بازدید 49171

پشت پرده کشته شدن علی عبدالله صالح و شکست ائتلاف او با انصارالله چیست؟

چرا ائتلاف انصارالله و عبدالله صالح شکست خورد؟ پشت پرده کشته شدن صالح چه کسانی هستند؟ این سوالی است که شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع آگاهی بدان پاسخ داده است و نوشته است که این شکست بیش از هر چیز ناشی از طرحی بود که توسط امارات و عربستان برنامه ریزی شد. طرحی که لازمه آن خیانت عبدالله صالح به انصارالله بوده است.
کد خبر: ۷۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 04 December 2017

ساعاتی پیش «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق یمن که رسانه های طرفدار سعودی از اقدامات اخیر وی به عنوان «انتفاضه عربی صنعا علیه حوثی ها» نام بردند، کشته شد و بحران یمن وارد فاز جدی و خطرناکی شده است.

به گزارش تابناک، یمن بدون شک در روزهای آتی صحنه تحولات سرنوشت سازی خواهد بود. دو گروه متحد در جنگ داخلی یمن، یعنی نیروهای وفادار به صالح و نیروهای انصارالله که با نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان می‌جنگند از شش روز پیش در یک جنگ شهری در صنعا، پایتخت یمن با یکدیگر درگیر شده‎‏اند که حاصل آن ده‌ها کشته و زخمی بوده است.

این درگیری ها امروز به اوج خود رسید و در نتیجه آن علی عبدالله صالح به طرز مشکوکی کشته شد. اختلاف بین این دو گروه در گذشته نیز سابقه داشت اما هربار با دخالت‌های خارجی و داخلی به تفاهم می‌رسیدند.

پشت پرده کشته شدن علی عبدالله صالح و شکست ائتلاف او با انصارالله چیست؟

اما روز گذشته ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان با استقبال از درگیری‌های بین طرفداران عبدالله صالح با نیروهای انصارالله در صنعا، خواستار «قیام گسترده مردمی» علیه حوثی‌ها شد و تأکید کرد از شورش یاران صالح حمایت می‌کند.

وز گذشته در خبرها آمده بود که نیروهای وفادار به صالح بخش‌ عمده پایتخت را به تصرف خود درآوردند. همچنین علی عبدالله صالح در یک سخنرانی تلویزیونی علاوه بر اعلام آمادگی برای مذاکره با عربستان از مردم یمن خواست علیه حوثی‌ها به‌پاخیزند.

او به طرفدارانش دستور داد تمام مراکز متعلق به حوثی‌ها را در همه شهرها تصرف کنند. او همچنین گفت حوثی‌ها در سال‌های گذشته ما را به عقب برگردانده و شرایط سختی را بر کشور تحمیل کردند. رئیس‌جمهور پیشین یمن خطاب به ائتلاف عربی گفت: در صورت لغو محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف عربی آماده گشایش صفحه جدید در روابط با عربستان است.

او گفته بود: از برادرانم در کشورهای همسایه و هم‌پیمان می‌خواهم دشمنی علیه یمن را پایان داده و محاصره را لغو و فرودگاه‌ها را بازگشایی کنند و ما هم متعهد می‌شویم صفحه جدیدی در روابط گشوده و تعامل مثبتی داشته باشیم. هرچه در یمن اتفاق افتاد، کافی است. صالح در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ما به برادرانمان و همسایگان یمن تعهد می‌دهیم پس از آتش‌بس و گشایش فرودگاه‌ها و لغو محاصره مذاکرات مستقیم را با نمایندگان دولت «قانونی» آغاز کنیم.

پشت پرده کشته شدن علی عبدالله صالح و شکست ائتلاف او با انصارالله چیست؟

ساعاتی پس از آن که علی عبدالله صالح فراخوان و آمادگی خود برای گفتگو با عربستان را اعلام کرد، نظامیان انصارالله این درخواست را رد کردند.

یک سخنگوی انصارلله در شبکه تلویزیونی المسیره که متعلق به این گروه است، گفته بود: «سخنرانی صالح ضربه‌ای بر اتحاد و شراکت ما بود و بیانگر مکر کسانی است که مدعی مبارزه با تهاجم عربستان هستند.»

پشت پرده کشته شدن علی عبدالله صالح و شکست ائتلاف او با انصارالله چیست؟

چرا ائتلاف انصارالله و عبدالله صالح شکست خورد؟

چرا ائتلاف انصارالله و عبدالله صالح شکست خورد؟ پشت پرده کشته شدن صالح چه کسانی هستند؟ این سوالی است که شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع آگاهی بدان پاسخ داده است و نوشته است که این شکست بیش از هر چیز ناشی از طرحی بود که توسط امارات و عربستان برنامه ریزی شد. طرحی که لازمه آن خیانت عبدالله صالح به انصارالله بوده است.

در این زمینه الجزیره نوشته است: اتفاقاتی که هم اکنون در جریان است و شکست اتحاد میان جریان عبدالله صالح و انصارالله به وسیله امارات متحده عربی طراحی شده است.

 

در همین زمینه، یک مقام یمنی در گفتگو با الجزیره فاش کرد که تصمیم صالح برای جدایی از انصارالله طرحی توسط امارات و با مشورت ریاض طراحی شده است که هدف عمده آن نیز این است که بتوانند از باتلاق جنگ یمن خارج شوند.

 

از سوی دیگر یک مقام سیاسی دیگری که خواست نامش فاش نشود، گفت؛ محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تحت تاثیر و نفوذ امارات متحده عربی به دنبال آن بوده تا با عبور از منصور هادی و برجسته کردن نقش عبدالله صالح، جنگ در یمن را خاتمه دهد.

 

لازم به ذکر است که طبق ایمیل های فاش شده دو مقام آمریکایی در ماه اگوست، خواهان خروج و اتمام جنگ یمن است که خود از مارس ۲۰۱۵ آغاز کرده است.

 

الجزیره اضافه کرد؛ به نظر می رسد امارات به دنبال این است پسر علی عبدالله صالح یعنی احمد را اکنون در امارات به سر می برد را برای کنترل یمن جایگزین پدرش کند.

 

در همین زمینه یک وبگاه خبری فرانسوی گزارش داد که احمد السیری سخنگوی ائتلاف تحت رهبری سعودی در ماه ژوئن به ابوظبی سفر کرد و با احمد پسر علی عبدالله صالح دیدار و به او اعلام کرد که باید آماده تشکیل یک دولت جدید در یمن باشد.

 

لازم به ذکر است که احمد پسر علی عبدالله صالح پیش از این به عنوان سفیر یمن در امارات فعالیت می کرد.

مراد آلازانی تحلیل گر سیاسی و استاد دانشگاه صنعا به الجزیره گفته است که پسر صالح کارت بازی امارات در یمن است.

 

آلازانی گفت: امارات احمد را نگه داشته است تا اگر بلایی به سر صالح آمد، او نقش صالح را ایفا کند و به عنوان بازیگر جدیدی در یمن معرفی کنند‌.

 

این تحلیل گر سیاسی افزود: امارات متحده عربی همواره او را به عنوان یک ابزار در نظر دارد و برنامه هایی را برای او در نظر گرفته است.

 

در همین راستا، برخی از منابع متعقدند که علی عبدالله صالح به دست ائتلاف تحت رهبری سعودی ها و مشخصا جنگنده های اماراتی کشته شده است تا فرزندش را جایگزین او کنند.

در همین راستا، «احمد الحبیشی» مشاور رسانه ای شورای عالی سیاسی یمن نیز اعلام کرد که «علی عبدالله صالح» در منطقه تحت سیطره هوایی امارات کشته شده است.


بر اساس این گزارش، وی گفت: جنگنده های امارات که از اعضای ائتلاف متجاوز سعودی هستند شب گذشته مواضع وابسته به علی عبدالله صالح را بمباران کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۵
عبدالله صالح خیانت نکرده
میخواسته مردمش را از این جنگ و فلاکت نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
میخواسته باسایت تابناک مردم یمن رانجات بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
آره راست میگی ! با کمک سعودی و آمریکا و صهیونیستها نه !!!
با درایت این آتش را خاموش کنید
جنگ را تمام کنید تا می توانید با همکاری سازمان ملل اروپا و.... صلح را به یمن بر گردانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
واقعا ما سالهاست که نفهمیدیم این بابناک کدوم طرفی است !؟ اینجا نقش العربیه رو داره بازی میکنه مبارکه نکنه شما هم مثه عبدا... صالح پول و پلی بهتون رسیده !!!!
شما بفرمایید با دروغ های صداوسیما چیکار کنیم؟؟؟ ظهر اخبار گفت عربستان عبدالله صالح رو کشت چون میخواست با اطلاعاتش از عربستان باج گیری کنه !!!! بعد فیلمش کشتن و بردنش رو توسط حوثی ها میبینیم !!!!
تحلیل گر محترم بنظر میرسد با دستپاچگی مبادرت به نگارش به ا اصطلاح تحلیلی کرده که مبنایی ندارد ماشین عبداله صالح کوچکترین اسیب ناشی از موشک اماراتی ها را ندارد به عکس کانال اخرین خبر از ماشین وی ارجاع میدهم و از انجایی که ترور نا خردمندانه حوثی ها عواقب افتراق امیز و مصیبتباری را برای مردم یمن خواهد داشت اینگونه میخواهند از حوثی ها رفع مسولیت نمایند دوست من بیشتر دقت و تامل فرمایید ضمن اینکه عبداله صالح را از خودرو بیرون کشیدند و کشتند نه با موشک اثار سوختگی جسد ندارد و با شلیک تیر به سر اورا کشتند چرا ادرس غلط میدهید.
تنها کشوری که هر شب از اینهمه جنگ و خونریزی بین مسلمانان جشن می گیرد،اسراییل است
اقاى صالح چون درانتخابات راى نياورد پارلمان يمن رئيس جمهورى فراى را به جاى وى برگزيد واو هم منتخب مردم نبود اقاى صالح راى نياورد پس چطور ميتوانست مورد اقبال مردم باشد با تبليغات باد وگنده اش كردهبودند وگرنه ظرف چند روز شكست نمى خورد وجانش را ازدست نمى داد حد بى شعورى از خود نشان داد كه با طناب عربستان خودش را دار زد
په پشت پرده ای از این مهمتر که این خائن ، نه عبدالله بود نه صالح
کشته شدن او واقعا مشکوکه.... یمن وارد مرحله بسیار خطرناکی شده.... اگه کار سعودی ها نباشه بمباران شدید یمن شروع میشه اما اگر واقعا کارخودشون باشه و از سر راه برداشتنش تا راه برای پسرش باز بشه بمباران ها فروکش می کنه....
در هر صورت مردم مظلوم یمن قربانی میشوند....
نقش عربستان را نادیده نگیرید.
صلح. واژه قشنگی ست. باج دادن نه ها... صلح. صلح. صلح. خداییش خیلی واژه قشنگی ست. جهانی پر از صلح. پر از آرامش. پر از قصه های مادران و پدران در شب های سرد. جهانی پر از کبوتر و رنگ و نور و عشق. صلح. معماری بی بدیلی در ذات این کلمه لالا کرده و انگار نمیخواهد بیدار شود. معماری ای که مهندسانش هم عاجز از توضیح چرایی خوابیدنش هستند. صلح. برای تمام سرزمین ها. تمام این خاک گسترده که از اون بالا فقط یه کشور به حساب میاد به نام زمین. صلح. واژه ای پر کرامت از بدو تاریخ. صلح. آشتی. برادری و خواهری روی همین چند متر زمین. ملاطفت کردن. صلح اما.. اما... اما
نه به قیمت خونین شدن تکه ای از کشور بزرگ زمین
برادر کشی را جمعش کنید منتظر زمبن لرزه بعدی هستین چرا باید در سرزمین خدا اینقدر خونریزی دو قشر از مسلمانان برای تصاحب قدرت بخدا از کشتار مسلمانان از صداو سیما میبینم کلافه کننده هست این گروه میکشد خوشحالی میکند گروه دیگر میکشد با الاه اکبر خوسحالی میکنند دریغ از اینکه هموطن هستند این اعراب چه قوم بهم تنیده و پیچیده ای هستند بزرگان سیاستمداران فکری عاجل کنید رشد حکومت قومی و مذهبی دارد کشورهای خاورمیانه را نابود میکند خدایا کمک کن مسلمانان را چه شده از داعش راها شدن دارن به جان میفتن
محال است سعودی ها اجازه استقرار حکومتی مخالف خود در یمن بدهند همانطور که ترکیه روی مرزهای خود حساس است.
باید گفت جنگ وصلح درهرزمان وشرایطی قانون مخصوص به خود راداردهمینطور مذاکره وعدم مذاکره وتشخیص این اموروهرموضوع دیگری در عالم سیاست کار هر کس نیست واظهارنظردراینگونه مواردنیازبه سالها مطالعه وتجربه والبته استعداددارد.
تا کی امریکا بمب بسازد و مسلمانان انها را روی سر هم خالی کنند؟ایران و سعودی باید با مذاکره و عدم تهدید مرزهای همدیگر مانع از کشتار بیگناهان شوند
خوراک شبکه خبر و رویوران هم فراهم شد.صبح تا شب تحلیل جنگ.قبلا تحلیل برجام قبل از برجام هم تحلیل مذاکرات هسته ای جالب اینکه هیچ کدام از این کارشناسان برجام را پیش بینی نمی کرد فقط در نهایت از جنگ حرف می زدند
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
عزیزم دوران جمیله خیلی وقته تموم شده خوابی !
خشونت مملکت را بجایی نمی برد. کشورهای توسعه یافته هفتاد سال پیش جنگ با هم را کنار گذاشتند و پیشرفت کردند. مسلمانان دارند روز بروز به سمت جنگ کشیده میشوند.
سلام دوست عزیز
اسرائیل هم راضی نیست حزب الله و مقاومت بیخ گوششون جولان بدن اما اراده ملت ها و وعده الهی چیز دیگه ای رو رقم زده و در آینده ان شالله وزنه ی قدرت به سود جبهه حق سنگین خواهد شد و آل سعود خبیث هم مانند رژیم بعث عراق مضمحل خواهد شد. یا علی
دم مردم و ارتش مصر گرم خیلی دمکراسی را خوب درک کردند خداییش وقتی ارتش مصر وقتی دید مذهبیون با انجام کارهای مثل محدود کردن آزدیهای اجتماعی و دست و پا گیر سریع با انقلاب مجدد ارتش پشت مردم را خالی نکرد و اگر مذهبیون افراطی سر کار میامدند جنگ و خونریزی با مذاهب دیگر بود تمام در گیریها بخاطر این هست که طرف میگوید من در حاکمیت مشروعیت دارم ولی تخصص را نمیگوید چقدر سرزمین اعراب در جنگ و ویرانی گرفتارند
کم بیکاری خودم عذاب آوره، همش خبر جنگ و بدبختی خدا ما دهه شصتی ها چه گناهی کردیم اخه خدایی به دادمان برس
اون برادر رهبر حوثی ها رو کشت این هم خودشو کشت و انتقام گرفت
این تا دو روز پیش داشت میگفت ما به ایران گفتیم بیا ائتلاف کنیم با عربستان بجنگیم که ایران نیومد. حالا که دنیا همه دارن فشار میارن که محاصره تموم شه و به عربستان سلاح نفروشن و جنگ تموم شه یهو فیلش یاد هندستون کرد.
ما کابران وقتی گاهی در سایت به هم خدای نکرده تهمت میزنیم یعنی با ابزار نرم با فکر بدون تفنگ به جنگ هم رفته ایم اما وقتی به همدیگر با احترام نقد میکنیم یعنی به عقاید هم احترام گذاشته ایم اما در جواب برادری گه گفت صدام نابود شد سعود هم نابود پس بعد از صدام کشارها پس برای چی بود ؟ گیرم حاکمان عربستان هم بقول شما نابود شد با مردمش حجاز چکار میکنی؟ بعد نوبت صهیونیست و پس کی زندگی میکنی ؟بعد آمریکا من حقیقتا نمیفهمم چی میگی تو ذهن شماها چی میگذره . پس حالا حالاها ما نسل بعد انقلاب درسایه جنگیم خدایا به صلاح خودت نه صلاح خلق
اینها همه علایم ظهور هستش برادران خبر آمد خبری در راه است خود را برای استقبال از عزیز فاطمه هر زمانی را حسینی هست
آقایانی که از آتش افروزی در کشورهای مختلف خوشحالی میکنید، شما هنوز طعم آتش را نچشیده اید. نگذارید به آن روز برسد که بعد پشیمان بشوید.
کسی که خیانت کنه سزای ان کشته شدن هست
بدون تردید صالح به دست حوثیها کشته شد
بایدمنتظراقدام قوم وعشیره مرحوم شد.
قفط صلح باید برقرار بشود. کشتن صالح اشتباه بزرگی بود.
خداوند در قرآن کریم می فرماید وقاتلوهم حتی لا تکون فتنه . خیانتکاران در یمن رحمانی جایی ندارند چون مردم دینمدار یمن به هیچ وجه هیچ خیانتکاری را برنمی تابند
ترور نمودن محکوم. است از وهابیت این اقدامات جای تعجب ندارد اما از شیعه این اقدام بعید باید باشد چرا چون دراین دوسال یا بیشتر فقط یمنی ها قربانی بودند ومردم
عربستان. در. راحتی این اقا هم امده. با توجه
به قراین این قایله را جمع نماید که. اینگونه شد وبرد این عمل برای یمن در دنیا خوب نبود برگه دیگری برای تجاوز سعودی بود. لا اقل می گذاشتند فرار نماید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار