده تسهیلات کلان این مؤسسه (تامن الحجج) به قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت های سیاسی پرداخت شده است"
افشای اسامی اینها کافی نیست و باید با شلاق زدن و دار زدنشان از تکرار موارد مشابه جلوگیری کرد
اقای دکترتوکلی لطفا دس دس نکنید اسامی ذو افشا کنید
افشاگري ، دستگيري ، محاكمه ، مجازات وعودت پولهاي بيت المال به بانكها تنها راه باقيمانده
واسه چی بایدتسهیلات به یک عده خاص مثل فرزندان علما وشخصیتهای سیاسی داده شود انوقت یک جوان بخواهد ازدواج کند کلی سند ومدرک باید بدهد واسه همین می گویند که دین باید ازسیاست جدا باشد
این بنده خدا اندازه این حرفا نیس
احمد توکلی محافظه کار و سیاسی. کار است یک بار هم در مورد آقای طیب نیا مطلبی را گفت که بکلی دروغ بود ایشان اگر در مورد اصلاح طلبان چیزی داشته باشند عنوان می کنند وای از روزی که پردهها بر افتد
وقتی که اقای توکلی می گویدعمده تسهیلات ثامن الحجه را به فرزندان علما (روحانیون ) و قضات و... میدهند باید اسامی انها افشا شود
الهی به حق امرور هرکی خورده ..هرکی برده ..هرکی نتابوکرده .مملکت را در هر لباس وهر امکان و هرمدیریت .هر شغلی ..خدا به حق امام زمان نانودش کند.......................... به خدا روز ص صد لعن بر ظالمان می فرستم ..باور کنید
بابا ایول .... عجب کشور پولداری هستیم ! دمشون گرم .
باید نام چپاول گران بخصوص بچه های علما که اقای احمد توکلی گفتند افشا کند بعدش ای کاش گرداندگان راهپیمائی در راهپیمائی بخصوص راهپیمائی امروز درشعارهایشان به مردم بگویند درکنار مرگ برامریکا ویااسرائیل میدهند به مردم بگویند مرگ برغارتگران بیت المال ومرگ برانهائی که احمد توکلی افشا کرد برانها هم تف لعن ومرگ بگویند
زیاد گفتند بگم بگم چه فایده دارد کسی که پیگیر نیست
همین 3 روز پیش اقای را از سوی بانک انصار بخاطر وام 10 میلیون توامنی ( انهم با مسدود شدن حساب ضامن کارمند که ماهیانه از حقوقش کسر می شود و نزدیک 4 میلیون تومان کسر گردیده در زندان بسر می برد و خانمش رفته ضامن شده که بیاد بیرون نیامده که هیچ خانمش را هم به زندان انداخته اند وقتی از سوی یک موسسه خیریه رفتیم و گفتیم 10 میلیون می دیم ازادش کنید بخاطر فرزندش گفتند که شما 10 میلیون را بدهید ما 4 میلیون حساب ضامن را می گیریم . و 13 میلیون هم خانواده اش بدهند تا ازادش کنیم . اگر ادرس و تلفنش را خواستید برایتان ارسال می کنم . ضمنا به چند موسسه دیگر سر زدیم و گفتن باید حداقل یکسال صبر کنید تا وجه کافی داشته باشیم تا پرداخت کنیم آنهم وام بدون بهره !!!!
مثلا اگر افشا بشود چه مي شود
اقای توکلی لطفا مثل اقای صادقی جسارت داشته و اسامی را اعلام کنید مردم مسلمان از شما حمایت می کنند
ابن آقاى توكلى فقط شعار مى دهد
جناب توكلي يك گزارش از اختلاس ورشوه خوري 6 ساله مديريت غ واطرافيان او در پست سيستان وبلوچستان كه پست را محل ترويج شديد كالاي قاچاق به داخل كشور كرده بود وملياردي از چتر بازان مشخص به جبيب زد داده شد وتاكنون نتيجه ان اعلام نشده لطفا زود تر اقدام نماييد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر