بازدید 4616

احمدی نژاد دوست دارد، در کشور چالش ایجاد کند/ بعید است احمدی نژاد تا انتخابات ۱۴۰۰ دوام بیاورد

رفتار این روزهای احمدی نژاد، باعث برخی موضع گیری ها از سوی چهره های سرشناس شده است، به گونه ای که حتی برخی حامیان وی که حتی اطاعت از او را به اطاعت از خدا نسبت می دهند، از وی اعلام برائت می کنند؛ برای نمونه، هفته گذشته بود که سیدرضا اکرمی، پیشنهاد داد، این اقدامات و رفتارهای احمدی نژاد از سوی روانشناسان بررسی و دلایل آن توسط خبرگان این علم و حوزه تشریح و مشخص شود.
کد خبر: ۷۵۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 05 December 2017

احمدی نژاد دوست دارد، در کشور چالش ایجاد کند/ بعید است احمدی نژاد تا انتخابات ۱۴۰۰ دوام بیاورداز چند هفته پیش که دوباره برخی پرونده های مربوط به دولت های نهم و دهم و برخی از یاران نزدیک احمدی نژاد به جریان افتاده، رفتارهای وی نیز در انتقاد از بعضی مسئولان شکل دیگری به خود گرفته است؛ از بست نشینی در حرم شاه عبدالعظیم گرفته تا انتشار فایل های تصویری برخی چهره های سیاسی کشور.

به گزارش «تابناک»؛ احمدی نژاد و یاران وی در این راه از هیچ کاری دریغ نکردند؛ از توهین و افترا به نمایندگان مجلس در صفحات مجازی گرفته تا اتهام زنی به برخی چهره های سیاسی، از جمله پرداخت سکه و مبالغ کلان نیز دیده می شود.

رفتار این روزهای احمدی نژاد، باعث برخی موضع گیری ها از سوی چهره های سرشناس شده است، به گونه ای که حتی برخی حامیان وی که حتی اطاعت از او را به اطاعت از خدا نسبت می دهند، از وی اعلام برائت می کنند؛ برای نمونه، هفته گذشته بود که سیدرضا اکرمی، پیشنهاد داد، این اقدامات و رفتارهای احمدی نژاد از سوی روانشناسان بررسی و دلایل آن توسط خبرگان این علم و حوزه تشریح و مشخص شود.

اما اینها تنها کسانی نیستند که به این رفتارها واکنش نشان داده اند، بلکه در مجلس شورای اسلامی نیز واکنش های تندی از سوی نمایندگان مجلس به رفتارهای احمدی نژاد دیده شده است. مصطفی کواکبیان در آخرین جلسه مجلس در تذکر آیین نامه ای، وی را خطاب قرار داد و گفت که از این رفتارها دست بردارد و به مجلس توهین نکند.

مصطفی ذوالنور، دیگر نماینده ای بود که گفت: رفتار های وی شبیه کسانی است که روانگردان مصرف می کند.

غلامعلی جعفرزاده نیز ادعا دارد، دولت وی و خود احمدی نژاد، بیش از هر کس دیگری در زمان ریاست جمهوری تخلفات مالی داشته اند و باید در دادگاه علنی به آنها رسیدگی شود. البته دیگرانی از جمله علی مطهری و برخی نمایندگان دیگر نیز اعتراضاتی به رفتارهای اخیر رئیس دولت نهم و دهم داشته اند.

طیبه سیاوشی، یکی از نمایندگانی بود که اعتراضاتی به رفتار احمدی نژاد داشت و در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشته است: احمدی نژاد تفکر و عملکرد منحصربفردی دارد که همیشه نیز بر این اساس عمل می کند، ولی هنگامی که با اصولگرایان در این باره صحبت می شود، اغلب ادعا دارند، در دوره اول ریاست جمهوری، وی عملکرد خوبی داشته و از دور بعد، این نوع رفتارها شروع شده است.

وی همچنین یادآور شد: به نظر من این طور نیست. احمدی نژاد از اول هر چه بوده، همان است، حتی در زمان شهرداری هم رفتارهای انچنینی و خفیف از وی دیده ایم. او از زمانی که بیشتر در صحنه سیاست کلان کشور دیده شد، این تفکر را از خود نشان داده است که گویا بخشی از این رفتارها در تفکرات اصولگرایی ریشه داشته و به همین دلیل، طرفدارانی در میان اصولگراها داشت؛ اما زمانی که تخریب ها علیه نظام شروع شد، انتقاد از وی هم از سوی اصولگرایان آغاز شد. در واقع زمانی که اصلاح طلب ها از وی انتقاد می کردند، برخورد جناحی با این موضوع می شد و اصولگرایان اعتقاد داشتند، اصلاح طلب ها در حال تخریب احمدی نژاد هستند.

اما پس از اینکه ریاست جمهوری احمدی نژاد به پایان رسید و به ویژه بعد از بست نشینی وی ـ که همزمان با حادثه زلزه رخ داد ـ واقعا حیرت آور بود و سؤال در ذهن همه ایجاد شده بود که وی می خواهد چه کسی را به چالش بکشد؟

وی خاطرنشان کرد: احمدی نژاد دوست دارد، در کشور چالش ایجاد کند. او می خواهد بگوید، من درست عمل کرده ام و بحث هایی هم که در مورد برخی خاندان ها مطرح می کند و ادعا دارد که در باره همه هم پرونده دارد، نشان می دهد که می خواهد دیده شود؛ بنابراین، این روش کار جدیدی نیست و همیشه به همین شیوه عمل می کرده است؛ بنابراین، نباید کارهای او بزرگ نشان داده شود و در این باره به رسانه های دیگر هم گفتم که بزرگ کردن وی و در صفحه اول گذاشتنش، او را راضی می کند.

همچنین پروانه سلحشور در خصوص این موضوع گفته است: خصلت احمدی نژاد این است که سعی دارد خود را در صدر اخبار نگه دارد. حتی در زمان ریاست جمهوری هم تبلیغات را دوست داشت. علاقه‌مند به مطرح شدن است. حال این بار بست‌نشینی نزدیکانش در حرم شاه عبدالعظیم اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است این رفتارها به انتخابات آتی مربوط شود، تأکید کرد: مگر احمدی‌نژاد و دوستانش تأیید صلاحیت می‌شوند؟ حتی معلوم نیست تا انتخابات ۱۴۰۰ دوام بیاورد که بخواهد شرکت کند. بعید می‌دانم این جریان بتواند در انتخابات آتی حضور یابد. گفته می‌شود، آنها پرونده‌های مالی زیادی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران درباره اینکه همان طور که سکوت مصلحتی اصولگرایان در قبال احمدی نژاد جایز نیست، اصلاح طلبان هم نباید در برابر روحانی سکوت مصلحتی داشته باشند، گفت: اصلاح‌طلبان نه ‌تنها سکوت مصلحتی نسبت به عملکرد روحانی نداشته‌اند، بلکه زیادی هم منتقد بوده و بعضا از دایره نقد هم فراتر رفته‌‌اند.

سلحشوری اظهار کرد: روحانی با وجود اینکه عملکرد بدی نداشته، همواره مورد نقد جریان اصلاح‌طلب قرار گرفته است. من خودم از منتقدان دولت روحانی هستم و هرجا که لازم باشد، انتقادات خود را بیان می‌کنم و تا کنون سکوت مصلحتی نداشته‌ایم. البته ضرورت دارد تا دولت حمایت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر