بازدید 24072
۶
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح/تأکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح/ کشته و زخمی شدن ۳۶۳ تن در درگیری های اخیر صنعا/حمله جنگنده های اسرائیل به منطقه «جمرایا» در دمشق

تماس تلفنی ترامپ و ماکرون درباره کردستان عراق، اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح، تأکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح، واکنش الازهر به انتقال احتمالی سفارت آمریکا به بیت المقدس و کشته و زخمی شدن ۳۶۳ تن در درگیری های اخیر صنعا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله جنگنده های اسرائیل به منطقه «جمرایا» در دمشق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 05 December 2017

تماس تلفنی ترامپ و ماکرون درباره کردستان عراق، اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح، تأکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح، واکنش الازهر به انتقال احتمالی سفارت آمریکا به بیت المقدس و کشته و زخمی شدن ۳۶۳ تن در درگیری های اخیر صنعا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله جنگنده های اسرائیل به منطقه «جمرایا» در دمشق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع خبری از وقوع انفجارهای مهیب در منطقه «جمرایا» در نزدیکی دمشق بر اثر بمباران شدید این منطقه توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم بامداد سه شنبه از وقوع انفجارهای مهیب در منطقه «جمرایا» در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه بر اثر بمباران شدید این منطقه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح/تاکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح/ کشته و زخمی شدن ۳۶۳ نفر در درگیری های اخیر صنعاء/حمله جنگنده های اسرائیل به منطقه «جمرایا» در دمشق

شبکه روسیا الیوم در عین حال گزارش داد، پدافند هوایی سوریه با سه موشک زمین به هوا که از فرودگاه نظامی «المزه» شلیک شد، با این حملات هوایی مقابله کرده است.

تماس تلفنی ترامپ و ماکرون درباره کردستان عراق

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ماکرون و ترامپ در این تماس تلفنی بر لزوم حل مشکلات میان «اربیل» و «بغداد» تأکید کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» ساعات پایانی دوشنبه، تلفنی درباره بحران منطقه کردستان عراق صحبت کردند.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ماکرون و ترامپ در این تماس تلفنی بر لزوم حل مشکلات میان «اربیل» و «بغداد» تأکید کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «روداو» در این بیانیه آمده است، این دو همچنین خواستار حل مشکلات بین منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی، از طریق مذاکرات شدند.

اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح/تاکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح/ کشته و زخمی شدن ۳۶۳ نفر در درگیری های اخیر صنعاء/حمله جنگنده های اسرائیل به منطقه «جمرایا» در دمشق

رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا همچنین ضمن تأکید بر روابط نزدیک بین دو کشور، تعهد خود به ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا را اعلام کردند.

اولین واکنش عربستان به کشته شدن علی عبدالله صالح

سفیر عربستان در یمن به کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش روسیاالیوم، محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن گفت، این کشور از ملت یمن حمایت می‌کند.

وی ضمن متهم کردن انصارالله به خیانت و پیمان‌شکنی مدعی شد که پیمان شکنی حوثی‌ها جزئی از تربیت ایرانی آن‌هاست.

وزارت کشور یمن روز دوشنبه اعلام کرد، علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق این کشور و شماری از هواداران او کشته شده و به درگیری مسلحانه در صنعا پایان داده شد.

حزب کنگره ملی یمن نیز کشته شدن علی عبدالله صالح رهبر خود را تأیید کرد.

درگیری‌ها در صنعا پایتخت یمن در پی شکست مذاکرات میان جنبش انصارالله و جناح علی عبدالله صالح رهبر حزب کنگره ملی یمن از روز جمعه آغاز شد و در نهایت نیروهای یمنی موفق شدند فتنه را خنثی و امنیت را برقرار کنند.

تأکید مقامات سعودی بر جانشینی فرزند صالح

 

انور عشقی، افسر سابق سعودی در اظهاراتی به پایگاه خبری «عرب پست» گفت: علی عبدالله صالح، برادرزاده خود «طارق» را مسئول اداره امور نظامی کرده، ولی شخصی که صلاحیت و توان این امر را دارد، «احمد» فرزند علی عبدالله صالح است که در ابوظبی اقامت دارد، زیرا او از احترام و محبوبیت مناسبی در میان نیروها و فرماندهان ارتش یمن و به ویژه نیروهای گارد جمهوری بیشتر از پدرش برخوردار است و همچنین در میان قبایل یمنی نیز از احترام و محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

این افسر سابق سعودی نزدیک به خاندان حاکم عربستان در ادامه می افزاید: احمد این اواخر توانسته است، رابطه خوبی با قبایل یمنی که اخیرا به ابوظبی سفر کرده بودند، ایجاد کند، می تواند وی را در جانشینی پدرش یاری کند.

عشقی افزود: ائتلاف عربی روابطش را با احمد از سر خواهد گرفت، زیرا به او اعتماد دارد.

وی تصریح می کند: به علی عبدالله صالح قبل از کشته شدنش گفته بودیم اگر پیروزی را می خواهی باید به عربستان بیایی و توافق صلح را امضا کنی و ادامه مبارزه را از خارج از یمن اداره و بر عهده بگیری، ولی او قبل از اینکه بخواهد این کار را انجام دهد، کشته شد و احمد این مسیر را به جای پدر ادامه داده و تکمیل خواهد کرد.

گفتنی است، چندی پیش نیز عرب پست به نقل از منابع نزدیک به انصار الله فاش ساخت که علی عبدالله صالح در حال آموزش نیروهای وفادار به خود و نزدیک به ائتلاف عربی برای رویارویی با مردم یمن است.

واکنش الازهر به انتقال احتمالی سفارت آمریکا به بیت المقدس

الازهر به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه اسلامی در مصر روز دوشنبه تلاش واشنگتن را برای انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به بیت المقدس محکوم کرد و از آن به عنوان «اقدامی اشتباه» که می‌تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد، یاد کرد.

روز دوشنبه خبرگزاری منای مصر گزارش کرد، عباس شومان، معاون الازهر در سمیناری در قاهره تأکید کرد، بیت المقدس همیشه یک شهر عربی و فلسطینی بوده، چون این شهر مقدس در برگیرنده آثار باستانی اسلامی و دارای ابعاد مذهبی است.

اواخر روز یکشنبه نیز سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در گفت و گوی تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه آمریکا احتمال دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، گفت وگو کرد.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: شکری و تیلرسون در مورد تأثیرات منفی و بالقوه چنین تصمیمی که ممکن است به تلاش آمریکا برای ازسرگیری روند صلح میان اسرائیل و فلسطینیان لطمه وارد کند، گفت وگو کردند.

شکری در این گفت وگوی تلفنی تأکید کرد، درک موقعیت تاریخی و مذهبی بیت المقدس با حساسیت و ملاحظات دقیق‌تر لازمه تعامل و شناخت چنین موضوع دشواری است که با هویت ملی مردم فلسطین در طول اعصار ارتباط مستقیم دارد.

ابوزید به نقل از شکری گفت: «مصر در نظر دارد که این موضوع بر اساس درایت و عقل انجام و از تصمیماتی که ممکن است باعت تنش در منطقه شود، خودداری شود.»

شکری گفت: قاهره به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای دو طرف باقی خواهد ماند تا بتواند بصورت مؤثر در اعتماد سازی و تشویق فلسطینیان و طرف اسرائیلی برای احیای مذاکرات و دستیابی به صلح جامع مشارکت داشته باشد.

رسانه‌های آمریکایی طی این هفته گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد و امکان دارد که روز چهارشنبه این موضوع را اعلام کند.

کشته و زخمی شدن ۳۶۳ تن در درگیری های اخیر صنعا

روز گذشته، سخنگوی سازمان صلیب سرخ از کشته شدن حداقل ۱۲۵ تن و مجروح شدن ۲۳۸ تَن دیگر در درگیری های صنعا طی پنج روز گذشته خبر داد.

این سخنگو در ادامه ابراز امیدواری کرد، تا صلیب سرخ بتواند بیمارستان اصلی شهر صنعا را به تجهیزات لازم برای مداوای مجروحان مجهز کند اما این سازمان نمی تواند به انبار خود که شب گذشته بمباران شد دست پیدا کند.

سخنگوی سازمان صلیب سرخ در ادامه سخنان خود از تصمیم این سازمان برای سوخت رسانی به ژنراتورهای برق و همچنین اعطای کیسه های مخصوص حمل اجساد به بیمارستان های صنعا خبر داد.

بیمارستان های صنعا، شمار بسیاری از کشته ها و زخمی ها را در خود جای داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

امام علی (ع ) میفرمایند: روزی که مظلوم از ظالم انتقام میگیرد بسیار سخت تر از آنی خواهد بود که ظالم بر مظلوم ستم کرده است .
الازهر دیگر توان هدایت وراهنمایی مسلمانان مصرراندارد اینان نتوانستند رئیس دولت قانونی خودشان را حفظ کنندحتی خودشان را هم زندانی کردند واتفاقی نیافتاد
این همه تو کتابا از فرزند صالح گفتن منظورتون این بودا
مردم بدبخت یمن که گیر سیاست های انحصار طلبانه قدرت های منطقه ای شده اند
یمن چی داره که عربستان داره خودشو می کشه؟، پرورش القاعده داعش و... کم بود چرا هیچکس چیزی بهش نمی گه؟
یکی پیدا بشه تو گوش کر این سفیر سعودی با صدای بلند بگه در وفای بعهد ایرانیان بسیار از شما وفادارترند و تربیت ایرانی با تربیت بوزینگانی چون تو قابل قیاس نیست ایران سالها از دوستانش عراق و سوریه حمایت میکند و کشته میدهد با اینکه همزبانش نیستند اما شما مردم یمن را که با شما ریشه نژادی دارند و همزبانتان هستند براحتی با سلاحهای امریکایی نیست و نابود میکنید حالا تفاوت وفاداری را بدون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار