بازدید 2137

تأکید قاهره بر راه‌حل سیاسی در یمن

سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن ابراز نگرانی از تحولات یمن بعد از کشته شدن «علی عبدالله صالح»، بر راه‌حل سیاسی در این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۷۵۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 05 December 2017

سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن ابراز نگرانی از تحولات یمن بعد از کشته شدن «علی عبدالله صالح»، بر راه‌حل سیاسی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش فارس، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که کشته شدن علی عبدالله صالح به عمیق‌تر شدن دودستگی‌ها و تنش در یمن منجر می‌شود.

ابوزید اظهار داشت که این تحولات نشاندهنده عمق خطراتی است که یمن در سال‌های اخیر با آن مواجه است و بهای آن را ملت یمن می‌پردازد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، سخنگوی وزارت خارجه مصر در ادامه بر موضع این کشور مبنی بر ضرورت پایبندی به راه‌حل سیاسی بحران یمن مطابق با قطعنامه‌ شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت، گفت‌وگوی ملی و طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد.

علی عبدالله صالح روز دوشنبه (دیروز) در حال فرار از صنعاء به استان مأرب که تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به امارات بود کشته شد. قرار بود صالح از مأرب به امارات منتقل شود.

دو روز پیش منابع مطلع به روزنامه رأی الیوم گفته بودند که امارات و عربستان سعودی به علی‌عبدالله صالح وعده داده بودند که در صورت همکاری با آنان علیه انصارالله، پسرش را به قدرت می‌رسانند و خودش نیز می‌تواند به امارات منتقل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار