بازدید 4325

حرکت پرشتاب جامعه‌ی چین به سوی مصرف گرایی

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط یک شرکت چینی انجام شده است، ممکن است چین در ۵ سال آینده به بزرگترین وارد کننده (کالاهای مصرفی) در دنیا تبدیل شود. دلیل این امر حرکت پر شتاب جامعه ی این کشور به سوی مصرف گرایی عنوان شده است.
کد خبر: ۷۵۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 05 December 2017

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط یک شرکت چینی انجام شده است، ممکن است چین در ۵ سال آینده به بزرگترین وارد کننده (کالاهای مصرفی) در دنیا تبدیل شود. دلیل این امر حرکت پر شتاب جامعه ی این کشور به سوی مصرف گرایی عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، کشور چین برای سالیان متمادی در صدر لیست بزرگترین مصرف کنندگان مواد اولیه، قطعات و لوازم جانبی در دنیا قرار داشته است. این در حالی است که در خصوص ''کالاهای مصرفی''، چین هنوز در رتبه ی بسیار پایین تری در مقایسه با ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

حرکت پرشتاب جامعه ی چین به سوی مصرف گرایی 

بر اساس تحلیل های انجام شده، به نظر می رسد روند افزایشی واردات کالا در چین به دلیل حرکت تدریجی جامعه ی این کشور از تمرکز بر روی صادرات به سوی تبدیل شدن به جامعه ای مصرف گرا باشد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، واردات کالا توسط چین از کشور های آسیایی، آفریقایی، اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی بیش از ایالات متحده آمریکا است. به گفته ی برخی تحلیلگران اقتصادی در چین، اگر روند واردات کالا در سال (آتی) میلادی ادامه یابد، این کشور احتمالا به بزرگترین وارد کننده ی کالا (های مصرفی) تبدیل خواهد شد. با تبدیل شدن چین، به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا به بزرگترین بازار کالاهای مصرفی، میزان واردات این نوع از کالاها از واردات کالاهای صنعتی پیشی خواهد گرفت.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط یک شرکت چینی، مصرف کنندگان چینی روز به روز در حال ثروتمند تر شدن هستند و تمایل آن ها به خرید کالاهای خارجی در حال افزایش است. اتفاق اخیر موجب شده است که میزان واردات (کالاهای خارجی) در چین رو به افزایش باشد.

به گفته ی اقتصاد دانان چینی ای که تحقیقات مذکور را انجام داده اند، '' این امر به وضوح خبر خوبی برای اقتصاد جهانی ای است که از زمان وقوع بحران مالی (در سال ۲۰۰۸) با ناکافی بودن میزان تقاضا در بازار دست و پنجه نرم می کند. معتقد هستیم که افزایش یافتن تعداد مصرف کنندگان در چین و در نتیجه ی آن تاثیرات زنجیره ای که بر سایر نقاط دنیا گذاشته خواهد شد، مهمترین و جذاب ترین حکایتی است که در سال های آتی اتفاق خواهد افتاد''.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر